loading...
فضای کار اشتراکی ریسون|سالن کنفرانس ریسون
mousa بازدید : 58 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (1)

استارتاپ ها به مشتریانی نیاز دارند که خواستار محصولات و خدمات آنها باشند. در هر استارتاپ ، بسته به فعالیتی که دارد و خدمات و محصولاتی که ارائه می کند، مشتریان با هم تفاوت دارند. از این رو، روش جذب مشتریان نیز در این کسب و کارها با هم فرق دارد؛ اما با وجود تمامی این تفاوت ها، یک سری اصول و روش های کلی وجود دارد که همه استارتاپ ها می توانند از آنها استفاده کنند. به منظور آگاهی از روش های جذب مشتری در استارتاپ ها مطالب این مقاله می تواند مثمر ثمر باشد.

روش های جذب مشتری در استارتاپ ها 66541254531132

بازاریابی به روش کلیکی

همان گونه که از نام این روش می توان دریافت تعداد کلیک های مشتریان، مد نظر خواهد بود. برای انجام این بازاریابی می توانید پست هایی برای نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، تهیه کرده و آنها را به اشتراک بگذارید. چنانچه این پست ها دارای کیفیت مطلوبی بوده و مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرند، تعداد کلیک، لایک و کامنت های آنها افزایش پیدا می کند. با افزایش این تعداد، احتمال این که بازدیدکنندگان به مشتریان همین محصولات تبدیل شوند نیز زیادتر خواهد شد. شما باید برای افزایش تعداد مشتریان خود، از پست های  تبلیغاتی استفاده کنید که منجر به مشارکت زیادتر در شبکه های اجتماعی شده و به این ترتیب میزان فروش خود را بالا ببرید.

بازاریابی از طریق ایمیل

یکی از محبوب ترین روش های جذب مشتری در استارتاپ ها، روش بازاریابی ایمیلی است. شما می توانید به عنوان بنیانگذار یک کسب و کار، یک کمپین بازاریابی ایمیلی تشکیل داده و به این ترتیب، محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنید. با این که امروزه برخی از افراد تصور می کنند این روش، منسوخ شده است؛ اما لازم به ذکر است در حال حاضر از این روش در بسیاری از استارتاپ ها استفاده می شود و صاحبان کسب و کارها از آن رضایت زیادی دارند.

زمانی که شما به مردم، یک ایمیل ارسال می کنید در واقع این تصور در ذهن آنها شکل می گیرد که شما یک قدم به سوی آنها پیش رفته اید؛ پس بهتر است آنها نیز این رفتار متقابل را نشان دهند. آنها از محصولات و خدمات شما دیدن می کنند و در صورتی که نیاز داشته باشند اقدام به خرید آنها می نمایند. تصور نکنید که تمامی افرادی که ایمیل شما را باز کرده اند به خریداران واقعی تبدیل خواهند شد؛ اما می توان گفت که تعداد مشتریان شما در این روش، حتماً افزایش خواهد یافت.

بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی

روز به روز بر تعداد کاربران شبکه های اجتماعی افزوده می شود. این امر می تواند بستری مناسب فراهم کند تا شما بتوانید بازاریابی مناسبی در کسب و کار خود داشته باشید. شما می توانید یک راهبرد جذب مشتری، مناسب با شرایط کسب و کار خود انتخاب کرده و با تبلیغ محصولات خود، به تعداد مشتریان استارتاپ بیافزایید.

روش های جذب مشتری در استارتاپ ها 54543154641

بازاریابی به روش ارگانیک

یکی دیگر از روش های جذب مشتری در استارتاپ ها، بازاریابی ارگانیک است. در این روش باید پست هایی را به اشتراک گذاشته و موجب افزایش مشتریان خود شوید یا این که با استفاده از روش های مناسب، رده خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید. شما باید در پست هایی که در وب سایت و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید از کلید واژه های مناسبی استفاده کنید. بزرگترین مزیتی که این روش برای شما به ارمغان خواهد آورد، کم هزینه بودن آن است. در ضمن شما باید از لحاظ بصری، وب سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که جذابیت بالایی برای کاربران داشته باشد. در این حالت، تعداد بازدید از وب سایتتان افزایش خواهد یافت و احتمال این که تعداد زیادی از این بازدیدکنندگان به مشتری تبدیل شوند، بالا می رود.

بازاریابی به روش آفلاین

در کنار بازاریابی آنلاین، می توانید از روش بازاریابی آفلاین نیز استفاده کنید. البته اگر تمایل دارید از این روش استفاده نمایید، بهتر است از روش های آنلاین نیز بهره بگیرید. در روش آفلاین می توانید در یک رویداد محلی شرکت کرده و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید. همچنین می توانید برای مشتریان خود، طرح های تشویقی نیز در نظر بگیرید. مثلاً جایزه ای که با قرعه کشی، صاحب آن مشخص می شود یا تخفیفات فصلی و … . استفاده از بنر، بیلبورد و استیکر نیز از دیگر روش های جذب مشتری در استارتاپ ها هستند

mousa بازدید : 53 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

فضاهای کار اشتراکی را می توان جزو بهترین فضاها برای فعالیت کسب و کارهای نوپا در نظر گرفت. ویژگی های این محیط و امکاناتی که در اختیار استارتاپ ها قرار می دهد سبب شده تا در چند سال اخیر، میزان تقاضا برای عضویت در این فضاها افزایش پیدا کند. این محیط ها دارای فرهنگ مخصوصی هستند و قوانین خاص خود را دارند. افراد و تیم هایی که در این فضاها حضور پیدا می کنند باید به قوانین و فرهنگ آن احترام بگذارند. در این مطلب سعی داریم به برخی رفتارهای ممنوعه در فضای کار اشتراکی اشاره کنیم تا با دانستن آنها، از انجام چنین رفتارهایی خودداری کرده و بتوانید در این فضاها، بیشترین بهره وری را داشته باشید. رفتارهای ممنوع در فضای کار مشترک، عبارتند از:

خودنمایی

یکی از رفتارهایی که در فضای کار اشتراکی باید از انجام آن، خودداری کنید خودنمایی است. برخی افراد سعی دارند در هر جمعی که باشند با نشان دادن رفتارهای مختلف، خود را در معرض توجه قرار دهند. در حالی که این اخلاق از سوی بسیاری از افراد دیگر، اصلاً قابل قبول نیست. افراد و تیم هایی که عضو فضای کار اشتراکی هستند برای انجام امورات مربوط به کسب و کار، در این محیط حضور پیدا می کنند؛ بنابراین هر چیزی که تمرکز آنها را به هم بریزد موجب آزار و اذیت آنها شده و رفتاری ممنوعه محسوب می شود. پس سعی کنید هیچ گاه با انجام رفتارهایی نظیر بلند بلند خندیدن، صحبت کردن با صدای بلند و رفتارهایی از این قبیل، خودنمایی نکنید.

رفتارهای ممنوعه در فضای کار اشتراکی 5428741106988

تعریف داستان زندگی شخصی

بیشتر متقاضیان فضای کار اشتراکی، خانم ها هستند. این افراد برای این که بتوانند در یک فضای امن و سرزنده فعالیت کنند فضای کار اشتراکی را به عنوان دفتر کار خود انتخاب می کنند. برخی از این خانم ها (البته این موضوع در مورد برخی آقایان هم صدق می کند) دوست دارند بدون هیچ دلیلی داستان های غم انگیز زندگی خود را برای همه تعریف کنند. در حالی که این کار یکی از رفتارهای ممنوعه در فضای کار اشتراکی است. دلیلی ندارد افرادی که برای کار در یک محیط جمع شده اند، کار و بار خود را رها کرده و به داستان های شما گوش کنند. این کار باعث می شود تا همه آنها از کار و زندگی بیافتند و روحیه آنها تضعیف شود.

حضور در فضای کاراشتراکی بدون داشتن هدف

یکی از بزرگترین مزیت هایی که فضای کار اشتراکی برای همه کسب و کارهایی که در آن حضور پیدا می کنند دارد، ایجاد فضایی پویا و امکان برقراری ارتباط سیستماتیک می باشد. در این فضاها می توانید با سرمایه گذاران مختلفی آشنا شده و برنامه ای برای رشد استارتاپ داشته باشید. ورود بدون هدف به فضای کار اشتراکی، یکی از رفتارهایی است که نه مدیر فضا و نه تیم های حاضر در آن نمی توانند آن را تحمل کنند. با هدف و آینده نگری وارد این محیط ها شده و سعی کنید با نشان دادن رفتارهای مناسب، اعتماد و اعتبار کسب کنید. به این ترتیب می توانید موفق شده و الگویی برای دیگران باشید.

رفتارهای ممنوعه در فضای کار اشتراکی 5487445651321200

عدم ارسال پیام های تکراری

تمامی اطلاعات تیم ها و افراد حاضر در فضای کار اشتراکی در اختیار مدیر این فضا قرار دارد. برخی از کسب و کارهایی هم که با هم ارتباط برقرار کرده و رابطه صمیمی دارند به اطلاعات و شماره تماس های همدیگر دسترسی دارند؛ اما این دلیلی نمی شود تا به استارتاپ و کسب و کارهایی که شماره تماس آنها در اختیار شما است پیام های تکراری بفرستید. این پیام ها چه در قالب تبلیغات و چه با عناوین دیگر، ممکن است باعث آزار و اذیت آنها شود. بر همین اساس هم این رفتار جزو رفتارهای ممنوعه در فضای کار اشتراکی به حساب می آید. شما می توانید برای کمک به آنها و پشتیبانی از این استارتاپ ها، با آنها در تماس باشید.

عدم حضور در کلاس ها و جلسات

در فضای کار اشتراکی، کلاس ها و جلساتی در جهت بهبود وضعیت استارتاپ ها و دیگر کسب و کارها برگزار می شود. لازم است شما نیز به عنوان یکی از اعضای این محیط در چنین جلساتی شرکت کنید؛ در غیر این صورت نخواهید توانست کسب و کار خود را مطرح کرده و توانمندی های خود را نشان دهید. با شرکت نکردن در این کلاس ها، خود را از کسب اطلاعات مفید، محروم کرده و بهره وری مناسبی نخواهید داشت.

mousa بازدید : 57 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

فرآیند راه اندازی یک استارتاپ و عملیاتی کردن تمام مراحل آن، نیاز به تخصص و اتخاذ راهکارهایی اصولی دارد. امروزه استارتاپ های بزرگ و شناخته شده در دنیا از راهکارهایی برای افزایش نرخ فروش استارتاپ ها استفاده می کنند که سبب موفقیت روزافزون آنها شده است. در این مطلب به بررسی این راهکارها پرداخته ایم تا چراغ راهی باشد برای استارتاپ های نوپا تا مسیر موفقیت و پیشرفت را به راحتی طی کنند.

راهکارهایی برای افزایش نرخ فروش استارتاپ ها 213541546402

متعهد بودن به ارزش ها

زمانی که مردم با برندی آشنا می شوند در همان وهله اول به آن اعتماد نمی کنند. به همین سبب هم در همان روز های اولیه آشنایی، از محصولات آن خرید نمی نمایند. بر اساس تحقیقات، مشخص شده است که 90 روز تا 18 ماه زمان نیاز است تا افراد جذب محصولات و خدمات استارتاپی شوند. کم و زیاد بودن این مدت زمان به اعتبار برند شما بستگی دارد. شما باید به قراردادهایی که می بندید و وعده وعیدهایی که در تبلیغات خود بیان می کنید متعهد باشید. این امر نشان خواهد داد که شما به ارزش ها پایبند هستید و برندی قابل اطمینان می باشید. به این ترتیب اعتبار شما روز به روز در حال افزایش خواهد بود. بالا بودن اعتبار استارتاپ و این که مشتریان قبول کنند که می توانند به شما اعتماد نمایند، باعث افزایش تعداد مشتریان شما شده و میزان فروش کسب و کارتان را افزایش خواهد داد.

استفاده از آفرهای وسوسه کننده

در معرفی راهکارهایی برای افزایش نرخ فروش استارتاپ ها باید به یک روش قدرتمند اشاره کرد. این روش، استفاده از آفرهای انکارناپذیر و وسوسه برانگیز است. شما می توانید با ارائه خدمات فوق العاده و همچنین معرفی آفر قیمت وسوسه کننده، مشتریان را مجاب کنید تا از محصولات و خدمات شما خریداری نمایند. برای این که مطمئن باشید این کارها باعث افزایش نرخ فروش شما خواهد شد توصیه می کنیم به روحیات و خلقیات مشتریان خود توجه نمایید. برای اجرایی کردن این راهکار باید اطلاعات و توضیحات کافی و شفافی را در مورد آفر اعلام شده ارائه دهید. این خدمات را باید به گونه ای انتخاب کنید که یک سری از مشکلات مشتریان را برطرف نمایید. برای محصولات و خدمات خود، گارانتی در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید مشتریان را قانع کنید که به کیفیت محصولات و خدمات شما اطمینان کنند.

اهمیت به ارتباط با مشتریان

کسب و کارها برای این که بتوانند محصولات خود را به خوبی به فروش برسانند باید همواره با مشتریان در ارتباط باشند. کارشناسان این حوزه در معرفی راهکارهایی برای افزایش نرخ فروش استارتاپ ها، ارتباط با مشتریان را به عنوان یک اصل اساسی در نظر می گیرند. شما باید از طریق ایمیل و یا شبکه های اجتماعی با مشتریان خود ارتباط مؤثری برقرار کنید. شما می توانید در این ایمیل ها، اطلاعات تکمیلی در مورد محصولات و خدمات خود را برای مشتریان بازگو نمایید. توقع نداشته باشید این ارتباطات در کوتاه مدت، نتیجه بخش باشند. برای کسب نتیجه از این راهکار باید مدت زمان طولانی را در نظر بگیرید و به صورت راهبردی عمل کنید.

راهکارهایی برای افزایش نرخ فروش استارتاپ ها 88754643121213212

پیدا کردن روش های مناسب جذب مشتری

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید روشی مناسب جهت پیدا کردن جذب مشتری پیدا کنید. باید تکنیکی اصولی در اختیار داشته باشید تا بتوانید مردم را متقاعد کنید که از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. بر اساس شرایط کسب و کار خود و روحیات مشتریان، می توانید راهکاری مناسب یافته و آن را اجرایی نمایید. راهکارهای مختلفی را اجرا کنید تا در نهایت به نتیجه دلخواه خود دست یابید.

تحلیل آمارها

در یافتن راهکارهایی برای افزایش نرخ فروش استارتاپ ها باید به اطلاعات آماری که از وب سایت خود دریافت می کنید توجه نمایید. تحلیل این اطلاعات به شما کمک می کند تا بدانید ایراد کار شما کجاست. این که بازدیدکنندگان سایت شما چه مدتی در وب سایت می مانند یا نظراتی که بازدیدکنندگان در مورد وب سایت و محصولات و خدمات شما دارند چیست، باید مورد تحلیل قرار گیرد. به این ترتیب متوجه خواهید شد که باید محصولات و خدمات خود را چگونه اصلاح کنید و یا وب سایت شما نیاز به بهینه سازی دارد یا خیر.استارتاپ های موفق

روش هایی که در این مطلب به شما معرفی شد، تنها چند مورد از میان روش های متعددی است که  از آنها استفاده می کنند. با دقت و بررسی روند کار خود و بازخوردهایی که در مورد محصولات و خدمات استارتاپ دریافت می کنید می توانید روند فروش خود را بهبود دهید.

mousa بازدید : 43 دوشنبه 23 فروردین 1400 نظرات (0)

کسب و کارهای امروزی و قدیمی با هم تفاوت های زیادی دارند. این تفاوت ها را می توان به وضوح در تمامی جوانب این کسب و کارها مشاهده کرد. با توجه به این تفاوت ها، فضای این مشاغل نیز با هم فرق دارند. در گذشته، هر کسب و کاری دارای فضای کار اختصاصی بوده و به صورت مستقل فعالیت می کرده است؛ اما امروزه این طور نسیت. بسیاری از مشاغل هستند که در یک فضای کار مشترک، با هم در یک جا کار می کنند و توانسته اند موفقیت های بسیاری به دست آورند. برای آن که به خوبی این تفاوت ها را درک کنید به بررسی تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی پرداخته ایم. با ما همراه باشید و از این تفاوت ها، مطلع گردید.

داشتن فضای باز

ساختار فضاهای سنتی به گونه ای بود که همه افراد در یک محیط بسته در حال کار بودند. این امر سبب شده بود تا روابط رئیس و زیر دستی در این فضاها حاکم شود. این در صورتی است که فضای کار اشتراکی کاملاً برعکس این ساختار ها است. در این فضاها، مشاغل و استارتاپ ها در یک محیط مشترک در حال کار هستند. در عین حال هم استقلال خود را دارند. در این فضاها، هیچ کدام از تیم ها مزاحم کسب و کارهای دیگر نمی شود. جو چنین فضاهایی بر خلاف ساختارهای سنتی، بسیار فعال و پویا بوده و موجب می شود تا کسب و کارها، بهره وری زیادی داشته باشند.

تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی 54685613213143

وجود شبکه ای از ارتباطات

دیگر تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی در این است که در ساختارهای سنتی، کسب و کارها در فضای کاری، شبکه ارتباطی نداشتند. در حالی که در فضای کار اشتراکی به دلیل این که کسب و کارها با هم و زیر یک سقف، کار می کنند می توانند شبکه های ارتباطی قوی و گسترده ای را تشکیل دهند. این ارتباطات کمک می کنند تا اگر تیم های استارتاپی و دیگر کسب و کارهای نوپا با مشکلی مواجه شدند، از دانش و تجربه تیم های دیگر استفاده کنند و مشکل را به راحتی پشت سر بگذارند.

در واقع وجود چنین جوی در فضای کار اشتراکی سبب می شود تا جامعه ای کوچک در یک محیط، شکل بگیرد. با این که کسب و کار هر کدام از تیم ها و مسیر آنها با هم متفاوت است؛ اما اعضای این جامعه کوچک دارای نیازها و اهداف مشترکی نیز هستند و در یک سو با هم حرکت می کنند. این تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختارهای سنتی باعث شده تا بستری مناسب برای شبکه سازی و گسترش کانال ها برای جذب مشتریان و ارائه خدمات، فراهم شود.

کم بودن هزینه ها

در ساختارهای سنتی، کسب و کارها مجبور بودند در شروع فعالیت های خود، هزینه زیادی را بابت اجاره محلی برای فعالیت خود بپردازند. به جز آن باید هزینه زیادی صرف می کردند تا وسایل و امکانات لازم را خریداری کنند. در فضای کار اشتراکی این گونه نیست. شما می توانید با هزینه بسیار کمی به فضا و تمامی امکاناتی که نیاز دارید دست پیدا کنید. این امر به استارتاپ هایی که در مراحل اولیه فعالیت خود هستند کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کرده و در عین حال به آن چه می خواهند برسند. این تفاوت را می توان بزرگترین تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی دانست.

وجود تمامی امکانات

کسب و کارهای نوپا در گذشته باید وقت و هزینه زیادی صرف می کردند تا امکاناتی را که نیاز دارند تهیه کنند. اگر هزینه کمی برای این کار اختصاص می دادند و یا به دلیل ضیق وقت، دقت کافی در تهیه این اقلام به خرج نمی دادند ممکن بود تجهیزاتی با کیفیت پایین خریداری کنند. این امر سبب می شد تا هم هزینه و هم وقت آنها، هدر رود. در فضای کار اشتراکی تمامی تجهیزات اعم از اینترنت پر سرعت، میز و صندلی و … با کیفیت عالی وجود دارند؛ بنابراین لازم نیست تا وقت خود را صرف تهیه این امکانات کنید. شما می توانید با هزینه مناسبی در مدت زمان کمی به هر آن چه نیاز دارید دسترسی داشته باشید.

 

تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی 245415645432امکان برگزاری رویدادها

در فضاهای کار اشتراکی، شرایطی مهیا است که کسب و کارها می توانند جلسات و کنفرانس های خود را به راحتی برگزار کنند. امکان برگزاری رویدادها نیز تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی است. در فضای کار اشتراکی، رویدادهای زیادی برگزار می شوند که می توانند به مسائل آموزشی بپردازند. در این دوره ها، کسب و کارها می توانند با سرمایه گذاران نیز آشنا شده و سرمایه گذاری مناسب برای خود پیدا کنند.

این تفاوت ها که در این مقاله مطرح شدند تنها تعداد محدودی از تفاوت میان این دو محیط کار هستند. اگر به صورت جزئی، این محیط ها را با هم مقایسه کنیم شاهد تفاوت های زیادی خواهیم بود. به طور کلی می توان چنین گفت که ساختارهای سنتی، محدودیت هایی را برای کسب و کارها ایجاد می کرد که در فضای کار اشتراکی، این محدودیت ها از بین رفته اند.

وجود زیرساخت هایی مناسب برای برگزاری این رویدادها باعث آشنایی بیشتر فعالان حوزه کسب و کارهای نوین با هم شده و فرصتی را ایجاد می کند تا نیروهای انسانی بتوانند مسیر رشد و پرورش خود را تکمیل کنند.

میزان بهره وری

بسته بودن فضای کار در ساختارهای سنتی باعث می شد تا افراد شاغل در آن، بهره وری خوبی نداشته باشند. زیرا چنین محیط هایی بر روحیه افراد تأثیر منفی می گذارد. از این رو پس از گذشت مدتی، کارمندان و اعضای تیم، بهره وری خود را از دست خواهند داد. این در حالی است که در فضای کار اشتراکی به دلیل وجود طراحی مدرن و امکان بهرمندی از فضای باز، شرایطی فراهم است تا افراد پس از گذراندن یک دوره کاری فشرده، استراحتی کرده و روحیه خود را ریکاوری کنند؛ بنابراین بهره وری افراد در چنین فضاهایی بیشتر از ساختارهای سنتی است. توجه به این تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختارهای سنتی باعث شده تا امروزه استقبال از این فضا ها بیشتر باشد.

تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی 54654

نوع چیدمان

دفاتر کاری سنتی دارای چیدمانی بسیار رسمی هستند. این نوع چیدمان باعث تضعیف روحیه و خستگی کارکنان می شود. تنوع کم در رنگ بندی فضا، عدم استفاده از میز و صندلی های راحت و مواردی از این دست سبب شده تا فضای چنین دفاتری بسیار کسل کننده بوده و مشتریان نیز از حضور در این مکان ها احساس بدی داشته باشند. در فضای کار اشتراکی از سبک های مدرن و متنوع طراحی داخلی استفاده می شود.

استفاده از میز و صندلی های راحت و در سبک های جدید، تنوع در رنگ های به کار رفته در این فضاها و استفاده از وسایل و ابزارهای تزئینی، باعث شده تا فضای این محیط ها بسیار گرم و صمیمی باشد. از این رو افراد بهتر می توانند با هم در تعامل باشند، حس شادابی و سرزندگی در آنها زیادتر می شود و گذشته از آن، تیم های حاضر در این فضاها می توانند با کیفیت بالاتری کارهای خود را پیش ببرند.

تسریع روند پیدا کردن سرمایه گذار

یکی از بزرگترین تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختارهای سنتی در این است که استارتاپ ها و مشاغلی از این دست به راحتی می توانند سرمایه گذاری برای کسب و کار خود پیدا کنند. در کسب و کارها و ساختارهای سنتی، معمولاً سرمایه توسط رئیس شرکت یا کسب و کار و یا توسط چند نفر از اعضای شرکت، تأمین می شد؛ اما در کسب و کارهای مدرن باید سرمایه گذاری پیدا شود تا از لحاظ مالی، این مشاغل را پشتیبانی نماید. فضاهای کار اشتراکی به شبکه ای گسترده از سرمایه گذاران متصل هستند. به همین دلیل نیز این کسب و کارها به راحتی می توانند سرمایه گذاری مناسب برای فعالیت خود پیدا نمایند؛ بنابراین حضور در این فضاها سبب می شود تا امکان رشد و توسعه این کسب و کارها در مدت زمان کمی، فراهم شود.

تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختار های سنتی  566

بهرمندی از کلاس های آموزشی

در ساختارهای سنتی، اعضای کسب و کار معمولاً برای یادگیری چیزهای جدید و یا رفع ایراداتی که در کار به وجود می آید باید در کلاس های آموزشی شرکت کنند. پیدا کردن این کلاس ها و این که کیفیت آموزش آنها مورد تأیید باشد یا نه، مستلزم این است که وقت زیادی صرف شده و هزینه ای بابت آن خرج گردد. این در حالی است که در فضاهای کار اشتراکی این گونه نیست. یکی از موارد تفاوت فضای کار اشتراکی با ساختارهای سنتی هم در این است. در فضاهای کار مشترک، کلاس ها و دوره های آموزشی به صورت دوره ای برگزار می شوند. اعضا و تیم های حاضر در این مراکز می توانند در این کلاس های شرکت کرده و همواره دانش خود را به روز نگه دارند. در ضمن اساتیدی که در این کلاس ها به ارائه مطالب و آموزش ها می پردازند جزو افراد موفق و تحصیل کرده می باشند.

mousa بازدید : 58 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)



یکی از اصطلاحاتی که ممکن است در راه اندازی استارتاپ به گوشتان خورده باشد، استارتاپ ویکند است. اگر با این اصطلاح آشنا نباشید ممکن است از برخی رویدادهای استارتاپ ها بی خبر بوده و نتوانید از مزایای آن بهرمند شوید. منظور از این اصطلاح، رویدادها و همایش هایی است که آخر هفته ها برگزار می شود. این همایش ها به منظور ارائه برخی مسائل آموزشی و تجربی، برگزار می شوند. مدت زمان برگزاری این رویدادها، 54 ساعت است. تصور کنید که 54 ساعت در میان افراد و تیم هایی باشید که در زمینه نویسندگی، بازاریابی، مدیریت تجاری و … فعالیت می کنند و هیجان زیادی برای آموزش و ارائه تجربه های خود به دیگران و تیم سازی دارند. این رویدادها ابتدا در سال 2007، اجرا شده و با مشاهده تأثیر بسزای آن در موفقیت استارتاپ ها، رونق یافته و از سال 2009 به عنوان یک سازمان غیر انتفاعی، ثبت شد.

نحوه برگزاری استارتاپ ویکند

برگزاری استارتاپ ویکند به این صورت است که آخر هفته، گروهی از طراحان، مدیران، برنامه نویسان، بازاریاب ها و افرادی که دوست دارند در یک استارتاپ، فعالیت کنند کنار هم جمع می شوند. هر کدام از افراد و تیم ها، ایده ای با خود به این جمع آورده و بیان می کنند. این ایده ها از لحاظ مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت، ایده یا ایده هایی به عنوان ایده های برتر شناخته می شوند. افراد می توانند در این رویدادها، تیمی تشکیل داده و حتی برای استارتاپ خود، سرمایه گذار نیز پیدا کنند. انتخاب ایده های برتر، بر اساس مزایا و معایب طرح ها، نوع محصولات و خدمات و بررسی میزان درآمد زایی این ایده ها بوده و توسط داوران حاضر در این رویدادها انجام می شود.
مسائل مطرح شده در استارتاپ ویکند

در رویدادهایی که آخر هفته ها برگزار می شود ایده هایی که مطرح می شوند از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و تمامی این موارد، به بحث و گفتگو گذاشته می شود. به عنوان مثال، بررسی می شود که ایده مطرح شده می تواند طرحی برای راه اندازی یک استارتاپ باشد یا نه؟ به منظور بررسی این موضوع، افرادی که در استارتاپ ویکند حضور دارند ایده را از نظر وجود ویژگی های زیر بررسی نموده و نظر خود را اعلام می کنند:
خلاقیت

ایده هایی که در این رویدادها، مطرح می شوند ابتدا از این نظر که دارای خلاقیت هستند یا نه، مورد بررسی قرار می گیرند. منظور از خلاقیت ایده ها این است که ایده استارتاپی به گونه ای باشد که از چند ایده مختلف ترکیب شده و بتواند پاسخ گوی نیاز جامعه و افراد حاضر در آن باشد. در واقع خلاقیت یعنی این که فرد یا افراد، توانایی ذهنی خود را برای ایجاد یک فکر و یا ترکیب این ایده ها با هم، به کار گیرند و در نهایت، ایده های خلاق ارائه دهند. در این رویدادها، ایده های مطرح شده بررسی می شوند تا مشخص شود که این ایده ها، خلاقانه هستند یا خیر.

نوآوری

منظور از نوآوری این است که ایده های حاصل از خلاقیت، به اجرا درآمده و محصولی جدید ارائه شود. افرادی که به عنوان داور در این رویدادها حضور دارند ایده ها را از این منظر نیز مورد بررسی قرار می دهند تا متوجه شوند که محصول و یا خدماتی که در استارتاپ های تازه تأسیس به مشتریان ارائه خواهد شد را می توان به عنوان محصولی جدید و نوآورانه در نظر گرفت یا خیر. اگر محصول و خدمات آن، جدید باشد ایده به عنوان یک ایده نوآورانه معرفی شده و سرمایه گذارانی که در این همایش هستند، بر اساس ظرفیت و پیش بینی سود دهی استارتاپ، مسئولیت سرمایه گذاری آن را به عهده می گیرند.

اهداف استارتاپ ویکند

استارتاپ ویکند به دنبال رسیدن به یک هدف است. این هدف، ترویج کارآفرینی در سطح جهانی و ارائه آموزش های لازم به صاحبان کسب و کارهای نوپا است. در این همایش ها به افراد حاضر، آموزش داده می شود که چگونه درست فکر کنند. علاوه بر آن، شرایطی مهیا می شود که افراد بتوانند با تیم ها و شخصیت های موفق آشنا شده و از تجربیات آنها به نحو احسنت استفاده کنند. حضور سرمایه گذاران و کارآفرینان برتر و موفق، به افراد کمک می کند تا با نحوه پیش برد ایده خود آشنا شده و سرمایه گذاری مناسب برای استارتاپ خود پیدا کنند.

mousa بازدید : 66 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

اگر به تازگی استارتاپی را راه اندازی نموده اید و به دنبال محلی برای استقرار تیم استارتاپی خود می گردید حتماً نام هایی نظیر فضای کار اشتراکی، شتاب دهنده ها و مراکز رشد، به گوشتان خورده است. برای اینکه بتوانید فضایی مناسب برای شروع کسب و کار خود پیدا کنید باید با این فضاها آشنا باشید و مزایای هر کدام از آنها را بدانید. با مطالعه این مطلب به کلیه این اطلاعات دست پیدا کرده و خواهید توانست بهترین محل را برای کار خود، تعیین کنید.

شتاب دهنده چیست؟

شتاب دهنده ها مراکزی هستند که رشد استارتاپ ها را تضمین می کنند. از آن جایی که استارتاپ ها در اوایل کار نمی توانند به خوبی بازاریابی کرده و مشتری جذب کنند با کمبود سرمایه مواجه می شوند. شتاب دهنده ها با همکاری نزدیکی که با سرمایه گذاران دارند، منابع مالی برای استارتاپ ها فراهم می آورند. شما فقط در صورتی می توانید در این مراکز عضو شوید که یک تیم داشته باشید. در ضمن عضویت در این مراکز برای یک دوره زمانی مشخص است.
مزایای شتاب دهنده ها

برای بررسی تفاوت فضای کار اشتراکی با شتاب دهنده ها، باید به مزایای شتاب دنده ها نیز توجه کنیم. این مراکز به استارتاپ ها کمک می کنند تا به سرمایه گذاران متعددی دسترسی داشته باشند. در ضمن برنامه ای مدون در اختیار کسب و کارها قرار می دهند تا طبق این برنامه و در مدت زمان محدودی، در مسیری درست قرار بگیرند. شما می توانید حتی از راه دور نیز این برنامه ها را دریافت کنید. بزرگترین مزیتی که شتاب دهنده ها دارند، حمایت استارتاپ از مرحله تولید محصول نمونه تا مرحله سود دهی می باشد.

فضای کار اشتراکی چیست؟

فضای کار مشترک نیز از دیگر مراکزی است که استارتاپ در آن شروع به فعالیت می کنند. این مراکز، تمام امکانات مورد نظر را برای فعالیت استارتاپ ها فراهم کرده و با ایجاد محیطی پویا، به رشد و توسعه آنها کمک می کند. در این فضاها، هیچ محدودیت زمانی وجود نداشته و استارتاپ ها می توانند تا هر زمان که نیاز باشد در آنجا فعالیت کنند. در ضمن در فضای کار اشتراکی، امکانات هر تیم استارتاپی متناسب با نیاز آنها ارائه می شود. هزینه اجاره این فضا نیز بر اساس همین خدمات از استارتاپ ها گرفته می شود.

مزایای فضای کار اشتراکی

در فضای کار مشترک، استارتاپ ها در ازای خدماتی که دریافت می کنند بهایی پرداخت کرده، ولی سهام آنها حفظ می گردد. محیط این فضاها برای فعالیت استارتاپ ها کاملاً مناسب بوده و در برخی از آنها، خدمات پذیرایی به صورت رایگان ارائه می شود. تیم های استارتاپی مختلفی با تخصص های مختلف در این فضاها کار می کنند. این امر زمینه ای فراهم کرده تا تمامی این تیم ها با هم در تعامل بوده و بتوانند از تجربه و تخصص آنها برای رفع مشکلات استفاده کنند.

مراکز رشد کدامند؟

یکی دیگر از فضاهایی که استارتاپ ها می توانند فعالیت خود را در آن جا شروع کنند، مراکز رشد می باشد. این مراکز معمولاً برای استارتاپ هایی که در حوزه فناوری فعالیت دارند مناسب می باشند. کار در این فضاها محدود به دوره زمانی نیست. مراکز رشد، استارتاپ ها را از مرحله اجرای ایده تا مرحله پایانی حمایت کرده و خدمات خود را به آنها ارائه می کنند. در ضمن مراکز رشد بر روی این استارتاپ ها، سرمایه گذاری نیز می کنند. در قبال این سرمایه گذاری نیز 12درصد از سهام استارتاپ را در اختیار می گیرند.

مزایای مراکز رشد

از مزایای مراکز رشد می توان به عدم نیاز به پرداخت هزینه اشاره کرد. این فضاها به صورت رایگان در اختیار استارتاپ ها قرار می گیرد و به ازای هزینه، بخشی از سهام آنها دریافت می شود. در این مراکز، می توانید از کمک های مالی و غیر مالی برخوردار شوید.

با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، فضای کار اشتراکی برای آن دسته از استارتاپ هایی که نیاز به سرمایه گذار ندارند و یا سرمایه گذار خود را پیدا کرده و کار خود را به مرحله سوددهی رسانده اند، گزینه بسیار مناسبی است. در این فضاها، تمامی امکانات مورد نیاز در اختیار استارتاپ ها قرار می گیرد و استارتاپ ها می توانند به راحتی، مسیر رو به رشد خود را ادامه دهند.

mousa بازدید : 60 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

شهر تهران به دلیل موقعیت سیاسی و موقعیت جغرافیایی خود، یکی از مستعدترین شهرها برای راه اندازی استارتاپ ها و فعالیت مشاغل نوین است. از آن جایی که در پایتخت کشورها، می توان به راحتی به امکانت زیادی دسترسی داشت. شرایط این شهرها برای فعالیت کسب و کارها و درآمدزایی آنها، بسیار مناسب می باشد. بر همین اساس نیز در تهران، فضاهای کار اشتراکی زیادی راه اندازی شده است تا پاسخ گوی حجم عظیمی از استارتاپ ها و فریلنسرها و … که در سال های اخیر تعداد آنها با افزایش چشمگیری روبرو است باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از بهترین فضاهای کار اشتراکی در تهران آشنا کنیم. با شناخت این فضاها می توانید با آگاهی کامل، فضای کار اشتراکی ایده آل خود را پیدا کرده و کسب و کار خود را ادامه دهید.
فضای کار اشتراکی پارادیس هاب

فضای کار اشتراکی پارادیس هاب، بزرگترین شرکتی است که در این زمینه در تهران فعالیت می کند. این شرکت، تمام زیر ساخت های لازم برای فعالیت کسب و کارهای نوین را فراهم نموده است. از جمله امکاناتی که در این فضای کار اشتراکی در اختیار فریلنسرها، استارتاپ ها و دیگر مشاغل قرار می گیرد می توان به اتاق های اختصاصی، میز و صندلی اختصاصی، اینترنت پرسرعت، کارگاه های آموزشی، کافی شاپ و شبکه سازی میان مربیان کسب و کار و کارآفرینان، اشاره نمود. این مرکز، دارای 7 شعبه فعال در سطح شهر تهران می باشد که همگی با ارائه امکانات قابل قبول، سعی در کمک به پیشرفت مشاغل دارند.

فضای کار اشتراکی فینووا

یکی دیگر از بهترین فضاهای کار اشتراکی در تهران، فضای کار اشتراکی فینووا می باشد. این مرکز، امکانات درجه یکی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد و همچنین هزینه های بسیار مناسبی که برای این امکانات در نظر گرفته است. علاوه بر این موارد، شما می توانید با ورود به این فضای کار اشتراکی از شرایطی نظیر فرصت استفاده از مشاوران مجرب، به اشتراک گذاشتن تجربیات با دیگر تیم ها و کسب و کارها و خدمات جانبی نیز بهرمند گردید. این مرکز، شبکه ای از سرمایه گذاران را به وجود آورده است که استارتاپ ها می توانند با آنها در ارتباط بوده و سرمایه گذاری مناسب پیدا کنند.

فضای کار اشتراکی تیوان

فضای کار تیوان، مرکزی مناسب برای شروع به کار استارتاپ ها می باشد. این مرکز با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس شده است. خدمات این مجموعه، در جهت ارتقاء سطح درآمد زایی و موفقیت کسب و کارهای نوین ارائه می شوند. تیم های حاضر در این مرکز که یکی از بهترین فضاهای کار اشتراکی در تهران است می توانند از امکاناتی نظیر اینترنت پرسرعت، میز و صندلی اختصاصی، اتاق های کار اختصاصی و اشتراکی و دیگر امکانات جانبی برخوردار شوند. در ضمن در این مجموعه، امکان برگزاری رویدادهای کارآفرینی، رویدادهای آموزشی و ایجاد پلتفرم های کارآفرینی نیز وجود دارد.
فضای کار اشتراکی زاویه

فضای کار اشتراکی زاویه نیز جزو بهترین فضاهای کار اشتراکی است که در تهران فعالیت می کند. این مجموعه، بهترین امکانات و شرایطی ایده آل برای کسب و کارهای نوین فراهم کرده است تا بدون هیچ دغدغه ای بتوانند به روند رو به رشد خود ادامه دهند. در این شرکت، شما از اینترنت پرسرعت، میزکار، چای به صورت رایگان، اتاق جلسات، کمدهای اختصاصی، باشگاه ورزشی، رستوران و کافی شاپ، بهرمند خواهید شد. تمامی این امکانات با هزینه بسیار منصفانه ای در اختیار شما قرار می گیرند. از این رو با هزینه کم می توانید دفتر کار مجهزی داشته باشید.

فضای کار اشتراکی کارمانا

کارمانا که جزو بهترین فضاهای کار اشتراکی در تهران به شمار می رود به منظور بهبود وضعیت اکوسیستم استارتاپ ها شکل یافته است. تیم های خلاق می توانند از محیط آرام و پویای این مکان استفاده نموده و بر مشکلات موجود بر سر راه خود، غالب شوند. دسترسی به این مجموعه به دلیل نزدیکی به وسایل نقلیه عمومی و خارج بودن از محدوده ترافیک مرکزی، بسیار راحت می باشد. در این مجموعه، تمامی امکانات مورد نیاز برای فعالیت کسب و کارها در اختیار آنها قرار خواهد گرفت. شما می توانید با هزینه بسیار کم، صاحب یک دفتر کار اشتراکی شوید.

فضای کار اشتراکی سریرلند

این شرکت نیز از شرکت های پیش رو در زمینه ارائه امکانات مناسب برای فعالیت کسب و کارهای نوپا می باشد. این فضا با فراهم نمودن بستری مناسب، توانسته با اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپ ها وارد همکاری شده و از ایده های خلاقانه آنها حمایت نماید. این مجموعه با دسترسی به شبکه های به هم پیوسته ای از سرمایه گذاران، استارتاپ ها را در جهت یافتن سرمایه گذار نیز پشتیبانی می نماید

mousa بازدید : 65 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

یکی از استارتاپ هایی که در سال های اخیر مورد توجه افراد و شرکت ها قرار گرفته است استارتاپ های مالی هستند. این استارتاپ ها با استفاده از نرم افزارهاو سخت افزارهای مناسب، خدمات مالی به شرکت ها و دیگر کسب و کارها ارائه می کنند. البته به این موضوع توجه داشته باشید که این استارتاپ ها به هیچ عنوان نمی خواهند جای مؤسسات مالی و بانک ها را بگیرند. این استارتاپ ها فقط به ارائه خدمات مالی، پرداخته و در کنار بانک ها و مؤسسات مالی، مسیری درست برای پیشرفت فعالیت های بانکی را فراهم می آورند.
نکات مهم در راه اندازی استارتاپ های مالی

برای این که بتوانید در راه اندازی استارتاپ ها، موفق ظاهر شوید باید یک سری نکات را رعایت کنید. با رعایت این نکات می توانید مسیر راه اندازی را به خوبی طی کرده و استارتاپ خود را به سرعت به مرحله اجرا برسانید. بعد از گذشت از این مرحله نیز محصولات و خدمات استارتاپ شما مورد استفاده قرار گرفته و کسب و کار شما وارد فاز سوددهی می شود. این نکات به شرح زیر می باشند:
استفاده از ایده بکر

برای این که استارتاپ شما موفق باشد باید از ایده ای ناب و غیر تکراری استفاده کنید. در استارتاپ های مالی نیز همین موضوع صدق می کند. شما باید خدماتی را تعیین کنید که افراد جامعه به آنها نیاز داشته باشند. تنها در این حال است که به سمت استفاده از این محصولات و خدمات کشیده شده و از آنها استفاده خواهند کرد. پس سعی کنید ایده استارتاپ خود را پس از جستجو و تحقیقات مختلف، انتخاب نمایید.

استفاده از تیمی متخصص

در راه اندازی استارتاپی که در زمینه مالی فعالیت می کند باید از افراد دانش آموخته و حرفه ای استفاده کنید. خدمات و محصولات این استارتاپ ها دارای وجه تخصصی بوده و باید به دست افراد تحصیل کرده و دارای تجربه، طراحی و تولید شوند. از این رو سعی کنید در انتخاب افراد تیم، دقت بسیار زیادی داشته باشید.

استفاده از تجربه افراد و خدمات مشاوره ای

یکی از نکات دیگر در راه اندازی استارتاپ های مالی این است که از تجربه و خدمات مشاوران مجرب، استفاده کنید. به این ترتیب می توانید در تولید و ارائه این محصولات و خدمات، به بهترین شکل ممکن عمل نمایید.

اهداف استارتاپ های مالی

استارتاپ هایی که در زمینه مسائل مالی به ارائه خدمات می پردازند دارای اهداف خاصی هستند. از اهداف این استارتاپ ها می توان به رفع مشکلات مالی شرکت ها، سازمان ها و افراد، اشاره نمود. این استارتاپ ها با استفاده از فناوری های به روز و پیشرفت هایی که در این زمینه رخ داده است سعی دارند مشکلات مالی موجود در بخش حسابداری و حسابرسی ادارات و … را رفع کنند. این استارتاپ ها با طراحی نرم افزار و سخت افزارهایی حرفه ای، به نیازها و مشکلات مالی پایان می دهند. فعالیت این کسب و کارها در کنار فعالیت بانک ها و دیگر مراکز مالی، باعث می شود تا شرکت و سازمان ها بتوانند در کمترین زمان و با دقت بالایی، به مسائل مالی خود رسیدگی نمایند.

سرمایه راه اندازی استارتاپ های مالی

راه اندازی استارتاپ های مالی همانند دیگر کسب و کارها به سرمایه نیاز دارد. شما باید قبل از این که اقدام به راه اندازی این نوع استارتاپ ها کنید هزینه آن را برآورده کرده و سپس قدم در این راه بگذارید. چنانچه نتوانید سرمایه لازم برای راه اندازی استارتاپ مورد نظر را جمع آوری نمایید احتمال این که کسب و کارتان با شکست روبرو شود وجود دارد؛ زیرا نبود سرمایه می تواند منجر به نیمه کاره ماندن تولید و ارائه خدمات و محصولات شود. در این حالت نیز محصولات تولید شده دارای کیفیت و کارایی قابل قبولی نخواهند بود. پس سعی کنید ابتدا هزینه ها را برآورد نمایید.

جذب سرمایه برای استارتاپ های مالی

به منظور جذب سرمایه لازم برای تأسیس کسب و کارهای فعال در حوزه پول، می توانید از شرکت ها و افرادی که اقدام به سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا می کنند کمک بگیرید. با استفاده از موقعیت مالی این سرمایه گذاران می توانید محصولات و خدمات مورد نظر خود را تولید کرده و به بازار ارائه کنید. در عوض امکانات مالی که از این سرمایه گذاران دریافت می کنید می توانید بخشی از سود و یا سهام استارتاپ را به آنها، انتقال دهید.

mousa بازدید : 58 چهارشنبه 11 فروردین 1400 نظرات (0)

با رونق یافتن استارتاپ ها و کارآفرینی، فضاهای کار اشتراکی نیز به وجود آمدند. این مراکز، محلی برای فعالیت این کسب و کارها بوده و شرایطی مناسب برای این مشاغل ایجاد می کنند. در این فضاها، افرادی که در زمینه های کاری مختلف اعم از دورکاری ها، استارتاپ ها، فریلنسرها و … مشغول فعالیت می باشند حضور دارند. در این مراکز بر خلاف شتاب دهنده ها، مسئله ای تحت عنوان شراکت وجود ندارد و همه امکاناتی که در اختیار فرد یا تیمی قرار می گیرد به صورت انحصاری می باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده تأثیرات فضای کار اشتراکی بر میزان رشد و پیشرفت افراد و کسب و کارها، بسیار زیاد است. سؤالی که اینجا پیش می آید این است که این فضاها چگونه باعث پیشرفت افراد می شوند یا این که چرا در فضای کار اشتراکی، افراد بیشتر رشد می کنند؟ در ادامه به این پرسش، پاسخ خواهیم داد.

تأثیرات فضای کار اشتراکی 45746415010121
افزایش تعاملات اجتماعی

فضای کار اشتراکی، مکانی است که در آن تیم های استارتاپی و یا افرادی که به صورت آزاد، کار می کنند با هم در یک فضای مشترک مشغول کار هستند. در این فضاها، شرایطی مهیا است که اگر بخواهید می توانید با این تیم ها و افراد در تعامل باشید. هر کدام از تیم ها و افرادی که در این مکان حضور دارند در رشته خاصی تبحر و استعداد دارند. از این رو می توانید با افزایش تعاملات اجتماعی خود، با این افراد در ارتباط بوده و در صورت نیاز از تخصص آنها کمک بگیرید. همین امر کمک می کند تا بروز مشکلات نتواند مسیر موفقیت شما را سد کرده و مانع از فعالیت شما شود. بر همین اساس می توان گفت که از تأثیرات فضای کار اشتراکی می توان به حل مشکلات به صورت ساده تر و در نهایت، موفقیت بیشتر کسب و کارها اشاره نمود.
ایجاد فضایی پویا

یکی از مواردی که باعث می شود تا فریلنسرها، استارتاپ ها و دیگر کسب و کارها در کار خود موفق نباشند تنبلی و اهمال کاری آنها می باشد. این امر هم در اثر آزادی هایی که دارند اتفاق می افتد. برای مثال افرادی که در استارتاپی مشغول فعالیت هستند در دفتر کار معمولی این آزادی را دارند که هر وقت بخواهند به کاری رسیدگی کنند. این در حالی است که در فضای کار اشتراکی این گونه نیست. در این فضاها همه در حال فعالیت و تلاش می باشند. از این رو افراد به خود این اجازه را نمی دهند که نسبت به امور کاری خود، بی اعتنا باشند. به این ترتیب به همه کارها در موعد مقرر رسیدگی می شود. همین موضوعی دلیلی است که باعث پیشرفت استارتاپ ها و افراد در فضای کار اشتراکی می شود.

برداشت محدودیت های خاص

از دیگر تأثیرات فضای کار اشتراکی بر کسب و کارها، برداشتن برخی از محدودیت ها است. در دفاتر کار و یا ادارات باید در ساعت مقرری در محل کار حضور یافته و در ساعت مقرری نیز آن محل را ترک نمود. در ضمن در روزهای تعطیل نیز نمی توان در محل کار حاضر شد. در حالی که در فضای کار اشتراکی خبری از این محدودیت ها نیست. استارتاپ ها و افرادی که تمایل به کار در فضای کار اشتراکی دارند هیچ محدودیتی در ساعات و روزهای کاری ندارند. شما می توانید تمام طول روز را در این مراکز به کار مشغل باشید. حتی در صورت تمایل و یا نیاز می توانید روزهای آخر هفته را نیز در فضای کار اشتراکی حضور یافته و کارهای خود را انجام دهید.

تأثیرات فضای کار اشتراکی 2153553522فراهم کردن بستری مناسب برای یافتن سرمایه گذار

از دیگر تأثیرات فضای کار اشتراکی بر کسب و کارها می توان به ایجاد بستری مناسب برای یافتن سرمایه گذار اشاره نمود. فضای کار اشتراکی مکانی برای کار استارتاپ و دیگر کسب و کارها می باشد. این مشاغل می توانند رویدادهایی را در این مراکز برگزار کرده و با افرادی که در این حوزه، فعالیت می کنند تبادل نظر نمایند. در ضمن به این ترتیب می توانند شرکت ها و یا افراد سرمایه گذار را ترغیب نمایند تا در کسب و کار آنان سرمایه گذاری کنند. لازم به ذکر است که برخی از فضاهای کار اشتراکی، شبکه پشتیبانی فراهم می آورند تا استارتاپ ها بتوانند از حمایت سرمایه گذاران برخوردار شوند.

ایجاد شرایطی برای تبادل نظر و تجربه

همان گونه که گفته شد در فضای کار اشتراکی شرایطی فراهم است تا افراد و تیم های مختلف با هم در تعامل بوده و طی بحث ها و برگزاری رویدادها، تجارب و نظرات خود را با دیگران در میان بگذارند.

mousa بازدید : 42 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

از جمله مسائلی که می تواند باعث ایجاد انگیزه برای راه اندازی یک استارتاپ شود آشنایی با اهمیت استارتاپ در جامعه است. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا در مورد راه اندازی استارتاپ، زمینه فعالیت استارتاپ و همچنین اهداف استارتاپی که قصد دارید راه اندازی کنید خوب فکر کرده و با آینده نگری، تصمیم بگیرید. در این مقاله در مورد اهمیت این کسب و کارها در جامعه توضیحاتی ارائه کرده و به بررسی نقش این مشاغل از جهات مختلف خواهیم پرداخت.
اشتغال زایی

از مهمترین اثراتی که استارتاپ ها در جامعه داشته اند اشتغال زایی است. این کسب و کارها با ایجاد مشاغل نوین باعث شده اند تا تعداد افرادی که به این کسب و کارها رو آورده یا در آنها شاغل شده اند روز به روز در حال افزایش باشد. این امر سبب بهبود آمار شاغلان جامعه شده و برای افراد بیکار، بستری فراهم شده است تا از استعداد و دانش خود استفاده کنند. این کسب و کارها دارای پتانسیل بی پایانی هستند. افراد می توانند بر اساس رشته تحصیلی خود و یا علایقی که دارند اقدام به راه اندازی استارتاپ نمایند. اگر از این بُعد به اهمیت استارتاپ در جامعه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که استارتاپ ها فرصتی عالی برای استخدام افراد جوان بیکار می باشند.

اهمیت استارتاپ در جامعه 546545465846
رشد اقتصادی

با توجه به نقش استارتاپ ها در ایجاد اشتغال و ایجاد فضای پویا و فعال در جامعه، می توان گفت که این مشاغل در سال های اخیر نقش مهمی در رشد اقتصادی جوامع داشته اند. این کسب و کارهای نوین با پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی که در تولید درآمد دارند کمک کرده اند تا چرخه اقتصادی جامعه به خوبی بچرخد. دولت ها اگر به این وجه از اهمیت استارتاپ ها توجه نمایند ملزم خواهند شد تا از این استارتاپ ها حمایت مالی کرده و سرمایه گذاری خود در این مشاغل را افزایش دهند.

نوآوری و خلاقیت

از موارد دیگر اهمیت استارتاپ در جامعه می توان به رواج خلاقیت و نوآوری اشاره نمود. این کسب و کارها بر اساس ایده های خلاق و ناب شکل می گیرند. به همین سبب افرادی که به دنبال راه اندازی استارتاپ هستند به خلاقیت و نوآوری توجه نموده و سعی می کنند آن را در خود شکوفا سازند. با توجه به این ویژگی، کسب و کارهای دانش بنیان روز به روز بیشتر شده و همین امر زمینه را برای پیشرفت فناوری های مدرن فراهم می آورد. این استارتاپ معمولاً به دلیل پیگیری یک هدف خلاقانه، مورد توجه شرکت های بزرگ قرار گرفته و محصولات آنها توسط این شرکت ها خریداری می شوند.

اهمیت استارتاپ در جامعه 46544865452.53

کمک به ایجاد سیستم های تحقیق نوین

استارتاپ ها معمولاً به عنوان یک شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند. این کسب و کارها باعث می شوند تا مؤسسات و شرکت ها به توسعه تحقیق و پژوهش، روی آورده و سیستم تحقیقاتی خود را به روز نمایند. این امر کمک می کند تا در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، کارهای تحقیقاتی به بهترین شکل انجام شده و این تحقیقات دارای جوانب کاربردی نیز باشند. استارتاپ ها به دانشجویان و نیروهای جوان خلاق اجازه می دهند تا ایده های خود را در قالب استارتاپ های موفق، عملی سازند.

ایجاد رقابت در سیستم اقتصادی

با توجه به اهمیت استارتاپ در جامعه می توان گفت که این کسب و کارها باعث ایجاد رقابت در سیستم اقتصادی می شوند. این کسب و کارها در حال حاضر دارای فعال ترین و داغ ترین رقابت ها در بازار می باشند. همین موضوع سبب شده تا در جوامعی که استارتاپ ها به صورت فعال حضور دارند فضای رقابتی گرم بوده و از سلامت کافی برخوردار باشد. این رقابت و فاصله نزدیک میان استارتاپ ها باعث می شود تا رشد اقتصادی جامعه با سرعت بیشتری مواجه شود.

تغییر و بهبود ارزش ها

یکی دیگر از اثراتی که استارتاپ بر جامعه می گذارند ارزش آفرینی در جوامع است. این کسب و کارها در جهت به ثمر نشاندن یک ایده نوآورانه شکل گرفته اند و باعث می شوند تا ارزش های جدیدی در یک جامعه خلاق به وجود آید. کارآفرینانی که در استارتاپ ها مشغول فعالیت هستند خود را در قبال رشد و توسعه کسب و کار، مسئول دانسته و تمام عزم خود را جزم می کنند تا به اهدافی که در استارتاپ تعیین شده اند دست یابند.

mousa بازدید : 14 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

بر اساس اعلام سازمان ها، نیروی کار جوان و خلاق سرمایه تمامی جوامع می باشند. این نیروی ها با ایده های نابی که در ذهن خود پرورش می دهند باعث رشد اقتصادی جوامع شده و به رونق کسب و کارها می افزایند. با توجه به رشد این کسب و کارها در سال های اخیر و همچنین تأثیراتی که بر جوامع گذاشته اند می توان استارتاپ ها را به عنوان اصلی ترین عامل اشتغال زایی در جامعه دانست. در این مقاله به بررسی استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی پرداخته و تأثیراتی که این کسب و کارها بر صنعت های مختلف می گذارد را به بحث خواهیم نشست. با ما همراه باشید و اطلاعاتی جامع در این خصوص کسب کنید.

استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی 118678452
نقش استارتاپ ها در حوزه خدمات

یکی از حوزه هایی که استارتاپ ها به آن توجه ویژه ای داشته اند بخش خدمات است. شما می توانید در این بخش با استارتاپ های نوپای بسیاری مواجه شوید که هر کدام از آنها از یک ایده ناب منشأ می گیرد. از آن جایی که کار در بخش خدمات به تخصص و سرمایه آن چنانی نیاز ندارد تمامی افراد می توانند در این استارتاپ ها شروع به فعالیت نمایند. در سال های اخیر با توجه به این که استقبال از خدمات و محصولات این کسب و کارها بسیار بالا بوده است استارتاپ های زیادی در این زمینه شکل گرفته و افراد بسیاری در این کسب و کارها استخدام شده اند.

چنانچه همین روند در سال های آینده نیز با سرعت بیشتری طی شود ممکن است با افت میزان بیکاری مواجه شده و چرخه اقتصاد کشور بهبود یابد. گسترش این مشاغل منجر به رفاه و آسایش بیشتر افراد جامعه شده و این انگیزه را در جوان ها ایجاد می کند که در آینده می توانند از استعداد و توانایی های خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
نقش استارتاپ ها در گردشگری

یکی دیگر از حوزه هایی که می توان به بحث استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی در آن اشاره نمود حوزه گردشگری است. ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که به لحاظ جاذبه های گردشگری طبیعی، باستانی و علمی، بسیار غنی می باشد. بر اساس آمارها و رده بندی هایی که از سوی سازمان های مربوطه ارائه شده است ایران به عنوان دهمین کشور دنیا از لحاظ جاذبه های گردشگری محسوب می شود. با این حال درصد بسیاری کمی از گردشگران به ایران آمده و از این جاذبه ها دیدن می کنند.

اینجاست که لزوم حضور استارتاپ هایی در زمینه گردشگری احساس می شود. این استارتاپ ها در یکی دو سال اخیر فعالیت های چشمگیری داشته اند و توانسته اند به خوبی کارآفرینی کنند؛ اما این روند باید به شدت بیشتری ادامه یافته و کارآفرینی بسیاری در این حوزه انجام شود. زیرا پتانسیل این بخش بسیار بالا است و افراد زیادی می توانند در استارتاپ های مختلف مربوط به این حوزه، فعالیت کنند.

فضای کار اشتراکی 145475220014نقش استارتاپ ها در حوزه فناوری اطلاعات

استارتاپ ها بیشتر با فناوری اطلاعات شناخته می شوند. استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات و شرکت های دانش بنیان، محسوس می باشد. در کشور، استارتاپ های زیادی شروع به کار کرده اند که فعالیت آنها مربوط به بخش فناوری اطلاعات و رایانه می باشد. این استارتاپ ها از افراد خلاق و مبتکری که در این مسائل دارای تخصص هستند استفاده کرده و زمینه ای مناسب برای فعالیت این افراد به وجود آورده اند. علاوه بر آن باعث شده اند تا کسانی که ایده خاص در این زمینه دارند نیز با دیدن موفقیت این کسب و کارها، دلگرم شده و با تمام توان در جهت راه اندازی استارتاپ مورد نظر خود، قدم بردارند.

اقداماتی در جهت گسترش استارتاپ ها

با توجه به آن چه در مورد استارتاپ ها و نقش آنها در کارآفرینی گفته شد باید اقداماتی در جهت بهبود اکوسیستم این کسب و کارها صورت گیرد. دولت ها باید شرکت ها و سازمان ها را برای حمایت همه جانبه از استارتاپ ها ترغیب کنند. علاوه بر آن، تعدیل برخی قوانین که دست و پای این کسب و کارها را گرفته و باعث دلسردی افراد می شود، از بین بردن برخی موانع بر سر راه راه اندازی استارتاپ ها، ایجاد پایگاه هایی جهت حمایت استارتاپ ها در دانشگاه ها، ارائه برنامه ای بلند مدت یا کوتاه مدت جهت افزایش مشاغل و … نیز می تواند به افزایش شمار استارتاپ ها کمک کند. به این ترتیب میزان اشتغال زایی در جامعه نیز رو به افزایش خواهد بود.

mousa بازدید : 14 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

بخش کشاورزی به عنوان یکی از حوزه های مستعد برای راه اندازی استارتاپ ها به حساب می آید. خدمات این استارتاپ ها باعث می شود تا سود بیشتری نصیب کشاورزان شده و شرکت ها نیز بتوانند به سودآوری قابل قبولی برسند. ایده های جذابی که در این استارتاپ ها به اجرا درمی آیند سوددهی شرکت ها و کارخانه ها را تضمین کرده و باعث ارائه محصولات با کیفیت بالا در بازار می شوند. در ادامه به معرفی کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی در ایران و برخی از کشورهای دیگر می پردازیم.
کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی 45266521310.استارتاپ کشاورزی آنلاین

استارتاپ کشاورزی آنلاین با استفاده از تیمی مجرب و ابزارهای مدرن، زمینه ای مناسب برای فروش محصولات کشاورزی فراهم کرده است. با استفاده از سرویس هایی که در این استارتاپ به مشتریان ارائه می شود، کاربران می توانند از کیفیت محصولات خریداری شده و قیمت مناسب آنها، مطمئن باشند.در ضمن این سامانه، مشاوره هایی را به صورت رایگان به خریداران رائه می نماید.
استارتاپ کشت کالا

خدمات این استارتاپ مربوط به فروش محصولات و تجهیزات کشاورزی به صورت نقدی می باشد. به دلیل این که این کسب و کار نوین، تمامی محصولات و تجهیزات را پوشش می دهد دست داشتن واسطه ها در فروش این محصولات حذف شده است. این به معنی آن است که کاربران می توانند محصولات مورد نظر خود را با قیمت های پایینی خریداری کنند. بر همین اساس استارتاپ کشت کالا به عنوان یکی از کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی شناخته می شود.

استارتاپ بازارگام

استارتاپ بازارگام به صورت تخصصی، در زمینه فروش و توزیع میوه فعالیت می کند. این استارتاپ با گروه تعاونی پیشگامان همکاری دارد و توانسته روند رو به رشدی داشته باشد. در این کسب و کار، میوه ها از باغات مختلفی جمع آوری می شوند و بعد از بسته بندی، در بازارهای تهران و سایر استان ها توزیع می گردند. از آن جایی که در این استارتاپ، میوه به صورت مستقیم از باغداران خریداری می شوند قیمت آنها به صورت مناسب تعیین می گردد.

کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی 24501137895استارتاپ کشمون

کشمون یکی از کاربردی ترین استارتاپ هایی است که در ایران و در حوزه خرید و فروش زعفران فعالیت می کند. این استارتاپ با فراهم کردن بستری مناسب، روند خرید زعفران را برای کاربران آسان تر کرده است. شما می توانید با استفاده از خدمات این سامانه، زعفران را به صورت مستقیم از کشاورزان خریداری کنید. به این ترتیب با حذف واسطه ها، هم کشاورزان به سود قابل قبولی می رسند و هم شما می توانید زعفران را با قیمت مناسبی خریداری کنید. همین ویژگی ها سبب شده تا کشمون از مشتریان زیادی برخوردار بوده و به عنوان یکی از کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی شناخته شود.

استارتاپ AcCode

این استارتاپ که در آمریکا فعالیت می کند، سرویس های خود را به باغداران و صاحبان تاکستان ها ارائه می کند. سیاست این کسب و کار به این گونه است که از همان مراحل ابتدای کشت انگور از باغداران حمایت می نماید و این حمایت را تا برداشت محصول باغ، ادامه می دهند. مدیران این شرکت به صاحبان تاکستان ها کمک می کند تا محصولی با کیفیت بالا تهیه کنند. به این ترتیب باغداران به هنگام برداشت انگور از باغات خود، به سود قابل توجهی خواهند رسید. البته لازم به ذکر است که این استارتاپ نیز با فروش این محصولات، سوددهی بسیار بالایی دارد. خدمات این استارتاپ باعث شده تا باغاتی که تحت حمایت آن هستند بتوانند مرغوب ترین انگورها را در آمریکا داشته باشند.

استارتاپ AGERpoint

استارتاپ AGERpoint آمریکا نیز با توجه به عملکرد بسیار موفق خود، از کاربردی ترین استارتاپ های کشاورزی به حساب می آید. این کسب و کار، باغات مرکبات و آجیل را هدف قرار داده و آنها را مدیریت می کند. این استارتاپ در کار خود از اطلاعات و داده های به دست آمده از فعالیت ماهواره ها استفاده می کند. بر همین اساس نیز اطلاعات سودمندی در زمینه درختان، اندازه شاخ و برگ آنها و قطر تنه درختان و … به دست آورده است. با ارائه این اطلاعات به باغداران فعال در حوزه تولید مرکبات و آجیل، توانسته کیفیت محصولات این باغ ها و میزان محصولات آنها را ارتقاء دهد. کیفیت مناسب محصولات این باغ ها، هم موجب افزایش درآمد باغداران شده و هم سوددهی شرکت را به صورت قابل توجهی افزایش داده است.

mousa بازدید : 12 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)



هدف از نگارش این مقاله، آشنایی با قوانین کار در فضای کار اشتراکی می باشد. فضای کار اشتراکی نیز همانند تمامی مکان های دیگر، قوانین مخصوص به خود را دارد. تمامی افرادی که در چنین فضاهایی کار می کنند باید به این قوانین پایبند بوده و به حقوق افراد دیگر حاضر در این مکان نیز احترام بگذارند. در واقع اگر با فضای کار اشتراکی آشنا باشید حتماً می دانید که بدون رعایت این قوانین و ضوابط، کار کردن در این گونه مکان ها، امکان پذیر نیست. افرادی که به تازگی وارد این فضا شده و یا قصد دارند برای کار کردن، به یکی از این مکان ها مراجعه نمایند ممکن است با این قوانین آشنا نباشند. از این رو، مطالعه این مطلب برای آنها خالی از لطف نخواهد بود.
قوانین کار در فضای کار اشتراکی 2556662200475ضوابط فضای کار اشتراکی

قوانین کار در فضای کار اشتراکی توسط مدیران این فضاها وضع می شوند. تمامی افرادی هم که در این مکان ها فعالیت دارند موظف می باشند به این قوانین عمل نمایند. به این ترتیب، فضای کار اشتراکی به محیطی پویا و صمیمی تبدیل شده و هر کدام از افراد و تیم ها می توانند در نهایت امنیت و آرامش به کارهای خود، رسیدگی کنند. از قوانین فضای کار می توان به موارد زیر اشاره نمود:
توجه به نظافت محیط

یکی از مهمترین مواردی که هم مدیران و هم تیم های حاضر در فضای کار اشتراکی به آن توجه ویژه ای دارند، نظافت محیط کار است. میز کار، صندلی و یا دیگر وسایل وجود در محیط کار اشتراکی را تمیز نگه دارید. سعی کنید آنها را تمیزتر و مرتب تر از آن چیزی که تحویل گرفته اید پس دهید. نظافت و منظم بودن شما باعث می شود تا افراد حاضر در این فضا، از کار و عملکرد شما رضایت داشته و در نتیجه، رابطه خوبی با شما داشته باشند.

توجه به عرف جامعه

جوامع مختلف، قوانین خاصی برای پوشش، رفتار و گفتار مردم خود تعیین کرده اند. از این رو شما باید به این قوانین توجه نموده و بر اساس عرف حاکم بر جامعه، پوشش، رفتار و گفتار خود را تنظیم کنید. این موضوع در مورد فضای کار اشتراکی نیز صدق می کند. در واقع این مورد، یکی از قوانین کار در فضای کار اشتراکی می باشد. بنابراین از حضور با پوشش غیر عادی و یا بروز رفتار نامتعارف در این فضاها، خودداری کنید.

قوانین کار در فضای کار اشتراکی 231546401207785پرهیز از ایجاد سر و صدا

فضای کار اشتراکی باید دارای محیطی آرام باشد تا تیم های حاضر در آن بتوانند بر روی مسائل کاری خود، تمرکز نمایند. قوانینی هم که در این فضای کار مشترک وضع می شوند به این موضوع، اشاره دارند. از این رو در چنین مکان هایی باید گوشی تلفن همراه خود را بر روی حالت سکوت قرار دهید. همچنین نباید مکالمات خود را با صدای بلند انجام دهید. در این فضاها، مکان هایی برای استراحت در نظر گرفته شده است. زمانی که تیم ها در حال استراحت هستند نباید سر و صدا کرده و موجب بر هم زدن آرامش آنها شوید.

احترام به حقوق دیگران

برخی از وسایل و فضاهای موجود در محیط کار اشتراکی، میان تمامی افراد و تیم ها، مشترک هستند. به همین سبب قوانین کار در فضای کار اشتراکی به افراد این اجازه را نمی دهد تا حقوق دیگران را ضایع کنند. این وسایل و فضاها باید در اختیار همگان قرار بگیرند. در ضمن بهتر است به منظور مراعات حال افرادی که به برخی بوها و یا مواد، آلرژی دارند از مصرف لوازم آرایشی و یا عطرهای تند، خودداری کنید. همچنین نباید در محیط کار اشتراکی از مواد غذایی معطر استفاده کنید.

پرهیز از شخصی سازی

برخی از افرادی که در فضای کار اشتراکی، فعالیت دارند تصور می کنند این محیط کاملاً در اختیار آنهاست. به همین دلیل نیز دست به تغییر در وسایل و چیدمان و حتی فضای موجود در این محیط ها می زنند. در حالی که طبق قوانین این مکان ها، هرگونه تغییر در این موارد باید با هماهنگی مدیران مجموعه انجام شود.

داشتن روحیه کار گروهی

همان گونه که از نام فضای کار اشتراکی بر می آید کار کردن در این فضاها به روحیه کار گروهی نیاز دارد. اگر این روحیه را در خود، تقویت کنید می توانید به راحتی به قوانین کار در فضای کار اشتراکی عمل کرده و با تیم های دیگر، رابطه دوستانه ای داشته باشید.؟

mousa بازدید : 8 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

بسیاری از استارتاپ ها و دیگر کسب و کارها، به دنبال صرفه جویی در هزینه های مربوط به بخش محیط کار خود هستند. این امر، تنها با استفاده از فضای کار مشترک، امکان پذیر خواهد بود. شاید اصطلاح فضای کار اشتراکی به گوشتان خورده است ولی با این که این فضا چه ویژگی هایی دارد و یا چه امکاناتی را در اخیتار افراد می گذارد آشنا نیستید. یا این که نمی دانید این گونه فضاهای کاری برای چه کسانی مناسب می باشند. جای نگرانی نیست، می توانید با مطالعه این مطلب به این سؤالات خود پاسخ داده و اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید.
فضای کار اشتراکی 145475220014فضای کار مشترک چیست؟

فضای کار مشترک، فضایی است که در آن، محیط و تمام تجهیزات اولیه لازم برای فعالیت کسب و کارهای مختلف فراهم شده است. در این شرکت ها، شما می توانید به امکاناتی نظیر اتاق های جلسه، میز و صندلی، اینترنت پر سرعت و … دسترسی داشته باشید. در این مکان ها، کسب و کارهای مختلفی می توانند در کنار هم فعالیت کرده و از امکانات موجود استفاده کنند. با توجه به این موضوع، کسب و کارهایی نظیر استارتاپ ها، دیگر نیازی به راه اندازی یک دفتر کار نداشته و به این ترتیب می توانند در هزینه ها صرفه جویی کنند. علاوه بر آن، شرایطی فراهم می شود تا افراد از تجربیات هم نیز بهرمند شده و کار را در یک فضای پویا، ادامه دهند.

البته لازم به ذکر است که این فضاها برای تمامی کسب و کارها و افراد مناسب نیست. از جمله افرادی که می توانند در فضای کار مشترک، فعالیت نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود:
استارتاپ ها

یکی از کسب و کارهایی که می تواند در فضای کار اشتراکی، شروع به کار کند استارتاپ ها هستند. در واقع این فضاها با هدف تأمین مکان مناسب برای فعالیت استارتاپ ها، راه اندازی شدند. استارتاپ ها در این فضا، کار خود را شروع کرده و در تعامل با افراد دیگر، کار را پیش می برند. این کسب و کارها می توانند پس از طی کردن مراحل خاصی، اقدام به راه اندازی یک دفتر کار مجزا نمایند.

نویسندگان

نویسندگان نیز جزو افرادی هستند که به چنین فضایی نیاز دارند. از آن جایی که در کار نویسندگی باید تمرکز کافی وجود داشته و شرایط محیط به صورت ایده آل باشد، امکان فعالیت نویسندگان در خانه وجود ندارد. این افراد می توانند از اتاق های مخصوصی که برای این افراد در نظر گرفته شده است استفاده کنند و تمرکز کافی در کار خود داشته باشند.

فضای کار اشتراکی 52415245653دانشجویان

محققان و دانشجویان برای انجام مطالعات خود، به یک محیط آرام و اینترنت پر سرعت نیاز دارند. این موارد امکاناتی هستند که در فضای کار مشترک به راحتی در اختیار افراد مختلف قرار می گیرد. بنابراین این مکان ها را می توان به عنوان یک محیط امن و ساکت برای تحقیق و مطالعات این افراد دانست.

فریلنسرها

فریلنسرها یا همان افراد کارمزدی، به دلیل این که نیازی به مکان ثابت برای انجام پروژه های خود ندارند می توانند از فضاهای کار اشتراکی استفاده کنند. این افراد با توجه به این که هزینه راه اندازی یک دفتر کار برای آنها بسیار زیاد است ترجیح می دهند در فضای کار مشترک فعالیت کنند.

دورکاران

یکی دیگر از افرادی که فضای کار اشتراکی برای آنها مناسب است دورکاران می باشند. این افراد با شرکت ها قرارداد دارند و از ساعت کاری مشخصی برخوردار می باشند. این افراد می توانند در یک چنین محیطی به تمامی تجهیزات لازم برای کار خود، دسترسی داشته باشند. در ضمن می توانند از افراد دیگری که در این مکان کار می کنند کمک گرفته و از تجربیات و تخصص آنها نیز استفاده کنند.

شرکت های اجرایی

شرکت های اجرایی و تشریفات نیز در لیست افراد و گروه هایی هستند که می توانند از این مکان ها و تجهیزات موجود در آنها استفاده کنند. وظیفه این شرکت ها این است که فضایی مناسب برای کنفرانس ها، همایش ها و جلسات با تعداد نفرات کم، فراهم کنند. این شرکت ها با استفاده از تجهیزات موجود در فضای کار اشتراکی می توانند این کار را انجام دهند.

گذشته از افراد و کسب و کارهایی که در این مطلب به آنها اشاره شد گروه های دیگری هستند که می توانند از این مکان ها استفاده کنند. از جمله آنها می توان به شرکت های بزرگ، گروه طراحی گرافیک و یا ایده پردازی، شرکت های جستاری و … اشاره کرد.

mousa بازدید : 11 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

راهنمای انتخاب فضای کار اشتراکی به شما کمک می کند تا بهترین فضا را برای کار خود، انتخاب کنید. با توجه به این که فضای کار اشتراکی در سال های اخیر مورد توجه اکثر بنیانگذاران استارتاپ ها و فریلنسر و … قرار گرفته است لازم دیدیم در این مطلب در مورد نحوه انتخاب این فضاها و همچنین ویژگی هایی که باید به هنگام انتخاب فضای کار اشتراکی، در نظر بگیرید توضیحاتی ارائه کنیم. با مطالعه این مقاله متوجه تأثیر ویژگی های فضای کار مشترک بر کسب و کار خود شده و متوجه خواهید شد که به هنگام اجاره این فضاها باید به چه نکاتی توجه نمایید.نکات مهم در انتخاب فضای کار اشتراکی

شاید به نظر برسد با وجود تعدد فضای کار اشتراکی در سطح شهرها، انتخاب یک فضای مناسب کار، بسیار راحتی است. بله درست حدس زده اید! اما توجه داشته باشید که این امر زمانی امکان پذیر است که تمامی جوانب کار را سنجیده و به ویژگی های فضای انتخابی خود، دقت کرده باشید. طبق راهنمای انتخاب فضای کار اشتراکی، شما باید به هنگام انتخاب این نوع فضای کار به نکات مختلفی توجه کنید. این نکات به شرح زیر می باشند:
جو فضای کار

جوی که در فضای کار اشتراکی، حاکم است ناخودآگاه بر کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت. از این رو توصیه می شود به هنگام انتخاب یک فضای مناسب، به جو فضای کار اشتراکی توجه کنید. فضایی که دارای جوی پویا و سازنده باشد قطعاً موجب تقویت روحیه کارآفرینی شده و شما را به تلاش بیشتر، وادار می کند. همچنین موجب می شود تا شما در کسب و کار خود، خلاقیت به خرج داده و روز به روز بر روی موفقیت کسب و کار خود، تمرکز بیشتری داشته باشید.

تجهیزات

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای انتخاب فضای کار اشتراکی به آن پرداخته شده است، سطح خدمات و تجهیزاتی است که در این فضاها ارائه می شود. با این که در تمامی فضاهای کار اشتراکی، تجهیزاتی چون اینترنت، میز و صندلی و اتاق کنفرانس، ارائه می شود؛ اما ممکن است کسب و کار شما به گونه ای باشد که به تجهیزات دیگری نیز نیاز داشته باشد. پس باید در مورد این تجهیزات نیز از صاحبان فضای کار اشتراکی بپرسید. پرس و جو کنید که آیا در این مراکز، تجهیزاتی نظیر شارژر، پروژکتور و … نیز ارائه می شود یا نه.

امنیت فضا کار

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب فضای کار اشتراکی باید به آن توجه کنید امنیت این مکان است. در فضای کار اشتراکی، افراد و تیم های زیادی حضور دارند و در حال فعالیت می باشند؛ بنابراین باید اطمینان داشته باشید زمانی که برای صرف نهار، میان وعده یا استراحت و یا به هنگام شب و مراجعه به منزل، این محیط را ترک می کنید وسایلتان در امنیت باشند. برای اطمینان از این موضوع می توانید تجهیزات امنیتی این محیط را بررسی کنید. این نکته در مورد فضاهای کار اشتراکی که به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.چیدمان فضا

یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای انتخاب فضای کار اشتراکی به آن پرداخته شده است نحوه چیدمان این محیط می باشد. طرح بندی این فضا باید به گونه ای باشد که تمرکز کافی بر روی کارهایتان داشته باشید. همچنین باید به هنگام نیاز بتوانید جای خود را تغییر دهید. برخی از افراد با این تغییرات می توانند بهره وری خود را افزایش دهند؛ بنابراین نوع چیدمان و انعطاف پذیری در طرح بندی، می تواند یک عامل مهم در انتخاب فضای کار اشتراکی باشد.

ارائه خدمات در زمان های مختلف

به خدماتی که در این مراکز در اختیار شما قرار می گیرد توجه کنید. وجود کارگاه های آموزشی، افرادی متخصص جهت ارائه مشاوره، پرینتر، پروژکتور و … از جمله تجهیزاتی است که در برخی از فضاهای کار اشتراکی به افراد ارائه می شود. پس اگر به این تجهیزات نیاز دارید باید به راهنمای انتخاب فضای کار اشتراکی توجه کرده و خدمات ارائه شده در آن را بررسی کنید. در ضمن بررسی کنید که آیا می توانید در هر ساعتی از شبانه روز به این مرکز دسترسی باشید یا نه.

هزینه ها

دریافت تمامی خدمات در فضاهای کار اشتراکی، مستلزم پرداخت هزینه می باشد. بررسی کنید که کدامیک از فضاهای انتخابی شما با هزینه مناسب تری، خدمات باکیفیت ارائه می کند. این فضا را انتخاب کرده و در محیطی ایده آل به امورات کاری خود رسیدگی کنید.

mousa بازدید : 14 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از نیازهای کسب و کارهای تازه تأسیس، استفاده از خدمات مشاور استارتاپ است. برای این که استارتاپ ها بتوانند مسیر موفقیت را به خوبی بپیمایند باید همواره دانش خود را به روز نگه داشته و بتواند در مقابل چالش هایی به وجود آمده، راهکاری مؤثر ارائه کنند. به همین منظور، استفاده از خدمات مشاوره برای آنها ضروری می باشد. مشاوران استارتاپ ها به صورت تخصصی در مورد استارتاپ ها تحقیقاتی انجام می دهند. به همین دلیل نیز می توانند بهترین گزینه برای کمک به کسب و کارهای نوپا باشند تا از پس مشکلات به وجود آمده برآیند. در ضمن این مشاوران به استارتاپ ها کمک می کنند تا در مسیری درست قرار گرفته و موفقیت کسب و کار را تضمین کنند. از خدماتی که این مشاوران به صاحبان استارتاپ ها ارائه می کنند می توان به موارد زیر اشاره نمود:
سازماندهی استارتاپ

یکی از خدمات مشاور استارتاپ این است که استارتاپ را سازماندهی نماید. به این ترتیب شما می توانید با مفاهیم استارتاپ راه اندازی شده، آشنا شوید. این امر کمک می کند تا شما بتوانید استارتاپ خود را به صورت یک کسب و کار سازماندهی شده به سرمایه گذاران معرفی کرده و موفق به جذب سرمایه شوید.تحلیل و توسعه استارتاپ

این که بدانید استارتاپی که راه اندازی نموده اید دقیقاً چیست و چه اهدافی را دنبال می کند نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد. مشاوران به شما کمک می کنند تا بدانید استارتاپی که در حال توسعه آن می باشید درصدد پاسخ گویی به کدام نیاز افراد جامعه است و مخاطبان شما چه افرادی می باشند. به این ترتیب شما می توانید تصویری شفاف از استارتاپ خود داشته باشید و مسیر صحیح توسعه آن را شناسایی نمایید.

ارائه پیشنهاداتی برای جذب سرمایه

یکی از چالش های پیش روی استارتاپ ها، جذب سرمایه است. این در حالی است که صاحبان استارتاپ ها می توانند با استفاده از خدمات مشاور استارتاپ به راحتی سرمایه مورد نیاز خود را جذب نمایید. این مشاوران راهکارهایی را ارائه می دهند که با استفاده از آنها، شما می توانید ارائه ای قوی از استارتاپ خود داشته و جزئیات و اهداف کسب و کار خود را برای سرمایه گذاران توضیح دهید. از این رو خواهید توانست در مدت زمان کوتاهی، سرمایه گذار مناسبی برای استارتاپ خود پیدا کنید.

ارائه برنامه برای مارکتینگ

یکی از رمزهای موفقیت هر استارتاپی، برنامه ریزی برای بازاریابی است. استارتاپ ها باید بدانند که چگونه بازاریابی کنند تا بتوانند بازار هدف را مشخص کرده و محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. چنانچه کسب و کاری قادر باشد مخاطبان خود را شناسایی کرده و رسانه ای مناسب برای تبلیغ محصولات و خدمات را پیدا کند موفقیت استارتاپ را تضمین کرده است. این امر نیز میسر نمی شود مگر با راهنمایی گرفتن از یک مشاور مجرب. کسب و کارهای نوین با استفاده از نکاتی که مشاوران آموزش می دهند می توانند تکنیک هایی به عنوان راهکارهای هک رشد را آموخته و توسعه سریع تری داشته باشند.
ارائه راهکار برای یافتن مشتری

کسب و کار شما باید هر روز، مشتریان جدیدی پیدا کند. تنها در این حالت است که می توانید استارتاپ را توسعه داده و بر میزان درآمد کسب و کار بیافزایید. از جمله خدمات مشاور استارتاپ می توان به توسعه مشتریان استارتاپ ها اشاره نمود. از آن جایی که بسیاری از استارتاپ ها به این موضوع توجه نمی کنند با مشکلات بسیاری مواجه می شوند. این در حالی است که با استفاده از مشاوره ها می توانید راه کارهایی برای این موضوع پیدا کرده و مشتریان خود را توسعه دهید. هر چه تعداد مشتریان خود را افزایش دهید هم درآمد استارتاپ را افزایش داده و هم می توانید محصولات و خدمات خود را بیشتر به دیگران معرفی کنید.

تحلیل جریان درآمدی استارتاپ

یکی از چالش های موجود در استارتاپ ها، آشنایی با جریان های درآمدی می باشد. منظور از این جریان ها این است که استارتاپ ها باید بدانند که چگونه می توانند درآمد خود را افزایش دهند. راهکار معرفی شده برای این معضل، آشنایی با روش های مختلف تجارت الکترونیک و مشاغل آنلاین می باشد. شما به عنوان بنیانگذار یک استارتاپ باید بدانید که در مشاغل اینترنتی، چگونه می توان مشتریان زیادی پیدا کرد، با استفاده از چه روش هایی می توانید کیفیت محصولات و خدمات را افزایش دهید و این که مخاطبان شما خواستار چه محصولات و خدماتی هستند. برای آگاهی از این موارد، توصیه می شود از خدمات مشاور استارتاپ استفاده نموده و استارتاپ خود را به عنوان یک استارتاپ موفق به جامعه بشناسانید.

mousa بازدید : 20 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از بروزترین مباحث در کسب و کارها، استفاده از فضای کار اشتراکی است. این فضاها با ویژگی های منحصر به فردی که دارند بر کسب و کارهای نوین تأثیر گذاشته و مسیر را برای موفقیت آنها، هموار می کنند. شاید از خود بپرسید تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ چیست؟ اگر در پی پاسخ برای این سؤال خود هستید ما را همراهی کنید.
نحوه تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ ها

تأثیری که فضای کار اشتراکی بر میزان بهره وری استارتاپ ها و کسب و کارها می گذارد بر اساس شرایطی است که برای فعالیت این مشاغل فراهم می آورد. به این ترتیب می تواند موجب بهبود روند رشد استارتاپ ها شده و زمینه را برای این موضوع، مناسب نماید. از جمله شرایط فضای کار اشتراکی که بر بهره وری استارتاپ ها تأثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره نمود:
داشتن محیط پویا و شاد

یکی از شرایطی که سبب تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ می شود داشتن جوی فعال در این فضاها می باشد. در فضای کار اشتراکی، تیم ها و افراد بسیاری حضور دارند که در زمینه های مختلفی کار می کنند. این افراد همواره در تلاشند تا راه کارهایی نوین برای افزایش درآمد و موفقیت کسب و کار خود پیدا کنند. این امر سبب می شود تا جو این فضاها بسیار پویا و سرزنده باشد. این موضوع بر روحیه تمامی افراد حاضر در آن محیط، تأثیر گذاشته و ناخود آگاه سبب افزایش بهره وری استارتاپ می شود. در ضمن ارتباط با تیم های مختلف سبب می گردد تا افراد، این فضا را به مانند خانه دوم خود دانسته و با آرامش بیشتری به کارهای خود رسیدگی کنند.

ایجاد جریان پیوسته ای از ایده ها و تجربه ها

همان گونه که گفته شد فضای کار اشتراکی پر است از تیم ها و افرادی که به تازگی وارد کسب و کاری شده اند. این تیم ها و افراد دارای تخصص های متنوعی بوده و تجارب گوناگونی دارند. از این رو شما می توانید به هنگام بروز مشکل و یا نیاز به مشاوره، با این افراد صحبت کرده و از ایده ها و تجارب آنها استفاده کنید. همین امر سبب تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ شده و میزان درآمد و احتمال موفقیت این کسب و کارها را افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده از دانش افرادی که در این فضا کار می کنند، از پس مشکلات به وجود آمده در استارتاپ برآمده و مسیر موفیت را با سرعت بیشتری بپیمایید.
ایجاد تعادل میان کار و زندگی

یکی از دغدغه هایی که افراد حاضر در استارتاپ ها دارند مشکلات و مسائل خانوادگی است. این مسائل سبب می شوند تا این افراد نتوانند بر روی مسائل کاری خود تمرکز نمایند. به همین سبب هم در کوتاه مدت با افت راندمان کاری و در نتیجه، کاهش میزان بهره وری روبرو می شوند. این در حالی است که فضاهای کار اشتراکی به دلیل جوی که دارند اجازه نمی دهند تا تمرکز افراد به هم بخورد. افراد در این فضاها غرق در تعاملات انسانی و ارتباطات مؤثر شده و در نتیجه از مسائل خانوادگی، دور می شوند. بنابراین می توان چنین گفت که کار در فضای کار اشتراکی باعث می شود تا افراد بتوانند میان مسائل کاری و زندگی خود تعادل برقرار کرده و از تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ برخوردار شوند.

توجه به صفات انسانی

کار کردن در محیط بسته شرکت ها، ادارات و … باعث می شود تا بعد از گذشت مدت زمانی، همکاران به چشم یک ربات هایی به هم نگاه کنند که فقط در کنار هم مشغول به کار هستند. به همین دلیل نیز به صفات و ارتباطات انسانی توجه نکرده و هدف آنها فقط انجام امور کاری باشد. در فضای کار اشتراکی به دلیل باز بودن فضای کار، تعالات انسانی در حد بسیار بالایی رعایت می شوند. از این رو مدیران و کارکنان زیر دست آنها به راحتی می توانند با هم در ارتباط بوده و به همدیگر احترام بگذارند. این امر سبب شده تا در فضای کار اشتراکی، سوء تفاهمات میان کارمندان به سرعت رفع شده و بهره وری کسب و کار افزایش پیدا کند.

تمامی مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شد سبب بروز تأثیر فضای کار اشتراکی بر بهره وری استارتاپ شده و روند رشد کسب و کار و سوددهی آن را سرعت دهد.

mousa بازدید : 17 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

استارتاپ های خدماتی جزو کسب و کارهایی هستند که در سال های اخیر مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند. این استارتاپ ها بر خلاف استارتاپ هایی که در زمینه تولید محصولات خاص فعالیت می کنند به ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دارند. بر همین اساس نیز در این کسب و کارها نیازی نیست تا سرمایه هنگفتی داشته باشید. شما می توانید بر اساس تخصص و تجربه ای که دارید اقدام به راه اندازی کسب و کارهای خدماتی کرده و درآمدزایی کنید. اگر جزو افرادی هستید که در فکر راه اندازی یک کسب و کار خدماتی هستید و به دنبال ایده می گردید مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله قصد داریم چند ایده برای راه اندازی استارتاپ هایی که در زمینه خدمات فعالیت می کنند معرفی نماییم.
خدمات نظافتی

یکی از بهترین و کم هزینه ترین استارتاپ های خدماتی راه اندازی یک کسب و کار در زمینه نظافت است. این کار به سرمایه ای نیاز ندارد. تنها کافی است کمی در مورد نظافت و نکات مربوط به آن، اطلاعات داشته باشید. استفاده از تجربه افراد مختلف، و همچنین استخدام افرادی که در این زمینه مهارت دارند می تواند موفقیت شما را تضمین نماید. شما می توانید در تبلیغ استارتاپ خود، عنوان کنید که خدمات خود را در زمینه نظافت ادارات، منازل، هتل ها و … ارائه می کنید.

به منظور افزایش تعداد مشتریان خود، می توانید برای نظافت هر کدام از این مکان ها، زمان بندی نیز تعیین کنید. به عنوان مثال می توانید نظافت هتل ها را در نوبت صبح، نظافت منازل، بیمارستان ها، رستوران ها و … را در نوبت صبح و بعد از ظهر و نظافت ادارات را در نوبت شب، انجام دهید. به این ترتیب هم کیفیت خدمات، ارتقاء یافته و هم مشتریان از خدمات شما راضی خواهند بود.
خدمات تعمیراتی

از دیگر استارتاپ های خدماتی می توان به خدمات تعمیراتی اشاره نمود. این کار به تخصص نیاز دارد. به همین منظور ابتدا زمینه فعالیت کسب و کار خود را بر اساس تجربه و مهارتی که دارید انتخاب کنید. تعمیرات مبل و پرده، تعمیرات لوازم برقی، تعمیرات خودرو و تعمیرات دوچرخه، از جمله خدماتی هستند که می توانید به مشتریان خود ارائه دهید. پس، توصیه می شود قبل از راه اندازی استارتاپ، خوب فکر کنید، مهارت های خود را بسنجید و در صورت نیاز، دوره های آموزشی خاصی را بگذرانید. تمامی این خدمات، مشتریان زیادی دارند. به همین دلیل نیز در صورت داشتن تخصص و ارائه خدمات باکیفیت به مشتریانف مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

نگهداری از حیوانات خانگی

در عصر حاضر شاهد این امر هستیم که افراد به نگهداری از حیوانات خانگی علاقه دارند. این حیوانات به نگهداری مستمر و 24 ساعته نیاز دارند. این در حالی است که افراد به هنگام حضور در محل کار و یا مجالس و … نمی توانند این حیوانات را با خود به همراه ببرند. از این رو ناچارند فردی را به عنوان مراقب حیوانات، استخدام کنند. شما می توانید با راه اندازی یکی از استارتاپ های خدماتی در زمینه نگهداری از حیوانات، به این افراد در نگهداری از حیوانات خود کمک کنید. در این استارتاپ ها، خدماتی نظیر شستشوی حیوانات، آموزش حیوانات و مواظبت از حیوانات، به مشتریان ارائه می شوند.

خدمات اسباب کشی

یکی از کارهایی که به دقت و شکیبایی نیاز دارد اسباب کشی است. در روند اسباب کشی باید دقت داشته باشید که تمامی وسایل به صورت اصولی بسته بندی شوند. در ضمن جابجایی و حمل و انتقال این اسباب ها به مقصد نیز کاری بسیار دشوار می باشد. با توجه به این موارد، امروزه استارتاپ های خدماتی بسیاری در زمینه اسباب کشی و بسته بندی وسایل، راه اندازی شده اند. اگر شما هم قصد راه اندازی یک کسب و کار را دارید می توانید یک شرکت باربری آنلاین تأسیس کنید. با در نظر گرفتن بیمه برای بار و استخدام افرادی ماهر در زمینه بسته بندی و حمل و جابجایی وسایل و همچنین بارگیری و تحویل بار در زمان تعیین شده، می توانید رضایت مشتریان خود را جلب کرده و درآمد قابل قبولی داشته باشید.

خدمات باغبانی

یکی از ایده های ناب دیگر برای راه اندازی استارتاپ های خدماتی راه اندازی کسب و کاری در زمینه باغبانی است. از خدماتی که در این کسب و کارها به مشتریان ارائه می شوند می توان به چم زنی، باغبانی، برف روبی، کاشت گیاهان و درختان مختلف و زراعت اشاره کرد.

mousa بازدید : 12 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

استارتاپ ها، کسب و کارهای نوینی هستند که به تازگی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند. با این که راه اندازی استارتاپ به کسب اطلاعات تکمیلی و تحقیق و بررسی های زیادی نیاز دارد اما مزایای استارتاپ باعث شده تا علاقه مندان زیادی جذب آن شوند. هدف از نگارش این مقاله، اطلاع رسانی در مورد مزایای این کسب و کارها می باشد؛ اما قبل از توضیح این مزایا، بهتر است یک تعریف جامع از استارتاپ بیان کنیم تا ابتدا به خوبی با مفهوم استارتاپ آشنا شوید سپس به سراغ مزایای آن برویم.
استارتاپ چیست؟

استارتاپ نوعی کسب و کار است که در آن جمعی از افراد به عنوان یک تیم، دور هم جمع شده و ایده ای نوین را به مرحله اجرا درمی آورند. این ایده باید ناب بوده و بتواند به بخشی از نیازها و کمبودهای موجود در جامعه پاسخ دهد. در واقع باید بتواند مشتریان را به سوی خود جلب کند و باعث سودآوری شود. برای اجرای این ایده خام باید تحقیقات زیادی انجام داده و سرمایه مناسب برای راه اندازی آن را جذب کرد. استارتاپ ها اگر دارای ایده ای خلاقانه و کاربردی باشند و مراحل راه اندازی آنها به صورت اصولی طی شود می توانند به سرعت رشد کنند و سوددهی بالایی داشته باشند. حال که با مفهوم این اصطلاح آشنا شدید، نوبت به بررسی مزایای استارتاپ می رسد. این مزایا عبارتند از:
کارآفرینی

اولین و بزرگترین مزیت استارتاپ ها، کارآفرینی است. این کسب و کارها باید به صورت جمعی انجام شوند و هر کدام از اعضای این تیم عهده دار وظیفه ای خاص باشند. بنیان گذار استارتاپ با جذب افراد خلاق و دانش آموخته، می تواند هم روند رو به رشد استارتاپ را حفظ کند و هم برای عده ای، کار ایجاد کند. به این ترتیب افرادی که آرزوی کارآفرینی را در سر می پروارنند به آرزوی خود رسیده و برای چند نفر هم شغلی مناسب و درخورد ایجاد می شود. همین روند باعث می شود تا از تعداد افراد بیکار جامعه کاسته شود.
رشد سریع

یکی دیگر از مزایای استارتاپ، رشد سریع و مقایس پذیری آن است. کسب و کارهای سنتی نظیر رستوران داری، آرایشگری و … همواره در یک وسعت اندک، قابل رشد و توسعه می باشند؛ اما استارتاپ ها این گونه نیستند. از آن جایی که استارتات ها هیچ محدودیت زمان و مکانی برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود ندارند می توانند به سرعت رشد کنند و همواره مسیر پیشرفت را بپیمایند. به این ترتیب افرادی که وارد یک استارتاپ می شوند همیشه در حال پیشرفت هستند و تجارب جدیدی را کسب می کنند. همین مسیر رو به رشد، در مورد سودآوری استارتاپ ها نیز صدق می کند. به این ترتیب که با راه اندازی یک استارتاپ به صورت اصولی و بر پایه یک ایده جذاب و خلاقانه، کسب و کار در مدت زمان کمی به سوددهی قابل قبولی می رسد و این روند را حفظ می کند.

حل کردن مشکلات

از دیگر ویژگی ها و مزایای استارتاپ می توان به حل کردن و کمک به رفع مشکلات اشاره کرد. در واقع یک استارتاپ زمانی می تواند شروع به کار کرده و جزو استارتاپ های موفق باشد که قابلیت پاسخ گویی به نیازهای افراد جامعه را داشته باشد. اگر چنین نباشد این کسب و کار نمی تواند مشتریان را به خود جلب کند و با شکست رو به رو خواهد شد. کسب و کارهای معمولی از گذشته تا به حال وجود داشته و دارد. صاحبان این کسب و کارها بر اساس یک روند تکراری، آنها را راه اندازی می کنند؛ اما استارتاپ ها این گونه نیستند. ابتدا نیازها و کمبودهای جامعه را بررسی کرده و بر اساس آنها، ایده ای را طرح می کنند. سپس با اجرای این ایده، درصدد پاسخ گویی به این نیازها می باشند. همین ویژگی، یکی از بزرگترین مزیت های استارتاپ نیز به شمار می آید.

داشتن استقلال

استارتاپ ها بر اساس یک ایده ناب و خلاق، شکل می گیرند. به همین سبب نیز به شرکت ها و یا برندهای تجاری وابستگی ندارند. همین موضوع، یکی از مزایای استارتاپ می باشد. چنانچه استارتاپ بتواند به صورت مستقل فعالیت کند و مسیر پیش رو را با مدیریت و برنامه ریزی طی کند قطعاً موفق خواهد شد. با توجه به تعریف استارتاپ، آن دسته از کسب و کارهایی که به شرکت های بزرگ تجارتی وابسته باشند را نمی توان به عنوان یک استارتاپ در نظر گرفت.

mousa بازدید : 14 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از چالش های پیش روی افرادی که قصد دارند در فضای کار اشتراکی، کار کنند نحوه تنظیم قرارداد فضای اشتراکی می باشد. در فضای کار اشتراکی محیطی دنج و آرام برای فعالیت افراد و تیم ها وجود دارد. این فضاها سرشار از حس پویایی می باشد. تیم های استارتاپی حاضر در این مکان ها می توانند با پرداخت هزینه بسیار مناسبی، دفتر کاری داشته باشند. اما برای ورود به این مکان ها باید قراردادی تنظیم شده و طرفین آن را امضا کنند. در این مطلب به توضیح درباره مفاد این قراردادها و نکات مهم در آن، پرداخته ایم.
قرداد فضای کار اشتراکی 321564مفاد مهم قرارداد فضای کار اشتراکی

به منظور آشنایی با قرارداد فضای کار اشتراکی باید با تمامی نکات مهم در تنظیم این قراردادها آشنا گردید. چنانچه این نکات را بدانید و در تنظیم قرارداد، آنها را لحاظ کنید قراردادی بدون ایراد در اختیار خواهید داشت. این نکات به شرح زیر می باشند:
مشخص نمودن موضوع قرارداد

اولین چیزی که باید در قراردادها مشخص شود موضوع قرارداد است. از آن جایی که فضای کار اشتراکی محیطی برای کار گروهی می باشد باید دقیقاً مشخص شود که چه چیزهایی به استارتاپ ها اجاره داده شده است. به عنوان مثال باید ذکر شود که هدف از تنظیم قرارداد، ارائه خدماتی چون میز، صندلی، اینترنت پر سرعت، اتاق کنفرانس و … است. استارتاپ های مختلف به امکانات متفاوتی نیاز دارند. از این رو قید کردن موضوع قرارداد جزو لاینفک این اجاره نامه ها محسوب می شود.
طرفین قرارداد

یکی دیگر از نکات مهم در این قراردادها، مشخص نمودن طرفین قرارداد است. طرفین قرارداد عبارتند از مستأجر، موجر و مال الاجاره. مستأجر، استارتاپی است که فضای کار اشتراکی در اختیار آن قرار می گیرد. این استارتاپ ممکن است متشکل از افراد مختلفی باشد و به امکانات متعددی نیاز داشته باشد. موجر نیز به صاحب فضا کار اشتراکی گفته می شود که در این مورد، شتاب دهنده ها به عنوان موجر شناخته می شوند. فضا و امکاناتی که در اختیار مستأجر یا همان استارتاپ ها قرار داده می شود نیز به عنوان مال الاجاره، معرفی می گردند. ذکر هر یک از این موارد در قرارداد فضای کار اشتراکی، بسیار مهم است.

میزان اجاره بها

در قراردادی که به منظور اجاره فضای کار اشتراکی، تنظیم می شود مستأجر باید در قبال امکاناتی که در اختیار وی قرار می گیرد، بهایی پرداخت کند. در قراردادی که تنظیم می گردد باید میزان این بها، تعیین شود. بهای اجاره در این نوع فضاها بسیار ناچیز است. البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که بر اساس امکاناتی که در اختیار مستأجر قرار می گیرد ممکن است اجاره بها، کم یا زیاد شود.

قرداد فضای کار اشتراکی 51452123415مشخص نمودن تاریخ اتمام قرارداد

مورد آخری که در این قراردادها ذکر می شود، مدت زمان اعتبار قرارداد است. هر زمانی که این مدت به پایان رسید باید قرارداد تمدید شود. چنانچه تاریخ انقضای قرارداد در آن مشخص نشده باشد قرارداد باطل خواهد شد.

نکاتی در رابطه با قرارداد فضای کار اشتراکی

امروزه شاهد این امر هستیم که به دلیل عدم رعایت برخی نکات در تنظیم قرارداد فضای کار اشتراکی، اختلافاتی میان شتاب دهنده و استارتاپ ها بوجود آمده است. بر همین اساس در این بخش از مطلب، این نکات را یادآوری نموده ایم تا شما به مشکلی برنخورید.

شرایط استفاده از امکانات را در قرارداد ذکر کنید. این که این امکانات به صورت اختصاصی باید در اختیار استارتاپ باشد و یا به صورت مشترک باید از آنها استفاده گردد، باید در قرارداد آمده باشد.
به منظور این که عدم پرداخت به موقع اجاره بها و یا آسیب به امکانات اجاره داده شده، مشکلی به وجود نیاورد مبلغی به عنوان خسارت در قرارداد تعیین می گردد.
حضور استارتاپ ها در فضای کار اشتراکی، هیچ گونه حقوق عینی و دینی برای شتاب دهنده ها ایجاد نمی کند. از این رو باید در تعیین اجاره بها، دقت کافی به خرج داده شود.
تمامی مواردی که شتاب دهنده و استارتاپ ها در مورد آن به توافق رسیده اند را باید به صورت شفاف در قرارداد فضای کار اشتراکی ذکر کرد. زیرا اگر این موارد در قرارداد ذکر نشده و توافقات به صورت شفاهی باشند در صورت بروز مشکل نمی توان آنها را اثبات کرد.

با مطالعه دقیق این مقاله و رعایت تمامی نکاتی که در آن اشاره شده است، می توانید قراردادی مناسب، تنظیم نمایید. با تنظیم دقیق قرارداد صحیح می توانید از تمامی امکانات مورد نیاز خود، در این فضاها استفاده کنید.

mousa بازدید : 9 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

استارتاپ خانگی یکی از ایده های ناب برای افرادی است که قصد دارند در محیط منزل خود به کارآفرینی بپردازند. بسیاری از استارتاپ هایی که امروزه جزو کسب و کارهای موفق می باشند در ابتدا به عنوان یک کسب و کار خانگی راه اندازی شده اند. این موضوع به همگان ثابت می کند که این نوع استارتاپ ها می توانند زمینه ای برای شروع یک فعالیت پردرآمد باشند. راه اندازی این استارتاپ ها به هزینه کمی نیاز دارد و دست بنیانگذار استارتاپ در امتحان راه های مختلف باز است. در این نوع استارتاپ ها درصد ریسک نیز پایین می باشد؛ بنابراین می توانید به راحتی محصولات و خدمات خود را تست کرده و با بررسی بازخوردها و اصلاح محصولات و خدمات خود، در مدت زمان بسیار کمی وارد بازار واقعی شوید. برای راه اندازی این استارتاپ ها باید مراحل زیر را طی کنید:
یافتن یک ایده مناسب

برای راه اندازی استارتاپ خانگی باید ایده ای مناسب، پیدا کنید. این ایده باید به گونه ای باشد که بتوان آن را در محیط منزل، اجرایی کرد. ایده هایی نظیر محتوا نویسی، وبلاگ نویسی، ترجمه، تهیه غذای خانگی و … می توانند ایده هایی خوبی برای این نوع استارتاپ ها باشند. زیرا به نیروی کار زیادی احتیاج نداشته و می توان آن را در مراحل ابتدایی به راحتی راه اندازی نمود.
استارتاپ خانگی 25412552انجام تحقیقات کامل

بعد از این که ایده مورد نظر خود را پیدا کردید باید در مورد آن تحقیقات لازم را انجام دهید. در این تحقیقات باید به بررسی نحوه اجرای کار، لوازم مورد نیاز برای اجرایی کردن ایده، سرمایه ابتدایی لازم برای راه اندازی و ویژگی های محیطی این استارتاپ، بپردازید. در ضمن تحقیق کنید که آیا خدمات و محصولاتی که قرار است در این استارتاپ خانگی ارائه کنید مشتری خواهد داشت یا خیر.
برآورد هزینه راه اندازی استارتاپ

با بررسی که هایی که انجام می دهید مشخص خواهد شد که اجرای این کسب و کار به چه وسایل و تجهیزاتی نیاز دارد. این موضوع کمک می کند تا هزینه ها را شناسایی کرده و میزان آنها را برآورد نمایید. علاوه بر هزینه لازم برای تأمین تجهیزات، باید هزینه های یک سال آینده استارتاپ را نیز تخمین بزنید. با این کار، با خیال راحت می توانید به فعالیت خود ادامه دهید و مشکلی از بابت کمبود بودجه نداشته باشید.

تولید نمونه ای از محصولات

برای این که از کیفیت محصولات و خدماتی که قرار است در استارتاپ خود به مشتریان ارائه دهید مطمئن باشید نمونه ای از آن را تولید کنید. این محصولات در استارتاپ خانگی ممکن است یک محتوا باشد یا غذای خانگی. همچنین ممکن است این محصولات در قالب خدماتی نظیر نظافت منزل و … ارائه شوند. با تولید نمونه ای از محصولات، می توانید ایرادات آن را شخصاً متوجه شوید.

استارتاپ خانگی 21545454252تست نمونه

بعد از این که نمونه ای از محصولات را تولید کردید آن را به جامعه کوچکی نظیر اعضای فامیل، ارائه کنید. اگر محصول استارتاپ شما، نوعی خدمات است باید فرمی تهیه کنید و در آن، جزئیات این خدمات را درج نمایید. سپس با ارائه این فرم ها به اعضای جامعه کوچک، نظرسنجی انجام دهید. به این ترتیب می توانید ایرادات و اشکالات محصولات و خدمات استارتاپ را متوجه شده و آنها را برطرف نمایید. این کار کمک می کند تا در آینده، محصول و خدماتی ارزشمند و باکیفیت به مشتریان ارائه داده و به کسب و کار خود رونق ببخشید.

جذب سرمایه گذار

اگر محصولات و خدمات استارتاپ خانگی به گونه ای هستند که نیاز به سرمایه گذاری دارند باید در پی یک سرمایه گذار باشید. اسپانسری که انتخاب می کنید باید در جریان فعالیت های شما باشد و سرمایه لازم برای راه اندازی را در اختیار شما قرار دهد. البته شما نیز در ازای این سرمایه، باید وی را در بخشی از سود فعالیت های خود شریک کنید.

راه اندازی استارتاپ خانگی

با رسیدن به این مرحله، اگر با مشکلی مواجه نشدید و یا تمامی مشکلات موجود بر سر راه استارتاپ را برداشتید نوبت به راه اندازی استارتاپ می رسد. به این ترتیب شما می توانید به صورت رسمی وارد بازار شده و محصولات و خدمات خود را ارائه نمایید.

لازم به ذکر است که می توانید استارتاپ خانگی خود را به ثبت نیز برسانید. در این حالت، کسی نمی تواند از ایده شما الگوبرداری کرده و رقیبی جدی برای شما به حساب آید.

mousa بازدید : 20 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از روش هایی که می توانید با آن، درآمد بالایی داشته باشید راه اندازی یک استارتاپ است؛ اما توجه داشته باشید که نتیجه راه اندازی همه استارتاپ ها با موفقیت همراه نیست. افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ دارند همواره این سؤال را می پرسند که چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که به هنگام راه اندازی استارتاپ ها باید به عواملی که باعث موفقیت و شکست کسب و کار می شود توجه نمایند. به این ترتیب می توانند سودآوری استارتاپ را بالا برده و از شکست آن جلوگیری کنند. برای آشنایی با این عوامل، مطالعه این مقاله، خالی از لطف نخواهد بود.
چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ 21098787899852عوامل مؤثر در موفقیت استارتاپ

در عصر حاضر بازار راه اندازی استارتاپ ها، بسیار داغ است. از این رو افرادی که خواهان فعالیت در این حوزه هستند باید دقت بالایی در کار داشته باشند و سرمایه گذاری مناسبی انجام دهند. آن چه در مورد استارتاپ ها، مهم است این است که این کسب و کارها یا چنان خواهند درخشید که درآمد بالایی را برای مؤسسان خود به ارمغان خواهند آورد یا این که با شسکت مواجه شده و بنیانگذاران خود را ورشکست می کنند. از این رو لازم است ابتدا تحقیقات لازم را انجام داده و با عوامل موفقیت استارتاپ آشنا شوید و سپس در این عرصه قدم بگذارید. این عوامل به شرح زیر می باشند:
استفاده از ایده های ناب

یکی عواملی که باید به هنگام راه اندازی استارتاپ، نقش مهمی دارد ایده استارتاپ است. اگر در انتخاب این ایده، موفق عمل کنید یک قدم به پاسخ سؤال چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ نزدیک خواهید شد. ایده ای که انتخاب می کنید می تواند ناب و منحصر باشد. در واقع این نوع ایده ها، احتمال بیشتری برای موفقیت دارند.
داشتن یک تیم قوی و خلاق

اعضای تیمی که برای استارتاپ انتخاب می کنید باید با هم هماهنگ بوده و به صورت یکپارچه عمل کنند. در ضمن به هنگام انتخاب اعضای تیم، توجه داشته باشید که آنها را از میان افراد با هوش و دارای پشتکار انتخاب نمایید؛ زیرا تنبلی و سهل انگاری آنها می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به استارتاپ وارد کند.
برنامه ریزی در سرمایه

منظور از برنامه ریزی در سرمایه این است که سرمایه مشخص برای هر بخش را تعیین کرده و در آخر کار با کمبود بودجه مواجه نشوید. استارتاپ های زیادی وجود دارند که با بروز مشکل مالی در آنها، کسب و کار شکست خورده و اعضای تیم استارتاپ با زیان های جبران ناپذیری مواجه شده اند. برای این که استارتاپ با موفقیت به کار خود ادامه دهد باید سرمایه گذار مناسبی پیدا کنید. برای این سرمایه نیز باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشید تا با نبود و یا کمبود سرمایه روبرو نشوید.

داشتن انعطاف در کسب و کار

کسب و کاری که برای شروع استارتاپ خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که در وضعیت های مختلف، بتوان تغییراتی در آن ایجاد کرد. اگر استارتاپ دارای این ویژگی باشد می تواند در برابر تنش بازار، مقاومت کرده و روز به روز رشد کند. به نظر مشتریان توجه کنید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را متناسب با نیاز آنها تغییر دهید. این کار، موفقیت استارتاپ را تضمین خواهد کرد.

داشتن یک برنامه ریزی مناسب

اگر در کار خود به برنامه ریزی و مدیریت اهمیت داده و بر روی آن تمرکز کنید حتماً با نتایج عالی روبرو خواهید شد. بنابراین توصیه می کنیم برای موفقیت استارتاپ، به برنامه ریزی بر روی ابزارهای رشد توجه کرده و به معیارهای اجتماعی، تحلیل دقیق وضعیت بازار، خلاقیت و نوآوری در محصولات و خدمات و … اهمیت دهید.

توجه به عملکرد رقبا

همواره به عملکرد رقیبان توجه نمایید. با دست کم گرفتن آنها، ضربه بزرگی به کسب و کار خود وارد خواهید کرد. درباره عملکرد و فعالیت های رقیبان خود حساس باشید، درباره آنها تحقیق کنید و روند رشد آنها را بررسی نمایید. به این ترتیب می توانید عملکرد استارتاپ خود را با رقبا مقایسه کنید.

عوامل شکست یک استارتاپ

افرادی که در پی جواب برای این سؤال که چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ هستند باید به عوامل شکست استارتاپ نیز توجه کنند. با آگاهی از این عوامل می توانند از بروز آنها در کسب و کار جلوگیری نمایند. این عوامل عبارتند از:

عدم توجه به نیاز بازار

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در استارتاپ ها به وجود آمده و باعث شسکت آنها می شود، بی نیازی بازار به محصولات استارتاپ می باشد. اگر محصولات و خدمات ارائه شده توسط استارتاپ به درد افراد جامعه نخورد قطعاً استقبالی از آن نمی شود. این امر نیز باعث شسکت استارتاپ می گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مسأله ای، باید ایده استارتاپ را با توجه به نیاز جامعه انتخاب نمود.

چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ 21500646847862عدم وجود سرمایه

کسب و کارهای نوبنیاد به سرمایه مناسبی برای شروع و ادامه کار خود نیاز دارند. اگر این سرمایه، کافی نباشد استارتاپ را با شکست مواجه می کند؛ بنابراین قبل از اجرای استارتاپ، باید سرمایه لازم و کافی را جذب کنید سپس وارد عمل شوید.

تولید محصول بی کیفیت

یکی از مشکلاتی که بر سر راه استارتاپ ها قرار داد و به نحوه عملکرد اعضای این تیم بستگی دارد، تولید محصولات بی کیفیت است. بنیان گذار استارتاپ باید نظارت دقیق بر تولید محصولات و یا خدمات ارائه شده داشته باشد؛ اما اگر در این کار سهل انگاری کند استارتاپ شکست خواهد خورد.

بازاریابی ضعیف

در برخی موارد پیش می آید که استارتاپی با ایده ناب و سرمایه مناسبی شکل بگیرد؛ اما به دلیل بازاریابی ضعیف، مشتری کافی برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات خود نداشته باشد. این مورد نیز باعث شکست استارتاپ می شود.

قیمت گذاری نامناسب

یکی از مسائل مهمی که بنیان گذاران استارتاپ ها باید از آنها آگاهی داشته باشند نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات است. برخی از این افراد تصور می کنند که قیمت محصولات و خدمات به صورت خطی افزایش پیدا می کند. این در حالی است که ممکن است به دلیل نوسانات موجود در بازار، لازم باشد قیمت آنها را سریعاً کاهش و یا افزایش دهید.

mousa بازدید : 15 شنبه 09 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از روش هایی که می توانید با آن، درآمد بالایی داشته باشید راه اندازی یک استارتاپ است؛ اما توجه داشته باشید که نتیجه راه اندازی همه استارتاپ ها با موفقیت همراه نیست. افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ دارند همواره این سؤال را می پرسند که چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که به هنگام راه اندازی استارتاپ ها باید به عواملی که باعث موفقیت و شکست کسب و کار می شود توجه نمایند. به این ترتیب می توانند سودآوری استارتاپ را بالا برده و از شکست آن جلوگیری کنند. برای آشنایی با این عوامل، مطالعه این مقاله، خالی از لطف نخواهد بود.
چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ 21098787899852عوامل مؤثر در موفقیت استارتاپ

در عصر حاضر بازار راه اندازی استارتاپ ها، بسیار داغ است. از این رو افرادی که خواهان فعالیت در این حوزه هستند باید دقت بالایی در کار داشته باشند و سرمایه گذاری مناسبی انجام دهند. آن چه در مورد استارتاپ ها، مهم است این است که این کسب و کارها یا چنان خواهند درخشید که درآمد بالایی را برای مؤسسان خود به ارمغان خواهند آورد یا این که با شسکت مواجه شده و بنیانگذاران خود را ورشکست می کنند. از این رو لازم است ابتدا تحقیقات لازم را انجام داده و با عوامل موفقیت استارتاپ آشنا شوید و سپس در این عرصه قدم بگذارید. این عوامل به شرح زیر می باشند:
استفاده از ایده های ناب

یکی عواملی که باید به هنگام راه اندازی استارتاپ، نقش مهمی دارد ایده استارتاپ است. اگر در انتخاب این ایده، موفق عمل کنید یک قدم به پاسخ سؤال چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ نزدیک خواهید شد. ایده ای که انتخاب می کنید می تواند ناب و منحصر باشد. در واقع این نوع ایده ها، احتمال بیشتری برای موفقیت دارند.
داشتن یک تیم قوی و خلاق

اعضای تیمی که برای استارتاپ انتخاب می کنید باید با هم هماهنگ بوده و به صورت یکپارچه عمل کنند. در ضمن به هنگام انتخاب اعضای تیم، توجه داشته باشید که آنها را از میان افراد با هوش و دارای پشتکار انتخاب نمایید؛ زیرا تنبلی و سهل انگاری آنها می تواند خسارت های جبران ناپذیری را به استارتاپ وارد کند.
برنامه ریزی در سرمایه

منظور از برنامه ریزی در سرمایه این است که سرمایه مشخص برای هر بخش را تعیین کرده و در آخر کار با کمبود بودجه مواجه نشوید. استارتاپ های زیادی وجود دارند که با بروز مشکل مالی در آنها، کسب و کار شکست خورده و اعضای تیم استارتاپ با زیان های جبران ناپذیری مواجه شده اند. برای این که استارتاپ با موفقیت به کار خود ادامه دهد باید سرمایه گذار مناسبی پیدا کنید. برای این سرمایه نیز باید برنامه ریزی مشخصی داشته باشید تا با نبود و یا کمبود سرمایه روبرو نشوید.

داشتن انعطاف در کسب و کار

کسب و کاری که برای شروع استارتاپ خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که در وضعیت های مختلف، بتوان تغییراتی در آن ایجاد کرد. اگر استارتاپ دارای این ویژگی باشد می تواند در برابر تنش بازار، مقاومت کرده و روز به روز رشد کند. به نظر مشتریان توجه کنید تا بتوانید محصولات و خدمات خود را متناسب با نیاز آنها تغییر دهید. این کار، موفقیت استارتاپ را تضمین خواهد کرد.

داشتن یک برنامه ریزی مناسب

اگر در کار خود به برنامه ریزی و مدیریت اهمیت داده و بر روی آن تمرکز کنید حتماً با نتایج عالی روبرو خواهید شد. بنابراین توصیه می کنیم برای موفقیت استارتاپ، به برنامه ریزی بر روی ابزارهای رشد توجه کرده و به معیارهای اجتماعی، تحلیل دقیق وضعیت بازار، خلاقیت و نوآوری در محصولات و خدمات و … اهمیت دهید.

توجه به عملکرد رقبا

همواره به عملکرد رقیبان توجه نمایید. با دست کم گرفتن آنها، ضربه بزرگی به کسب و کار خود وارد خواهید کرد. درباره عملکرد و فعالیت های رقیبان خود حساس باشید، درباره آنها تحقیق کنید و روند رشد آنها را بررسی نمایید. به این ترتیب می توانید عملکرد استارتاپ خود را با رقبا مقایسه کنید.

عوامل شکست یک استارتاپ

افرادی که در پی جواب برای این سؤال که چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ هستند باید به عوامل شکست استارتاپ نیز توجه کنند. با آگاهی از این عوامل می توانند از بروز آنها در کسب و کار جلوگیری نمایند. این عوامل عبارتند از:

عدم توجه به نیاز بازار

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در استارتاپ ها به وجود آمده و باعث شسکت آنها می شود، بی نیازی بازار به محصولات استارتاپ می باشد. اگر محصولات و خدمات ارائه شده توسط استارتاپ به درد افراد جامعه نخورد قطعاً استقبالی از آن نمی شود. این امر نیز باعث شسکت استارتاپ می گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مسأله ای، باید ایده استارتاپ را با توجه به نیاز جامعه انتخاب نمود.

چگونه با راه اندازی یک استارت اپ می توان پولدار شد؟ 21500646847862عدم وجود سرمایه

کسب و کارهای نوبنیاد به سرمایه مناسبی برای شروع و ادامه کار خود نیاز دارند. اگر این سرمایه، کافی نباشد استارتاپ را با شکست مواجه می کند؛ بنابراین قبل از اجرای استارتاپ، باید سرمایه لازم و کافی را جذب کنید سپس وارد عمل شوید.

تولید محصول بی کیفیت

یکی از مشکلاتی که بر سر راه استارتاپ ها قرار داد و به نحوه عملکرد اعضای این تیم بستگی دارد، تولید محصولات بی کیفیت است. بنیان گذار استارتاپ باید نظارت دقیق بر تولید محصولات و یا خدمات ارائه شده داشته باشد؛ اما اگر در این کار سهل انگاری کند استارتاپ شکست خواهد خورد.

بازاریابی ضعیف

در برخی موارد پیش می آید که استارتاپی با ایده ناب و سرمایه مناسبی شکل بگیرد؛ اما به دلیل بازاریابی ضعیف، مشتری کافی برای فروش محصولات و یا ارائه خدمات خود نداشته باشد. این مورد نیز باعث شکست استارتاپ می شود.

قیمت گذاری نامناسب

یکی از مسائل مهمی که بنیان گذاران استارتاپ ها باید از آنها آگاهی داشته باشند نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات است. برخی از این افراد تصور می کنند که قیمت محصولات و خدمات به صورت خطی افزایش پیدا می کند. این در حالی است که ممکن است به دلیل نوسانات موجود در بازار، لازم باشد قیمت آنها را سریعاً کاهش و یا افزایش دهید.

mousa بازدید : 21 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

جوانان ایرانی نیز همانند جوانان خلاق در سایر کشورها، در صدد راه اندازی استارتاپ ایرانی نوین هستند. با توجه به استارتاپ هایی که تاکنون در ایران شکل گرفته اند، چنین برمی آید که جوانان کشور ما در این حوزه به خوبی با استارتاپ های خارجی، قابلیت رقابت دارند. تنها چیزی که مانع پیشرفت استارتاپ های ایرانی می شود چالش هایی است که این کسب و کارها در پیش رو دارند. چالش های استارتاپ ایرانی، باعث شده تا طی این چند سال، استارتاپ های زیادی با ناکامی روبرو شده و جوانان از رو آوردن به این نوع کسب و کارها دلسرد شوند. این چالش ها را می توان در دسته های زیر، گروه بندی نمود:

استارتاپ 2547896310وجود ضعف در زیست بوم استارتاپ ها

یکی از چالش های استارتاپ ایرانی، وجود ضعف در زیست بوم استارتاپ ها می باشد. زیست بوم استارتاپ، عناصری هستند که وجود آنها برای موفقیت این کسب و کارها ضروری هستند. از این عناصر می توان به سرمایه گذاران، رسانه ها، سازمان های دولتی و خصوصی و … اشاره نمود. امروزه در کشورهای زیادی، این اکوسیستم ها وجود دارند و به صورت قدرتمند از استارتاپ های تازه تأسیس حمایت می کنند؛ اما متأسفانه این امر هنوز در ایران، جایگاه خود را نیافته و استارتاپ ها نمی توانند با دل گرمی کامل، قدم در این عرصه بگذارند. با ضعیف بودن زیست بوم های استارتاپی، احتمال شکست این کسب و کارها افزایش پیدا کرده و چالشی جدی برای استارتاپ ها به وجود می آید.

نبود زیرساخت های مناسب در حوزه فناوری اطلاعات

در سرتاسر دنیا، استارتاپ ها معمولاً در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات راه اندازی می شوند. اما نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که در بسیاری از کشورها، زیر ساخت های لازم در زمینه این فناوری ها، فراهم می باشد. این در حالی است که در کشورهایی نظیر ایران، با وجود پیشرفت های چشمگیر، زیر ساخت لازم برای فعالیت این کسب و کارهای آنلاین فراهم نیست. برای مثال، همه افراد به اینترنت پر سرعت با پهنای باند بالا دسترسی نداشته و نمی توانند از اینترنت ارزان بهرمند شوند. این موضوع به یکی از چالش های استارتاپ ایرانی تبدیل شده است. در ضمن شرایطی فراهم نیست که بتوان در تمامی راه ها و مکان ها به اینترنت دسترسی داشت. علاوه بر این موارد، کم بودن ضریب نفوذ اینترنت نیز امری است که می تواند روند رو به رشد استارتاپ ها را با ریسک مواجه نماید.

فراهم نبودن شرایط برای شروع به کار استارتاپ ها

ایران جزو آن دسته از کشورهایی است که همواره در رتبه بندی کشور ها از نظر مناسب بودن محیط کسب و کار، در رتبه های نامناسبی قرار می گیرد. این موضوع به دلیل فراهم نبودن شرایط برای اجرایی کردن کسب و کارها به وجود آمده و می تواند چالشی برای تیم های استارتاپی باشد.

استارتاپ 254103987نبود سرمایه گذار

استارتاپ ها، کسب و کارهایی هستند که قبلاً کسی آنها را تجربه نکرده است. از این رو نمی توان تخمین زد که کدام استارتاپ، موفق خواهد شد. بنابراین می توان چنین گفت که راه اندازی استارتاپ ها در واقع نوعی ریسک پذیری بسیار بالا است. سرمایه گذاران ایرانی به دلیل جا نیافتادن این گونه کسب و کارها، تمایل چندانی به سرمایه گذاری در آنها ندارند. در بسیاری از کشورها، صندوق هایی برای حمایت و سرمایه گذاری بر روی این استارتاپ ها تأسیس شده است. به این ترتیب کارآفرینان به هنگام مواجهه با مشکل، از امکانات آنها استفاده کرده و به روال عادی برمی گردند. اما در ایران شرایط فرق می کند. زیرا چنین صندوق هایی وجود ندارد و به هنگام شکست، کارآفرینان متحمل خسارت های بسیار زیادی می شوند.

رعایت نشدن حق کپی رایت

نبود قانون حمایت از مالکان و عدم کپی رایت، معضلی است که کارآفرینان ایرانی را با مشکل مواجه کرده است. این مشکل که یکی از اساسی ترین چالش های استارتاپ ایرانی می باشد بسیاری از استارتاپ ها را با شکست مواجه نموده است. زیرا هستند افراد زیادی که با دیدن موفقیت یک استارتاپ، از آن کپی برداری کرده و باعث به چالش کشیدن کسب و کار قبلی می شوند. زمانی که قانونی به عنوان حق کپی رایت وجود داشته باشد افراد سودجو نمی توانند از ایده های ثبت شده، کپی برداری کنند. در این صورت حق مالکیت استارتاپ و محصول و خدمات آن، در انحصار کارآفرین مانده و احتمال موفقیت کسب و کار بالا می رود.

mousa بازدید : 14 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

یکی از مهمترین بخش ها که مورد توجه استارتاپ های ایرانی قرار گرفته است حوزه سلامت می باشد. حوزه پزشکی و سلامت در ایران، دارای ساختار سنتی است. همین موضوع باعث شده تا هزینه درمان در ایران، بسیار زیاد باشد. با راه اندازی استارتاپ هایی در این حوزه، می توان به کاهش این هزینه ها کمک کرده و کیفیت ارائه خدمات در این بخش را ارتقاء داد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از استارتاپ های حوزه سلامت در ایران را معرفی نماییم تا هر چه بیشتر با آنها آشنا شوید؛ اما قبل از آن، بهتر است با اهداف کلی این استارتاپ ها نیز آشنایی پیدا کنید.
استارتاپ های حوزه سلامت در ایران 541545456152121521اهداف استارتاپ های حوزه سلامت

با توجه به این که بیماران برای طی کردن روند درمان، با مشکلات زیادی رو به رو هستند استارتاپ های متعددی در این حوزه شکل گرفته اند. هدف اصلی این استارتاپ ها، برطرف کردن بخشی از نیازهای بیماران و کاهش هزینه های آنها است. با فعالیت این استارتاپ ها، بیماران به پزشک خود نزدیک تر شده و می تواند روند درمان خود را به خوبی طی نماید. هر کدام از استارتاپ های حوزه سلامت در ایران به بخش خاصی از پزشکی تعلق دارند. این استارتاپ ها می توانند برگه های آزمایش بیماران را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج آن را از طریق اپلیکیشن ها به بیماران انتقال دهند. به این ترتیب، هم روند درمان بیماران، سرعت گرفته و هم هزینه های آنها به صورت چشمگیری کاهش پیدا می کند.
معرفی استارتاپ های فعال در حوزه سلامت ایران

خوشبختانه در ایران، استارتاپ های زیادی در حوزه سلامت، شکل گرفته اند. برخی از این استارتاپ ها توانسته اند به خوبی به نیازهای بیماران پاسخ داده و خدمات ارزشمندی را به آنها ارائه کنند. در این بخش به معرفی برخی از معتبرترین و موفق ترین استارتاپ های حوزه سلامت در ایران پرداخته ایم. با همراهی ما در ادامه این مطلب، می توانید با این استارتاپ ها آشنا شوید.
پزیکاتو

یکی از موفق ترین استارتاپ های حوزه سلامت، استارتاپ پزیکاتو می باشد. این استارتاپ توانسته تمامی تخصص های بخش پزشکی را پوشش دهد و با ارائه اطلاعات تماس و سیستم نوبت دهی آنلاین، بسیاری از مشکلات بیماران را برطرف کند. البته خدمات این استارتاپ، تنها به این مورد ختم نمی شود؛ بلکه متقاضیان می توانند دارویی را که پزشک تجویز کرده و امکان تهیه آن از داروخانه وجود ندارد را از طریق این سامانه، تهیه نمایند. همچنین بیماران می توانند با پزشک خود به صورت متنی و یا تصویری، تماس داشته باشند.

دکتر سوشا

یکی دیگر از استارتاپ های حوزه سلامت در ایران، سامانه دکتر سوشا می باشد. این سامانه به برقراری ارتباط میان پزشکان، بیماران، کلینیک های درمانی و … کمک کرده است. در ضمن این استارتاپ، مجموعه ای کامل از اطلاعات حوزه سلامت و پزشکی را فراهم آورده که می تواند پاسخ گوی بسیاری از سؤالات کاربران باشد. این سامانه شامل بانک اطلاعات بیماری ها، بانک اطلاعات درمان، بانک اطلاعات دارویی و … است. چنانچه کاربری، در زمینه دارو و یا یک بیماری و یا عارضه ای خاص سؤالی داشته باشد می تواند به این سامانه مراجعه کرده و به پاسخ پرسش های خود برسد. با استفاده از خدمات این استارتاپ، بیماران می توانند از خدمات مشاوره ای پزشکان نیز بهرمند شوند.

استارتاپ های حوزه سلامت در ایران 56488799921003دکتر ساینا

دکتر ساینا، از دیگر استارتاپ های موفق حوزه سلامت است. این استارتاپ، به بیماران اجازه می دهد تا بدون هیچ گونه محدودیتی در مکان و زمان، نسبت به نوبت گیری از بیمارستان ها و کلینیک ها اقدام کنند. در ضمن بیماران می توانند بدون مراجعه حضوری و با ارسال یک متن و یا ویدئو، از توصیه ها و مشاوره های پزشک متخصص مد نظر استفاده کنند. این استارتاپ نیز با توجه به عملکرد موفق خود، یکی از موفق ترین استارتاپ های حوزه سلامت در ایران به شمار می رود.

بهزی

نمونه دیگر از استارتاپ های پزشکی، استارتاپ بهزی است. این سامانه با هدف طی کردن روند درمان بیماران به صورت صحیح، راه اندازی شده است. با استفاده از خدمات این استارتاپ، بیماران می توانند پاسخ تمامی سؤالات خود در پروسه درمان را از پزشک خود بپرسند. پزشک نیز به صورت مستقیم، پاسخ این سؤالات را خواهد داد. این سامانه کمک می کند تا روند درمان بیمار، توسط پزشک بررسی شده و بیماران بتوانند از آموزش های پزشکان خود، بهرمند شوند.

mousa بازدید : 14 شنبه 02 اسفند 1399 نظرات (0)

برای آن دسته از افرادی که به مسائل اجتماعی و یا رفع مشکلات محیط زیست، علاقه دارند راه اندازی استارتاپ اجتماعی، گزینه مناسبی است. با توجه به ویژگی هایی که این نوع کسب و کارها دارند کمتر کسی است که با این نوع استارتاپ ها آشنا باشد. بر همین اساس در این مطلب قصد داریم به توضیح درباره این استارتاپ ها بپردازیم. با مطالعه این مطلب می توانید با این استارتاپ و ویژگی های آن آشنا شوید.
استارتاپ اجتماعی 325346421255648445استارتاپ اجتماعی چیست؟

استارتاپ اجتماعی، نوعی کسب و کار نوین است که به مسائل اجتماعی رسیدگی می کند. با راه اندازی این نوع استارتاپ ها می توان تغییرات اجتماعی را پشتیبانی کرده و از این موضوع برای سودآوری بیشتر استفاده نمود. هدف از راه اندازی این استارتاپ ها، پاسخ گویی به یک نیاز اجتماعی و بهرمندی افراد محروم جامعه از مزایای این استارتاپ می باشد. نکته مهمی که در راه اندازی این نوع کسب و کارها وجود دارد این است که شما می توانید بر اساس خواست خود، از این استارتاپ، کسب درآمد کنید یا این که خدمات را به صورت رایگان به قشر ضعیف جامعه، ارائه نمایید. در راه اندازی این کسب و کارها، باید به نکات مهمی توجه نمایید که در ادامه مطلب به بررسی این نکات پرداخته ایم.
نکات مهم در راه اندازی استارتاپ اجتماعی

اگر به هنگام راه اندازی استارتاپ اجتماعی، نکاتی که در ادامه این مقاله گفته می شود توجه کنید می توانید استارتاپی موفق راه اندازی نمایید. این نکات به شرح زیر هستند:

انتخاب یک ایده اجتماعی

ایده اصلی برای راه اندازی این نوع استارتاپ ها، مسائل و چالش های اجتماعی می باشد. ایده اصلی این نوع کسب و کارها باید در جهت رفع مشکلات اجتماعی بوده و یا به گونه ای انتخاب شود که خدماتی به افراد محروم ارائه کند. بیشتر استارتاپ هایی که در زمینه اجتماعی راه اندازی شده اند مرتبط با مسائل محیط زیست هستند. به چالش هایی که در زمینه مسائل اجتماعی وجود دارند توجه کنید و مورد مناسبی را انتخاب نمایید.

تحقیق و بررسی در مورد ایده

پس از آن که ایده اصلی برای راه اندازی استارتاپ اجتماعی را پیدا کردید باید بررسی کنید که چه عواملی می توانند به موفقیت کسب و کارتان کمک کند. در ضمن باید تحقیقاتی انجام داده و بازار هدف خود را مشخص کنید. در مورد این گونه استارتاپ ها باید به این موضوع توجه نمایید که اگر معضل اجتماعی که انتخاب کرده اید به نوعی مشکل جامعه شماست به آن به چشم یک مشکل جهانی نگاه کنید. این موضوع کمک می کند تا دید جهانی داشته باشید، تلاش خود را بیشتر کرده و سطح فعالیت های استارتاپ را گسترش دهید. در این صورت، احتمال موفقیت استارتاپ نیز افزایش می یابد.

استارتاپ اجتماعی 89787454698954یافتن سرمایه گذار

در این استارتاپ نیز همانند استارتاپ های دیگر باید برای کسب و کار، سرمایه جذب کنید. در این مورد برای جذب سرمایه گذار باید ساختارهای حقوقی را درک کنید. با جذب سرمایه گذار مناسب، می توانید کسب و کار را راه اندازی نموده و از منافع آن برای رفع محرومیت افراد ضعیف جامعه، استفاده کنید.

تعیین طرحی جامع برای استارتاپ

حال که ایده اصلی برای راه اندازی استارتاپ را پیدا کرده اید و سرمایه گذار مناسب را پیدا نموده اید نوبت به برنامه ریزی در مورد تمامی جوانب کار می رسد. به همین منظور باید طرح جامعی را ایجاد نمایید. این طرح شامل موارد زیر است:

محصول و یا خدماتی که در استارتاپ اجتماعی ارائه می شود
اهدافی که استارتاپ، دنبال می کند
ابزارهایی که برای اندازه گیری موفقیت استارتاپ در نظر گرفته شده است
مشتریان استارتاپ
نحوه دسترسی مشتریان به خدمات استارتاپ
بازارهای هدف استارتاپ
برنامه جذب سرمایه

استفاده از تجربه افراد

از آن جایی که استارتاپ های اجتماعی باید بر اساس برنامه خاصی اجرا شوند بهتر است از کمک افراد متخصص استفاده کنید. تجربه و پشتیبانی این افراد، کمک می کند تا در روند اجرای اهداف استارتاپ، با مشکلی مواجه نشوید. در ضمن می توانید با چالش هایی که ممکن است در این استارتاپ با آن مواجه شوید آشنا شده و مشکلاتی که ممکن است بر سر راه داشته باشید را شناسایی کنید. این عوامل به شما کمک می کنند تا مسیر موفقیت را طی کنید.

mousa بازدید : 16 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)



دانستن ویژگی های استارتاپ موفق و آشنایی با آنها می تواند کمک کند تا استارتاپ شما نیز به این موفقیت ها دست پیدا کند. طبق تحقیقات انجام شده، می توان گفت که تمامی استارتاپ های موفق دارای چند ویژگی مشترک هستند. در واقع وجود این ویژگی ها سبب شده تا این استارتاپ ها به موفقیت های بسیاری دست پیدا کنند. این ویژگی ها به شرح زیر می باشند:
استفاده از ایده ناب

یکی از مهمترین عواملی که در موفقیت استارتاپ ها نقش دارد ایده ای است که استارتاپ بر پایه آن طرح ریزی شده است. اگر ایده شما ناب باشد و بتواند به بخشی از نیازهای جامعه پاسخ دهد می تواند موفقیت شما را تضمین نماید. چنانچه ایده اصلی تأسیس استارتاپ، این ویژگی ها را نداشته باشد نمی تواند مشتریان را جلب کند. در نتیجه با شکست مواجه خواهد شد.
توجه به عملکرد رقبا

یکی دیگر از موارد مهم در موفقیت استارتاپ ها، توجه به عملکرد رقبا می باشد. ممکن است استارتاپی که راه اندازی کرده اید چندین رقیب موفق و یا ناموفق داشته باشد. عملکرد تمامی آنها را زیر نظر گرفته و عوامل موفقیت و شکست آنها را بررسی کنید. با آگاهی از این موارد می توانید تصمیمات درستی گرفته و در مسیر موفقیت گام بردارید.
بازاریابی مناسب

بازاریابی مناسب، از ویژگی های استارتاپ موفق است. شما باید متناسب با محصولات و خدماتی که ارائه می کنید بازاریابی کرده و بازارهایی را شناسایی کنید که مشتریان زیادی داشته باشند. به این طریق، استارتاپ شما می تواند به سرعت به سودآوری برسد.

استفاده از تجربیات دیگران

با افرادی که در زمینه استارتاپ ها و بازاریابی، تجربه دارند صحبت کنید. آنها می توانند بهترین راهنمای شما باشند. زیرا بر اساس تجربه ای که دارند می توانند ایرادات شما را بررسی کرده و با بیان آنها، شما را کمک کنند تا در مسیر درستی قرار بگیرید.

برنامه ریزی

استارتاپ های موفق قبل از این که شروع به کار کنند برنامه کوتاه مدت و بلند مدتی را تعیین می کنند. طبق این برنامه، عملکرد آنها در کوتاه مدت و بلند مدت، تعیین شده و عملکرد آنها بر اساس استراتژی خواهد بود. این کار کمک می کند تا از بروز مشکلات احتمالی در عملکرد و میزان سرمایه، جلوگیری شود.

مقاومت در برابر مشکلات

استارتاپ موفق، استارتاپی است که به هنگام مواجهه با مشکلات، بهترین راهکار را انتخاب کرده و از بروز خسارت های احتمالی پیشگیری نماید. انعطلف پذیری استارتاپ و انتخاب مسیری درست در مواقع ضروری می تواند تأثیری مثبت بر استارتاپ گذاشته و زمینه ساز موفقیت آن شود.

آشنایی با استارتاپ های موفق

حال که با ویژگی های استارتاپ های موفق آشنا شدید، در این بخش به معرفی استارتاپ هایی پرداخته ایم که توانسته به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند.

استارتاپ خرید و فروش اینترنتی

خرید و فروش به صورت آنلاین، یک استارتاپ موفق است. دلیل این موفقیت نیز علاقمندی شدید مردم به خریدهای اینترنتی است. البته باید در این زمینه، خلاقیت داشته باشید و با استفاده از آنها بتوانید مشتریان بیشتری را جلب کنید. دیجی کالا نمونه ای از این استارتاپ های موفق است.

استارتاپ سفارش غذای آنلاین

مشاغل مربوط به غذا و مواد خوراکی جزو آن دسته از کسب و کارهایی هستند که همواره مورد توجه می باشند. استارتاپ های سفارش غذای آنلاین با فراهم کردن شرایطی مناسب برای تهیه غذای خوشمزه و آسان در کمترین زمان، مورد توجه عموم قرار گرفته اند. به همین سبب اکثر استارتاپ هایی که در این حوزه فعالیت می کنند با موفقیت های چشم گیری روبرو شده اند. اسنپ فود نمونه ای از این استارتاپ ها می باشد. البته در این مورد باید به نحوه ارائه خدمات و کیفیت غذاها نیز باید توجه کرد. زیرا مردم به دنبال غذای خوشمزه و سالم هستند.

استارتاپ تبلیغات

امروزه تبلیغات و برندینگ در تبادلات تجاری، نقش پر رنگی دارند. در صنایع و مشاغل مختلفی که در سرتاسر دنیا با هم رقابت می کنند برندینگ از اهیت زیادی برخوردار می باشد. زیرا باعث می شود تا افراد جامعه، ابن برندها را بیشتر شناخته و با محصولات و خدمات آنها بیشتر آشنا شوند. به همین سبب نیز استارتاپ هایی که در این زمینه فعالیت می کنند سودآوری قابل قبولی دارند. از جمله این استارتاپ ها می توان به یکتانت اشاره کرد. این استارتاپ موفق، به شرکت های مختلف، پلتفرم هایی طراحی و ارائه می کند.

mousa بازدید : 14 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)



در سال اخیر، استارتاپ ها به عنوان یکی از جذاب ترین مشاغل در دنیا شناخته شده اند. زمینه فعالیت استارتاپ ها بسیار متنوع بوده و افراد می توانند بر اساس هر ایده ای، آن را راه اندازی نمایند؛ اما در میان تمامی استارتاپ هایی که در این سال ها راه اندازی شده اند، برخی از آنها از ایده های جذابی پیروی می کنند. به همین سبب هم این کسب و کارها دارای روند رو به رشد سریعی هستند. در این مطلب قصد داریم چند مورد از جذاب ترین استارتاپ های دنیا را به شما معرفی کنیم. شما می توانید با الگوبرداری از این استارتاپ ها و یا طرح ریزی یک ایده جذاب، استارتاپی کارآمد، راه اندازی کنید.
استارتاپ BabySparks

افرادی که لذت پدر و مادر شدن را برای اولین بار تجربه می کنند با بسیاری از چم و خم های بچه داری آشنا نیستند. این والدین به افراد و یا مرکزی نیاز دارند تا بتوانند سؤالات خود را از آنها بپرسند و آموزش های لازم برای کودک داری را یاد بگیرند. استارتاپ BabySparks با راه اندازی سرویسی کارآمد به این نیاز والدین پاسخ داده اند. در این سرویس، تمام آموزش های لازم برای نگهداری از کودک در چند سال اول زندگی، به والدین ارائه می شود. این استارتاپ جزو جذاب ترین کسب و کارهای این حوزه بوده و توانسته مشتریان زیادی را به خود جلب کند. نحوه ارائه خدمات و کیفیت بالای این سرویس ها موجب شده تا مشتریان از این استارتاپ رضایت کافی داشته باشند.
استارتاپ Ayenda Rooms

یکی از جذاب ترین استارتاپ های دنیا که در کشور کلمبیا راه اندازی شده است استارتاپ Ayenda Rooms می باشد. خدمات این کسب و کار مربوط به مدیریت ملک و رزرو اتاق در هتل ها می باشد. مشتریان هتل با استفاده از این استارتاپ، می توانند از امکانات رفاهی استاندارد هتل ها نظیر وای فای، خدمات بهداشتی و … نیز بهرمند گردند. این استارتاپ، امروزه دارای مشتریان زیادی بوده و توانسته با عملکرد فوق العاده خود تا 30 درصد، مشتریان هتل ها را افزایش دهد. بر اساس این نوع عملکرد، هتل های زیادی هستند که خواستار استفاده از خدمات این استارتاپ می باشند.
استارتاپ Bumblebee Spaces

استارتاپ Bumblebee Spaces را می توان به عنوان یکی از جذاب ترین و کارآمدترین استارتاپ های جدید دانست. این شرکت در زمینه ارائه تخت خواب، کمد، کابینت و … فعالیت دارد؛ اما این وسایل با محصولاتی که در فروشگاه ها و شرکت های دیگر ساخته می شود فرق دارند. در این استارتاپ، تمامی این وسایل در سقف اتاق، جاسازی می شوند. از این رو شما می توانید در یک فضای کم، به صورت بهینه از ظرفیت اتاق ها استفاده نمایید. بعد از این که این محصولات در سقف اتاق جاسازی شدند، تمامی این وسایل با استفاده از اپلیکیشن، قابل دسترسی خواهند بود. با توجه به خدماتی که این استارتاپ به مشتریان خود ارائه می کند می توان آن را به عنوان یکی از جذاب ترین استارتاپ های دنیا در نظر گرفت.

استارتاپ Bankity

با توجه به وضعیت اقتصادی خانواده ها و کسب و کارها، امروزه نیاز به استارتاپی که بتواند هزینه ها را پیگیری و مدیریت نماید، احساس می شود. استارتاپ Bankity، همین خدمات را به مشتریان خود ارائه می کند. با استفاده از خدمات این کسب و کار، شما می توانید وضعیت اقتصادی و هزینه های خود را تنظیم نمایید. درآمدی که این استارتاپ به دست می آورد از طریق کارمزدها می باشد.

استارتاپ Channel Cross Border

یکی دیگر از جذاب ترین استارتاپ های دنیا، استارتاپ Channel Cross Border می باشد. این کسب و کار که در ایالات متحده آمریکا راه اندازی شده است دارای یک پلتفرم چند زبانه است. با استفاده از این پلتفرم، افرادی که در نقاط مختلف دنیا هستند می توانند اخبار مربوط به ایالات متحده آمریکا را به راحتی دریافت و مطالعه کنند. می توان این نوع استارتاپ ها را در کشورهای دیگر نیز راه اندازی نمود تا همه افراد بتوانند به صورت آسان، این اخبار را دریافت کنند.

این موارد، تنها بخشی از اسامی جذاب ترین استارتاپ های دنیا می باشند. شما می توانید با یک جستجوی ساده به تعداد زیادی از این نوع استارتاپ ها دسترسی داشته باشید. افراد که درصدد راه اندازی استارتاپی جذاب هستند نیز می توانند با توجه به ایده اولیه این کسب و کارها، به ایده ای جذابتر دست پیدا کنند.

mousa بازدید : 11 شنبه 25 بهمن 1399 نظرات (0)



حوزه کتاب، یکی از بخش هایی است که می توان با راه اندازی استارتاپ، بسیاری از نیازهای کاربران را پاسخ داد. از آن جایی که برخی از کتاب ها دارای قیمت بالایی هستند و یا برخی دیگر از این کتاب ها را به سختی می توان پیدا کرد، افراد زیادی هستند که برای تهیه این کتاب ها به مشکل برخورده اند. این حوزه در ایران، مورد توجه بنیان گذاران استارتاپ ها قرار گرفته و بر همین اساس، اقدام به راه اندازی کسب و کارهایی مرتبط با این محصولات کرده اند. برای آشنایی با استارتاپ های حوزه کتاب در ایران مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
استارتاپ فیدیبو

این استارتاپ به صورت سامانه خرید کتاب الکترونیک و کتاب های صوتی، راه اندازی شده است. این اپلیکیشن شرایطی را فراهم ساخته تا بتوانید کتاب های نویسنده های مختلف را به صوت الکترونیک و یا صوتی، خریداری کرده و کتابخانه شخصی برای خود داشته باشید.
استارتاپ فراکتاب

یکی دیگر از استارتاپ های حوزه کتاب و کتابخوانی، استارتاپ فراکتاب است. با استفاده از خدمات این سامانه، کاربران می توانند کتاب ها را به صورت صوتی و یا متنی تهیه کرده و مطالعه نمایند.
استارتاپ طاقچه

صاقچه، یکی از معروف ترین و موفق ترین استارتاپ های حوزه کتاب در ایران است. این استارتاپ، فروشگاهی است که کاربران می توانند با استفاده از سرویس های آن، انواع کتاب های الکترونیکی، صوتی، مجله و روزنامه را به صورت پی دی اف، تهیه کنند.

استارتاپ جیک و بوک

استارتاپ جیک و بوک، یک شبکه اجتماعی است که میان خوانندگان کتاب ها و نویسندگان و ناشران، ارتباط برقرار می کند. این استارتاپ، در یک فضای مدرن کسب و کار، میان افرادی که عضو این شبکه هستند تعامل برقرار می کند. به این ترتیب به رواج کتاب خوانی در ایران، کمک می نماید.

استارتاپ خوانا

اپلیکیشن خوانا، جزو استارتاپ هایی است که علاوه بر فراهم کردن زمینه مناسب برای مطالعه کتاب های الکترونیک، امکان گوش دادن به کتاب های صوتی و نمایش فیلم های آموزشی را نیز فراهم کرده است. این اپلیکیشن از ساختاری مدرن برخوردار بوده و به لطف آن، می توان محتویات آن را به سایر دستگاه های هوشمند اندرویدی، انتقال داد. این استارتاپ نیز جزو موفق ترین استارتاپ های حوزه کتاب در ایران می باشد.

استارتاپ یونی کتاب

یونی کتاب را می توان یکی از سامانه های جامع کتاب معرفی کرد. در این سامانه، کاربران می توانند به تمامی کتاب های آموزشی اعم از کتاب های دانشگاهی، درسی و کمک درسی، دسترسی داشته باشند. علاوه بر آن، می توان از کتاب های مختلف موجود در آن نظیر کتاب های عمومی، رمان ها و … نیز استفاده نمود.

استارتاپ شباویز

این استارتاپ به عنوان یک باشگاه فرهنگی، فعالیت می کند. در این کسب و کار، با استفاده از فضای مجازی و امکانات موجود در این فضا، مسائل فرهنگی و کتاب خوانی مورد بررسی قرار گرفته و خدماتی در این زمینه به کاربران ارائه می شود.

استارتاپ بانک کتاب پایتخت

استارتاپ بانک کتاب پایتخت را می توان به عنوان یک فروشگاه اینترنتی عرضه کتاب های کمک درسی، معرفی نمود. در این فروشگاه، شما می توانید انواع کتاب های کمک درسی مربوط به تمامی رشته های تحصیلی را خریداری کنید.

استارتاپ کتابلت

از دیگر استارتاپ های حوزه کتاب در ایران می توان به کتابلت اشاره کرد. این سامانه با نویسندگان و ناشران مختلفی در ارتباط است. هدف این کسب و کار، معرفی آثار ارزشمند و کتاب های مختلف به کاربران است. در این سامانه، شرایطی فراهم شده تا کاربران با امنیت کامل در کتابخانه های الکترونیک، حضور پیدا کنند. همچنین کاربران می توانند به صورت مستقیم با نویسندگان و ناشران نیز در ارتباط باشند.

استارتاپ عشق کتاب

این استارتاپ نیز سامانه ای برای فروش کتاب های کمک درسی می باشد. به این ترتیب شما می توانید با مراجعه به این سامانه، هر کتاب کمک آموزشی که در نظر داشته باشید را خریداری کنید. در این استارتاپ به خریداران کتاب ها، تخفیف نیز ارائه می شود.

استارتاپ کتاب چین

کتاب چین از دیگر استارتاپ های حوزه کتاب در ایران است. این استارتاپ، بستری برای دریافت کتاب های الکترونیک و صوتی می باشد. با استفاده از خدمات این سامانه، کاربران به کتاب های مختلفی دسترسی داشته و می توانند آنها را به صورت الکترونیک و یا صوتی، خریداری کنند.

mousa بازدید : 82 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

در حال حاضر بیشتر افراد جامعه از تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی آگاه نیستند. به همین دلیل نیز تنها به ویژگی های ظاهری این نوع کسب و کارها توجه می کنند. این افراد، استارتاپ را کسب و کاری می دانند که در آن چند نفر به ایده پردازی و خدمات دهی مشغول هستند. در حالی که از واقعیت امر بی خبرند و نمی دانند در پشت پرده این کسب و کار چه اتفاقی می افتد و چگونه روند کار طی می شود. ما در این مقاله به صورت مفصل درباره استارتاپ و تفاوت میان استارتاپ و انواع کسب و کار معمولی توضیح داده ایم. شما با مطالعه این مطلب می توانید از تفاوت میان این دو نوع کسب و کار آگاه شده و نگرش خود را نسبت به استارتاپ ها تغییر دهید.
استارتاپ چیست؟

آشنایی با مفهوم استارتاپ، یکی از روش هایی است که می تواند تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی را برای شما آشکار کند. به همین دلیل نیز در این قسمت از مقاله به بررسی مفهوم این اصطلاح پرداخته ایم. تاکنون تعاریف متعددی از استارتاپ در سایت های مختلف ارائه شده است. البته تمامی آنها هم درست نیستند و بیشتر این تعاریف، دارای ایراداتی اساسی می باشند؛ اما به طور کلی می توان گفت استارتاپ نوعی کسب و کار است که بر اساس ایده ای نو، پایه ریزی می شود. در این نوع کسب و کار، ایده خام توسط افراد یک تیم مورد بررسی قرار گرفته و با تحقیق و بررسی های انجام شده به مرحله اجرا درمی آید. این ایده می تواند در مورد تولید یک محصول و یا ارائه خدمات باشد و یا در زمینه مسائل علمی پیچیده فعالیت کند.

حال که با مفهوم این نوع کسب و کار آشنا شدید به سراغ بررسی تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی می رویم. استارتاپ ها و کسب و کارهای سنتی با هم تفاوت های اساسی دارند که می توان آنها را در سه دسته اصلی جای داد. این تفاوت ها به شرح زیر می باشند:
راه اندازی بر اساس ایده نوین

اساسی ترین تفاوت میان این دو نوع کسب و کار، راه اندازی استارتاپ بر اساس ایده نوین می باشد. کسب و کارهای سنتی به گونه ای هستند که بارها و بارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته اند و تجارب زیادی در مورد آنها وجود دارد. در حالی که در مورد استارتاپ ها به دلیل اجرای یک ایده جدید، هیچ آزمون و خطایی صورت نگرفته است. از این رو احتمال خطر و شکست در استارتاپ ها، بالا می باشد. نوع سوددهی و عوامل مؤثر در موفقیت و شکست کسب و کارهای سنتی به خوبی برای همگان آشکار شده است؛ اما این عوامل در مورد استارتاپ ها به هیچ عنوان معلوم نیستند. این موارد را می توان مهمترین تفاوت میان این دو نوع کسب و کار دانست.
قابلیت رشد

قابلیت رشد در استارتاپ ها باعث شده تا این نوع کسب و کارها از کسب و کارهای سنتی، متمایز باشند. از آن جایی که برای استارتاپ ها نمی توان محدودیت زمانی، مکانی و جغرافیایی قائل شد رشد آنها را نمی توان با کسب و کارهای سنتی مقایسه کرد. کسب و کارهای سنتی قادرند در یک لحظه به افراد محدودی خدمات ارائه کنند؛ اما این موضوع در مورد استارتاپ ها صدق نمی کند. مقیاس پذیری و قابلیت رشد استارتاپ ها در مورد سوددهی نیز قابل مقایسه با کسب و کارهای سنتی نمی باشد. زیرا کسب و کارهای سنتی به دلیل محدودیت در ارائه خدمات و همچنین محدودیت در تعداد مشتریان، سوددهی کمتری دارند. این در حالی است که استارتاپ ها به دلیل عدم محدودیت، می توانند به سرعت رشد نمایند و سوددهی بالایی داشته باشند.

نحوه جذب سرمایه

نحوه جذب سرمایه، یکی دیگر از تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی می باشد. کسب و کارهای سنتی به سرمایه آنچنانی نیاز ندارند. این نوع کسب و کارها دارای درآمد ثابتی بوده و پس از مدتی به سوددهی یکنواختی می رسند؛ اما استارتاپ ها به دلیل این که دارای رشد سریعی هستند به سرمایه زیادی هم نیاز دارند. در کسب و کارهای سنتی معمولاً صاحبان کار، سرمایه متوسطی را جمع آوری کرده و صرف کسب و کار خود می کنند. این در حالی است که در استارتاپ ها به جذب سرمایه نیاز است. امروزه بنیان گذاران استارتاپ از شتاب دهنده ها برای تأمین سرمایه کار استفاده می کنند.

mousa بازدید : 13 سه شنبه 21 بهمن 1399 نظرات (0)

موفقیت استارتاپ راه اندازی شده در گروی استفاده از بهترین ایده های استارتاپی می باشد؛ اما این که کدام ایده ها می توانند بهترین باشند، مسأله ای است که ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. هدف از نگارش این مقاله این است که شما را با ویژگی های بهترین ایده ها برای راه اندازی استارتاپ، آشنا کرده و همچنین شما را در انتخاب ایده ای مناسب جهت داشتن کسب و کاری سود آور راهنمایی کنیم.

بهترین ایده های استارتاپی 11204987453210ویژگی های بهترین ایده استارتاپ

یافتن ایده مناسب و ناب برای راه اندازی استارتاپ، یکی از سخت ترین مراحل این کار است؛ اما با کمی تأمل و بررسی، می توانید بهترین ایده های استارتاپی را پیدا کرده و کار خود را شروع کنید. این ایده ها باید دارای ویژگی هایی باشند که بتوان آنها را جزو برترین ها قرار داده و سود آور بودن آنها را تضمین کرد. این ویژگی ها عبارتند از:

پاسخ به نیازهای جامعه

ایده ای که برای شروع استارتاپ انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که قابلیت برطرف کردن نیازها و کمبودهای موجود در جامعه را داشته باشد. در واقع می توان گفت آن دسته از ایده هایی که دارای مشتری هستند و متقاضی برای محصولات و خدمات آن وجود دارد می تواند به عنوان ایده ای عالی برای راه اندازی کسب و کار شما باشد. برای بررسی این که آیا ایده انتخابی شما دارای این ویژگی است یا نه، کافی است خود را به جای مشتریان قرار دهید. به این ترتیب می توانید متوجه شوید که محصولات و خدماتی که این استارتاپ ارائه می کند آیا توانایی پاسخ گویی به نیازهای شما را دارد یا خیر. اگر پاسخ مثبت بود پس، ایده ای که انتخاب کرده اید می تواند یکی از بهترین ایده های استارتاپی باشد.

عدم نیاز به سرمایه زیاد

بسیاری از افرادی که به تازگی اقدام به راه اندازی کسب و کاری کرده اند سرمایه هنگفتی ندارند. اگر شما هم جزو این افراد هستید باید به دنبال ایده ای باشید که هزینه زیادی برای راه اندازی آن نیاز نباشد. در ضمن باید به این نکته توجه کنید که ممکن است استارتاپی که راه اندازی کرده اید با شکست مواجه شود؛ پس لزومی ندارد هزینه زیادی را برای راه اندازی آن صرف کنید. ایده انتخابی باید به گونه ای باشد که با صرف هزینه ای مناسب، بتوان محصولی با کیفیت را تولید کرده و یا خدمات مناسبی را ارائه داد. زیرا میزان این هزینه ها بر قیمت محصولات و خدمات استارتاپ تأثیر گذاشته و ممکن است این قیمت بالا، مانع از استقبال مشتریان از آنها شود.

داشتن بازار ماندگار و رو به رشد

برای آن که بتوان ایده ای را جزو بهترین ایده های استارتاپی به حساب آورد باید به وضعیت بازار آن نیز توجه نمود. ضمناً باید توجه کنید که برای بررسی وضعیت بازار، تنها به وضعیت فعلی آن توجه نشود بلکه باید ماندگاری این بازار و رو به رشد بودن آن را در آینده نیز بررسی کرد. ایده ای که دارای بازار ماندگار و رو به رشدی باشد قطعاً آینده ای درخشان خواهد داشت.

قابلیت پیش بینی سود دهی

ایده ای که برای راه اندازی استارتاپ انتخاب می کنید باید قابلیت سود آوری بالایی داشته باشد. سود دهی بالای استارتاپ نباید در گروی صرف هزینه های هنگفتی باشد. بلکه زمانی می توان استارتاپی را سود ده نامید که در آن بتوان با صرف هزینه مناسب، محصولی تولید کرده و به فروش رساند. در واقع می توان چنین گفت که کسب و کاری انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که در مقابل هزینه صرف شده، از رشد نمایی برخوردار باشد.

تخصصی بودن

از دیگر ویژگی هایی که برترین ایده های استارتاپی دارند می توان به تخصصی بودن آنها اشاره کرد. به این معنا که اگر ایده خود را از میان کسب و کارهایی که به تخصص نیاز دارند انتخاب کنید احتمال موفقیت آن، چند برابر می شود. زیرا در این حالت استارتاپ شما، تعداد کمی رقیب خواهد داشت و افراد کمی می توانند از آن کپی برداری کنند.

mousa بازدید : 14 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

امروزه استارتاپ هایی زیادی هستند که در زمینه ارائه اخبار روز دنیا، در حال فعالیت هستند. این استارتاپ ها متشکل از افراد حرفه ای در این زمینه می باشند. استارتاپ های حوزه اخبار، باید ویژگی های خاصی داشته باشند؛ زیرا این نوع کسب و کارها علاوه بر این که خدمات و سرویس هایی را در اختیار کاربران قرار می دهند، باید همواره به روز بوده و اخبار را به اطلاع کاربران برسانند. به منظور آشنایی مخاطبان با ویژگی های به روزترین استارتاپ اخبار، این مقاله به رشته تحریر درآمده است. پس، با اختصاص چند دقیقه از وقت خود به مطالعه این مطلب، اطلاعات جامعی درباره این ویژگی ها کسب کنید.
داشتن ایده جذاب

یکی از ویژگی هایی که باعث می شود تا یک استارتاپ اخبار به موفقیت برسد، ایده پردازی جذاب و خلاقانه در آن است. بنیانگذار استارتاپ باید ایده ای جدید طرح کند که قابلیت اجرا داشته باشد. در ضمن این ایده باید به گونه ای باشد که بتواند نظر مخاطبان را به خود جلب نموده و از قابلیت رشد و توسعه پذیری نیز برخوردار باشد. برای این که بتوان یک ایده کاربردی پیدا کرد باید به چالش های موجود در جامعه و نیازهای افراد جامعه توجه نمود. با تعیین یک ایده مناسب و کارآمد، تا حدودی می توانید موفقیت استارتاپ را تضمین نمایید.
برخورداری از تیمی حرفه ای

انتخاب افراد تیم را می توان یکی از مهمترین ویژگی های به روزترین استارتاپ اخبار دانست. هر چقدر ایده شما، ناب و کارآمد باشد اما اگر افراد تیم استارتاپی شما، به صورت مناسب انتخاب نشده باشند، احتمال این که استارتاپ با شکست روبرو شود بالا است. شما باید افرادی متخصص در حوزه اخبار را جمع آوری کرده و مسئولیت هر کدام را بر اساس توانایی های آنها انتخاب کنید. استارتاپ اخبار با برخورداری از تیم حرفه ای و مجرب می تواند روند کار را با سرعت بالایی پیش برده و توجه کاربران را به سرویس ها و خدماتی که در این استارتاپ ارائه می شود جلب نماید. روحیه تیم استارتاپ باید با این خدمات، سازگاری داشته باشد. استارتاپ های به روز، از افرادی با روحیه بالا و صبور در برابر فشارهای کاری استفاده می کنند. داشتن پشتکار و تسلیم نشدن در برابر موانع، از دیگر ویژگی هایی است که کارکنان این نوع استارتاپ ها باید داشته باشند.
رفع نیاز کاربران

یکی دیگر از ویژگی های به روزترین استارتاپ اخبار توجه به نیاز کاربران خود می باشد. افراد تیم استارتاپی اگر به صورت حرفه ای در این حوزه فعالیت داشته باشند می دانند که نیاز کاربران این نوع استارتاپ ها چیست و آنها از چه نوع خدماتی استقبال می کنند. با سنجش کمبودهای موجود در حوزه اخبار و همچنین سلایق افراد جامعه نیز می توان با این کمبودها و نیازها آشنا شد. استارتاپ های مدرن، خدمات خود را به گونه ای تعیین می کنند که به این نیازها پاسخ داده و مشکلی از مشکلات متعدد کاربران را برطرف کنند. به عنوان مثال، این استارتاپ ها توجه می کنند که افراد به مطالعه کدام اخبار و یا کسب آگاهی در مورد چه چیزهایی حساس هستند و بیشتر بر روی آنها مانور می دهند.

ارائه خدمات مناسب

یکی دیگر از ویژگی هایی که استارتاپ های مدرن اخبار از آن برخوردار می باشند، ارائه خدمات مناسب به کاربران است. این استارتاپ ها از تکنولوژی روز و فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده مناسبی کرده و اخبار حوزه های مختلف را به اطلاع کاربران می رسانند. یکی دیگر از ویژگی های به روزترین استارتاپ اخبار می توان به ارائه اخبار موثق اشاره نمود. اگر کاربران خدمات و مشتریان استارتاپ شما، مطمئن باشند که در سامانه ای که راه اندازی کرده اید، خبری از شایعات و دروغ ها وجود ندارد، به خدماتی که در این استارتاپ ارائه می شوند نیز اعتماد خواهند کرد.

توجه به عملکرد رقبا

شاید جالب باشد بدانید که استارتاپ های به روز و موفق، بر عملکرد رقبای خود، توجه خاصی دارند. استارتاپ های حوزه اخبار نیز باید از این ویژگی پیروی کنند؛ زیرا با این کار متوجه خطای آنها و یا عوامل موفقیت آنها می شوند. از خطاهایی که آنها انجام می دهند پرهیز کرده و می توانند از خدماتی که باعث موفقیت این استارتاپ ها شده است الگوبرداری نمایند. به همین سبب نیز یکی دیگر از ویژگی های به روزترین استارتاپ اخبار را می توان توجه به عملکرد رقبا دانست.

mousa بازدید : 17 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

استارتاپ هایی که راه اندازی می شوند از ایده های متفاوتی نشأت می گیرند. به همین سبب هم عوامل مختلفی می توانند در موفقیت آنها تأثیر گذار باشند. توجه داشته باشید که دنیای کسب و کارهای استارتاپی، دارای وسعت بسیار زیادی است که در آن به همان میزان که احتمال موفقیت استارتاپ وجود دارد احتمال شکست هم هست. پس برای این که استارتاپی موفق شود باید تیم بنیانگذار آن، به نکات مهمی توجه کرده و همه جوانب را بسنجند. هدف از نگارش این مقاله، آشنا کردن مخاطبان با عوامل موفقیت استارتاپ ها می باشد. با ما همراه باشید و با 10 عامل موفقیت این کسب و کارها آشنا شوید تا استارتاپتان مسیر موفقیت را بپیماید.


پایه ریزی استارتاپ بر اساس ایده ای ناب
یکی از عوامل موفقیت استارتاپ، ایده ای است که کسب و کار را بر اساس آن طرح ریزی کرده اید. در واقع ایده یک استارتاپ را می توان عامل رشد و سود آوری کسب و کار دانست. ایده اگر ناب باشد و بتواند به نیاز افراد جامعه پاسخ دهد می تواند استارتاپ شما را با موفقیت چشم گیری روبرو سازد. البته لازم به ذکر است که هیچ گاه آزمودن ایده و ایجاد تغییرات در آن را نادیده نگیرید.

توجه به نیاز مخاطبان
استارتاپ شما باید بر اساس پاسخ گویی به یک سری نیازهای جامعه، راه اندازی شود. اگر استارتاپ نتواند خدماتی را متناسب با نیاز افراد ارائه کند قطعاً مشتری نخواهید داشت. کسب و کاری هم که مشتری نداشته باشد سودآوری نخواهد داشت. در نتیجه، استارتاپ شکست می خورد.

حرکت بر اساس برنامه ریزی
یکی دیگر از عوامل موفقیت استارتاپ ها، حرکت بر روی یک برنامه ریزی مشخص است. در این برنامه ریزی باید مسئولیت هر فردی از تیم، مشخص شود. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت استارتاپ تعیین شده و مسیر کار نیز برنامه ریزی شود. هیچ گاه نباید در انجام کاری عجله کرد. شما نمی توانید راه صد سال را در یک شب بپیمایید، تلاش کنید برنامه ریزی داشته باشید و در برابر مشکلات، استقامت کنید.

بازاریابی صحیح
از آنجایی که استارتاپ ها، سرمایه چندان زیادی در دست ندارند باید بازاریابی را به صورت صحیح انجام دهند. بر همین اساس توصیه می شود استارتاپ خود را در زمینه ای راه اندازی کنید که بازاری کم رقابت داشته باشد. با شناسایی این بازارها می توانید شانس موفقیت در رقابت را بالا ببرید.

زیر نظر داشتن رقبا

از عوامل موفقیت استارتاپ ها می توان به زیر نظر داشتن رقبا اشاره نمود. شما می توانید رقبای استارتاپی خود را زیر نظر داشته باشید، از تجارب و عوامل مؤثر بر موفقیت و شکست آنها درس بگیرید. رقبای خود را در دو دسته مستقیم و غیر مستقیم دسته بندی نمایید. رقبای مستقیم می توانند با شما مشتریان مشترکی داشته باشند. از این رو باید فعالیت آنها را کنترل کنید تا از تعداد مشتریانتان کاسته نشود. رقبای غیر مستقیم نیز آن دسته از کسب و کارهایی هستند که محصولات و خدمات آنها می تواند جایگزینی مناسب برای محصولات و خدمات شما باشند.

توجه به نقاط ضعف و قدرت استارتاپ

همواره به بازخورد مشتریان خود توجه کنید. نقاط ضعف و قدرت استارتاپ را شناسایی نمایید. در تلاش باشید تا نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را بیشتر نمایید.

ارائه خدمات و محصولات با قیمت مناسب

قبل از این که برای محصول و یا خدمات خود، قیمت تعیین کنید به قیمت محصولات مشابه و قیمت هایی که رقبا تعیین کرده اند توجه کنید. سعی نکنید به هر قیمتی محصولات خود را فروخته و یا خدمات خود را ارائه دهید. زیرا ممکن است آخر سر متوجه شوید که به جای سودآوری، با ضرر و زیان مواجه شده اید. پس، محصولات استارتاپ را با قیمت مناسبی به مشتریان ارائه نمایید. این عامل می تواند یکی از عوامل موفقیت استارتاپ باشد.

داشتن استراتژی برای ارائه خدمات و محصولات

داشتن استراتژی برای سرمایه و ارائه محصولات و خدمات، از نکات مهمی است که باید بنیانگذاران استارتاپ به آن توجه کنند. برنامه ریزی برای سرمایه گذاری، شما را از دردسرهای مواجهه با کمبود سرمایه، در امان نگه می دارد. در شروع کار استارتاپ باید سرمایه گذاران مناسبی پیدا کرده و در این روند، ارتباط کاری سالمی با آنها پایه ریزی کرد. این عامل به شما کمک می کند تا محصولاتی مناسب، تولید کرده و آن را به بازار ارائه کنید.

mousa بازدید : 15 چهارشنبه 15 بهمن 1399 نظرات (0)

افراد زیادی در جوامع وجود دارند که علاوه بر داشتن درآمد ثابت، به این فکر می کنند که خود، کارآفرین باشند. با ظهور استارتاپ ها، زمینه ای فراهم شده تا این افراد به آرزوی خود دست یابند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید این مطلب را از دست ندهید. در این مقاله به ارائه آموزش راه اندازی استارتاپ پرداخته ایم و ایده هایی ناب برای شروع کار به شما پیشنهاد خواهیم داد.

آشنایی با استارتاپ
برای راه اندازی یک استارتاپ، باید با مفهوم این اصطلاح آشنا شوید. به این ترتیب می توانید اهداف درستی برای خود تعیین کرده و به صورت اصولی، کار را پیش ببرید. با این که تا به حال تعریف دقیقی از استارتاپ ارائه نشده است؛ اما با توجه به تعاریف گوناگونی که وجود دارد منظور از استارتاپ، کسب و کاری است که از بهترین ایده های استارتاپی منشأ می گیرد. در این کسب و کار و یا شرکت، گروهی به عنوان تیم کاری فعالیت داشته و ایده ای را که تا به حال کسی از آن استفاده نکرده و یا هنوز در سطح جامعه فراگیر نشده است را عملی می کنند. معمولاً اگر استارتاپ، دارای پشتوانه فکری و سرمایه قوی باشد و تمام مراحل راه اندازی استارتاپ به صورت اصولی اجرا شده باشد به سرعت رشد می کند.

تفاوت استارتاپ با کسب و کارهای سنتی
با توجه به توضیحاتی که در مورد استارتاپ داده شد شاید این سؤال به ذهنتان خطور کند که تفاوت استارتاپ با کسب و کار سنتی چیست؟ به صورت کلی می توان گفت که استارتاپ نیز نوعی کسب و کار سنتی محسوب می شود؛ اما با وجود شباهت های زیاد، دارای تفاوت های اساسی با این فعالیت ها نیز می باشد. از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

استفاده از ایده های خلاقانه و نوین
اغلب کسب و کارهای سنتی فاقد ایده نو می باشند. برای مثال کسب و کارهایی چون آرایشگری، آشپزی، رستوران داری و … همگی فعالیت های سنتی هستند که از ایده جدید پیروی نمی کنند. این در حالی است که استارتاپ ها از یک ایده نوین نشأت گرفته و بر اساس آن پی ریزی می شوند.

قابلیت رشد سریع
کسب و کارهای سنتی بعد از این که به سودآوری رسیدند رشد یکنواختی خواهند داشت؛ اما استارتاپ ها به سرعت رشد می کنند و سودآوری بالایی دارند.

نحوه جذب سرمایه گذار

در کسب و کارهای سنتی معمولاً صاحب کار، سرمایه ای را به این فعالیت اختصاص داده و با ادامه کار، آن را افزایش می دهد. در استارتاپ ها این گونه نیست. زمانی که مراحل اولیه انجام شد باید سرمایه گذاری پیدا شود که سرمایه لازم برای کار را در اختیار تیم قرار دهد.

نحوه تأمین سرمایه

نحوه تأمین سرمایه، دیگر تفاوت استارتاپ با کسب و کار سنتی می باشد. در استارتاپ ها از روش های مختلفی می توان برای تأمین سرمایه کار استفاده کرد. استفاده از روش های سنتی نظیر اخذ وام و …، استفاده از شتاب دهنده ها و استفاده از سرمایه گذاران، نمونه هایی از این روش ها می باشند.

مراحل راه اندازی استارتاپ

با توجه به این که یکی از اهداف استارتاپ ها، ایجاد درآمد بالا است بسیاری از مخاطبان این سؤال را می پرسند که چگونه با راه اندازی یک استارتاپ می توان پولدار شد؟ در پاسخ به این سؤال باید این گونه جواب داد که تمامی استارتاپ ها موفق نیستند و نمی توان با راه اندازی هر استارتاپی پولدار شد. ابتدا باید ایده استارتاپ را بررسی کرده و بهترین ایده های استارتاپی را برگزید. سپس مراحل انجام کار را را به صورت دقیق اجرا نمود. در این بخش از آموزش راه اندازی استارتاپ، مراحل کار، توضیح داده شده است.

انتخاب ایده: برای انتخاب ایده ناب، بهترین روش، بررسی کمبودها و نیازهای جامعه است.
تحقیق در مورد ایده انتخابی: برای بهرمندی از مزایای استارتاپ ها باید بعد از انتخاب ایده، در مورد آن تحقیق کنید.
تهیه نمونه اولیه: اگر ایده استارتاپ شما، تولید محصول است از محصولات مد نظر خود، چند نمونه تهیه کنید.
ارائه نمونه به جامعه کوچک: نمونه محصولات تولید شده را به یک جامعه کوچک نظیر فامیل، ارائه کنید. اگر استارتاپ شما در زمینه خدمات است، فرمی تهیه کرده و از افراد این جامعه نظر سنجی نمایید. با این کار بازخورد این جامعه را می توانید مورد بررسی قرار دهید.
ثبت ایده استارتاپ: چنانچه بازخورد جامعه در قبال نمونه های شما، مثبت بود باید این ایده را به نام خود ثبت کنید. با این کار هیچ کس نمی تواند ادعایی در رابطه با ایده شما داشته باشد.
جذب سرمایه گذار: حال که مراحل راه اندازی استارتاپ را تا به اینجا با موفقیت سپری کردید باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشید. با این کار می توانید محصولات خود را تولید کرده و خدمات خود را ارائه کنید و بخشی از بازار را به دست گیرید.
راه اندازی کسب و کار: با اتمام این مراحل، نوبت به راه اندازی استارتاپ می رسد.
10 ایده برای شروع استارتاپ

در این بخش از مقاله، 10 ایده برای شروع یک استارتاپ را ارائه کرده ایم. این ایده ها برای راهنمایی افراد که قصد راه اندازی استارتاپ دارند بسیار مفید بوده و می توانند از مزایای استارتاپ ها بهرمند شوند.

اجاره لباس: این ایده، یکی از بهترین ایده های استارتاپی است؛ زیرا افراد زیادی هستند که به جای خرید لباس های گران قیمت دوست دارند آنها را با قیمت مناسبی برای یک یا چند روز اجاره کنند.
فناوری سبز: بازیافت لوازم الکترونیکی، تولید پنل و سلول های خورشیدی و ارائه مشاوره در زمینه فناری سبز و پاک نیز ایده خوبی است.
خدمات رسانی از راه دور: با راه اندازی این استارتاپ می توانید خدماتی چون رزرو بلیت، پرداخت قبوض و … را انجام دهید.
ساخت اپلیکیشن موبایل: با توجه به رواج استفاده از گوشی های هوشمند، می توانید استارتاپ ساخت اپلیکیشن راه اندازی کنید.
اشتراک گذاری خاطرات سفر: می توانید استارتاپی راه اندازی کنید که همه کاربران، خاطرات سفر خود را به اشتراک بگذارند.
فروش آنلاین گوشت و ماهی: این استارتاپ می تواند یکی از سودآورترین کسب و کارها باشد.
داروخانه آنلاین: این ایده نیز می تواند برای بسیاری از افراد جامعه مفید باشد.
فروش کیک و شیرینی به صورت آنلاین: با راه اندازی این استارتاپ، قطعاً در مدت زمان کمی می توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.
تولید محتوا: تولید محتوا به صورت متنی و ویدئویی نیز با توجه به گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و اینترنت، می تواند استارتاپی موفق باشد.
پرورش گیاه: شما می توانید گیاهان زینتی و دارویی پرورش داده و به فروش برسانید.

mousa بازدید : 21 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

استارتاپ ها، مدتی است که در ایران با استقبال خوبی مواجه شده اند. این نوع کسب و کارها، هم مورد توجه کارآفرینان و هم نخبگان کشور قرار گرفته اند. سرمایه گذاران نیز به خوبی از آنها حمایت می کنند؛ اما با وجود این شرایط، باز هم استارتاپ های موفق بسیاری وجود دارند که جزو استارتاپ های مورد نیاز ایران می باشند. در این مقاله، به بررسی این کسب و کارها پرداخته ایم تا راهنمایی برای افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ دارند باشد. از جمله استارتاپ هایی که در ایران وجود ندارند به شرح زیر می باشند:

استارتاپ اجاره لباس
یکی از استارتاپ هایی که در کشورهای دیگر با رشد قابل قبولی مواجه شده است استارتاپ اجاره لباس است. از آن جایی که امروزه در ایران، افراد به دنبال مدگرایی هستند و ذاتاً، روحیه تنوع طلبی دارند این کسب و کار می تواند بسیار موفق عمل کند. استارتاپ اجاره لباس، با این که در مراحل اولیه شروع به کار، سرمایه زیادی می خواهد؛ اما در مدت زمان کمی می تواند این سرمایه را به صورت چند برابر بازگرداند. البته لازم به ذکر است که باید برای راه اندازی این استارتاپ، به سلایق و تمایلات افراد جامعه توجه کرده و آن را به صورت صحیح تبلیغ کنید.

داروخانه آنلاین
داروخانه آنلاین، یکی از استارتاپ های موفق در کشورهای دیگر است و یکی از استارتاپ های مورد نیاز ایران به حساب می آید. این استارتاپ، جزو برترین و بهترین استارتاپ ها بوده و در کشورهایی نظیر هند نیز به خوبی جواب داده است. برای راه اندازی این استارتاپ باید هدف خود را بر فراهم کردن زمینه رفاه مشتریان قرار دهید و با مشتریان خود، صادق باشید. به این ترتیب می توانید در مدت زمان کمی، به یکی از استارتاپ های نام آشنا و موفق تبدیل گردید. طریقه کار این کسب و کار در کشورهای دیگر به این صورت است که در مدت زمان کمتر از یک ساعت، داروی مورد نیاز را به دست مشتری می رساند. بنابراین بیمار و یا همراه او، نیازی به خروج از منزل نخواهد داشت.

استارتاپ های کشاورزی
حوزه کشاورزی، یکی از زمینه های مستعد برای راه اندازی استارتاپ است. در واقع می توان گفت استارتاپ های کشاورزی، یکی از استارتاپ های مورد نیاز ایران هستند. زیرا با این که ایران جزو کشورهایی است که در زمینه کشاورزی بسیار موفق عمل کرده و دارای محصولات شاخصی است؛ اما به این حوزه توجه نشده و استارتاپی در این زمینه راه اندازی نشده است. با راه اندازی استارتاپ در بخش کشاورزی، می توان به بسیاری از مشکلات این بخش پایان داد. برای مثال می توان به ارتقاء کیفیت محصولات، افزایش سود کشاورزان، شناسایی بازارهای مستعد برای صادرات محصولات، معرفی محصولات کشاورزی کشور و حذف واسطه ها، کمک نمود. علاوه بر آن، با راه اندازی یک استارتاپ کشاورزی می توان به آموزش نکات مهم کشاورزی پرداخته و به این ترتیب به بهبود محصولات کشاورزان کمک کرد.

وام دهی به جوانان
یکی دیگر از استارتاپ هایی که جای خالی آن در ایران، حس می شود سیستم وام دهی به جوانان می باشد. این استارتاپ در کشورهای اروپایی اجرا شده و توانسته با استقبال بی نظیری رو به رو شود. این کسب و کار با استفاده از الگوریتم های مخصوصی، آن دسته از جوانان متقاضی وام را که دارای تخصص و یا امتیازات ویژه هستند شناسایی کرده و به سرمایه گذاران معرفی می کند. در ایران نیز می توان استارتاپی با این رویکرد، تأسیس نمود. با توجه به اوضاع اقتصادی و همچنین بالا بودن تعداد بیکاران و نیاز آنها به پشتوانه مالی، استارتاپ وام دهی به عنوان یکی از استارتاپ های مورد نیاز ایران می باشد. اگر چنین استارتاپی راه اندازی شده و تمام جوانب کار، سنجیده شود احتمال این که جزو استارتاپ های موفق باشد بسیار بالا است.

کتاب های اجاره ای

کتاب ها، جزو وسایلی هستند که می توان آنها را یک بار مطالعه کرد. افراد زیادی هستند که کتاب های زیادی در زمینه های مختلف دارند و تنها یک بار از آنها استفاده کرده و آنها را خوانده اند. این در حالی است که افراد دیگری نیز وجود دارند که به دنبال این کتاب ها می گردند و شاید به دلیل قیمت بالای آنها و یا نداشتن جایی برای نگهداری از آنها، توان خرید این کتاب ها را ندارند. با راه اندازی یک استارتاپ با عنوان سیستم کتاب های اجاره ای، می توان شرایطی را فراهم کرد تا همه افراد بتوانند با اجاره کتاب ها برای مدت زمان معین، آنها را بخوانند.
--------------------------------------------
reyson.ir

mousa بازدید : 23 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

افراد زیادی وجود دارند که آرزوی کارآفرینی را در سر می پرورانند. استارتاپ ها می توانند روشی برای عملی کردن آرزوی این افراد باشند. برخی از این افراد زمانی که برای راه اندازی استارتاپ اقدام می کنند در همان مرحله اول به مشکل برمی خورند؛ زیرا نمی توانند ایده ای مناسب پیدا کنند. برای پیدا کردن ایده های استارتاپی باید ذهنی خلاق و فکری باز داشت و همچنین با نگرش متفاوتی به کسب و کارها و کمبودهای موجود در جامعه نگاه کرد. اگر شما نیز به دنبال ایده ای ناب برای راه اندازی یک استارتاپ می گردید می توانید به نیازهای جامعه توجه کنید و کسب و کاری در رابطه با رفع این نیازها راه اندازی نمایید؛ اما اگر به هر دلیلی نتوانستید ایده ای مناسب پیدا کنید، نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم 10 ایده برای شروع استارتاپ را به شما معرفی کنیم.

پرورش گیاهان زینتی
پرورش گیاهان زینتی به تخصص کافی در این زمینه نیاز دارد. شما می توانید استارتاپی راه اندازی کنید و در آن به پرورش گیاهان زینتی بپردازید. برای این کار باید ابتدا باید دوره های پرورش این گیاهان را گذرانده و همواره در این زمینه، به روز باشید. افراد زیادی در جامعه به داشتن گیاهان زینتی در منزل و محل کار خود علاقه دارند؛ اما به دلیل مشغله زیاد و یا بلد نبودن نحوه پرورش آنها، نمی توانند این گیاهان را پرورش دهند. اگر شما گیاهان زینتی را به خوبی پرورش داده و تبلیغات کافی انجام دهید می توانید در مدت زمان کمی، مشتریان زیادی را جذب کنید.

ارائه خدمات آموزشی
ایده راه اندازی یک استارتاپ در زمینه خدمات آموزشی نظیر تبادل کتاب های درسی و آموزشی، ارائه ویدئوهای آموزشی و … یکی از بهترین ایده های استارتاپی است. به دلیل این که هزینه کتاب های آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان، بسیار بالا است این استارتاپ حتماً با استقبال بی نظیری از سوی این افراد مواجه خواهد شد.

فروش دارو به صورت آنلاین
یکی از مشکلاتی که برای بیماران و همراهان آنها، بسیار اذیت کننده است تهیه دارو از داروخانه می باشد. زیرا با وجود مشکلات زیاد بیماری و خستگی های ناشی از نگهداری از بیماران، مراجعه به داروخانه های متعدد برای یافتن دارو، کاری بسیار وقت گیر و خسته کننده می باشد. با راه اندازی فروش دارو به صورت آنلاین، شما می توانید به این مشکلات پایان دهید و در مدت زمان کمی به سودآوری قابل قبولی برسید.

اجاره لباس
سیستم های اجاره لباس، امروزه در بسیاری از بخش های آمریکا، اروپا و آسیا راه اندازی شده اند. راه اندازی این سیستم در کشور، قطعاً با استقبال خوبی مواجه می شود؛ زیرا هستند افراد زیادی که دوست دارند در مراسمات مختلف از لباس های شیک و متنوع استفاده کنند. خرید این لباس ها برای آنها صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ اما اگر محلی برای اجاره این لباس ها را برای یک یا چند روز، سراغ داشته باشند حتماً به آنجا مراجعه خواهند کرد. راه اندازی این استارتاپ، شما را به سودآوری بالایی می رساند.

ساخت اپلیکیشن ورزشی

با توجه به مشغله زیاد افراد و آلودگی هوا و ترافیک های سنگین، رفتن به یک باشگاه ورزشی برای افراد زیادی امکان پذیر نیست. این امر، فرصت مناسبی است برای آن دسته از افرادی که قصد راه اندازی یک استارتاپ موفق را دارند؛ زیرا اگر این افراد به اپلیکیشنی دسترسی داشته باشند که بتوانند با آن در منزل ورزش کنند حتماً از آن استقبال خواهند کرد.

فروش مواد غذایی به صورت آنلاین

یکی از ایده های جذاب برای راه اندازی استارتاپ، ایده راه اندازی یک فروشگاه سیار مواد غذایی است. شما با ارائه مواد غذایی سالم و با قیمت مناسب، می توانید در اندک زمانی مشتریان زیادی را جذب کنید.

تهیه و فروش گیفت

اگر به جشن های مختلفی که برگزار می شود نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شده که در تمامی آنها، هدیه های کوچکی به مدعوین داده می شود. این هدیه ها که گیفت نام دارند دارای ابعاد کوچکی بوده و ساخت آنها کار آسانی است. شما می توانید با صرف کمی حوصله و ذوق، این گیفت ها را درست کرده و به صورت آنلاین به فروش برسانید.

پرورش گیاهان دارویی

رو آوردن افراد به استفاده از طب سنتی و داروهای گیاهی، زمینه ای مناسب برای افرادی است که به دنبال یک ایده ناب برای راه اندازی استارتاپ می گردند. این ایده جزو موفق ترین ایده های استارتاپی است که می تواند سودآوری بالایی داشته باشد. شما با پرورش گیاهان دارویی و فروش آنها به صورت آنلاین، هم می توانید محصولات خود را به مردم عادی عرضه کنید و هم با عطاری ها و داروخانه های گیاهی قرارداد ببندید. کافی است کمی تحقیق کرده و نکات مهم مربوط به پرورش این گیاهان را بدانید.

تولید انواع محتوا

یکی بهترین ایده های استارتاپی که امروزه نیز مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است تولید محتوا برای سایت های اینترنتی است. البته لازم به ذکر است که برای راه اندازی این استارتاپ باید استعداد بالایی در زمینه نوشتن مطلب داشته باشید. مطالبی که برای سایت ها نوشته می شوند باید از یک سری قواعد که به نام سئو معروف هستند نیز پیروی کنند. با راه اندازی این استارتاپ، شما می توانید در منزل نشسته و کار کنید. با انجام این کار با دقت بالا، می توانید به سرعت پیشرفت کرده و به درآمد بالایی برسید.

حسابداری

با شنیدن نام حسابداری، بسیاری تصور می کنند که باید به دانشگاه رفته و این رشته را به صورت تخصصی دنبال کنند. این تصور درست است؛ اما افرادی هم که در دانشگاه در این زمینه تحصیل نکرده اند نیز می توانند با گذراندن دروه های آموزشی، اقدام به راه اندازی استارتاپی در زمینه حسابداری نمایند. شما می توانید ابتدا از شرکت های کوچک شروع کرده و رفته رفته با شرکت های بزرگی نیز قرارداد ببندید. از آن جایی که شرکت ها در حسابرسی مخارج، بدهی ها و درآمد کارمندان خود، همیشه به مشکل برمی خورند شما می توانید با انجام حسابرسی به صورت حرفه ای و دقیق، این مشکل شرکت ها را در مدت زمان کمی برطرف نموده و درآمد بالایی داشته باشید.
--------------------------------------------
reyson.ir

mousa بازدید : 17 یکشنبه 12 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از تصورات غلطی که درباره استارتاپ ها وجود دارد این است که افراد باید سرمایه زیادی برای راه اندازی استارتاپ ها داشته باشند. بسیاری از استارتاپ ها به سرمایه زیادی نیاز دارند. از این رو بنیان گذاران این کسب و کارها با جذب سرمایه گذاران معتبر و یا استفاده از شتاب دهنده ها و … اقدام به جذب این سرمایه ها می نمایند؛ اما در عوض، استارتاپ های موفق بسیاری نیز وجود دارند که بدون نیاز به سرمایه، به موفقیت های زیادی دست یافته اند. به این نوع استارتاپ ها، بوت استرپ گفته می شود. هدف از نگارش این مقاله، آشنا کردن شما مخاطبان گرامی با این نوع کسب و کارها می باشد. پس، ما را در ادامه این مطلب همراهی نمایید.

استارتاپ Kayako
این استارتاپ که توسط یک جوان خلاق هندی راه اندازی شده است بر توانایی های افراد تأکید دارد. این استارتاپ در واقع یک نرم افزار است که به عنوان یک سرویس ابری فعالیت دارد و با مشتریان ارتباط برقرار می کند. استارتاپ Kayako تا به حال توانسته 131 هزار مشتری فعال داشته باشد. با توجه به پیشرفت هایی که این استارتاپ در سطح دنیا داشته است می توان چنین نتیجه گرفت که هیچ چیزی نمی تواند مانع پیشرفت شود. بنابراین باید به هنگام راه اندازی استارتاپ، به کارآمد بودن آن و این که بتواند به نیاز مشتریان پاسخ دهد، توجه نمود.

استارتاپ Basecamp
یکی دیگر از استارتاپ های موفق که کار خود را بدون نیاز به سرمایه بیرونی، آغاز کرده است استارتاپ Basecamp می باشد. این استارتاپ، نرم افزار مدیریت پروژه تحت وب است. شرکت های زیادی از خدمات این استارتاپ استفاده کرده و از آن رضایت کامل دارند. بنیانگذاران این استارتاپ، عامل موفقیت خود را اصولی بودن روند توسعه محصول خود، معرفی کرده اند. با توجه به موفقیت هایی که این کسب و کار به دست آورده است، باید اذعان داشت که روند توسعه محصول و یافتن بازار مناسب برای ارائه آن، از جمله مهمترین عوامل تأثیرگذار بر موفقیت استارتاپ ها به شمار می آیند.

استارتاپ Mail Chimp
این استارتاپ، آن دسته از مشاغلی را هدف گرفته است که در حوزه توسعه وب فعالیت می کنند. استارتاپ Mail Chimp جزو استارتاپ های موفق می باشد که توانسته افراد زیادی را نیز به کار بگیرد. امروزه این شرکت، 600 نفر کارمند داشته و یکی از پلتفرم هایی است که خدمات خود را در زمینه اتوماسیون بازاریابی به مشتریان ارائه می کند. عملکرد این استارتاپ به افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ داشته باشند نشان می دهد باید تمرکز خود را بر روی ارائه خدمات کارآمد قرار دهند.

استارتاپ FusionCharts
یکی دیگر از استارتاپ های بوت استرپ، استارتاپ FusionCharts می باشد. تمرکز اصلی این کسب و کار بر روی محصول و خدمات ارائه شده است و بر روی جذب سرمایه، تمرکزی ندارد. موفقیت این استارتاپ هندی در حدی است که سیاستمدران بزرگ نیز به استفاده از خدمات آن روی آورده اند. ایده این استارتاپ از ایده های نمودارهای انیمیشنی و تعاملی، الهام گرفته است.

استارتاپ RightNow

نمونه ای از استارتاپ هایی که بدون نیاز به سرمایه، شکل گرفته است استارتاپ RightNow است. این کسب و کار در واقع نرم افزاری است که به مشتریان، خدمات ارائه می کند. مشتریان این استارتاپ می توانند از خدمات آن نظیر بازاریابی و فروش، مدیریت بازخورد مشتریان و … نیز بهرمند شوند. هدف اصلی این استارت که یکی از استارتاپ های موفق جهان می باشد، جلب رضایت مشتریان است.

استارتاپ GitHub

یکی دیگر از استارتاپ هایی که بدون نیاز به سرمایه، شکل گرفته است استارتاپ GitHub است. این استارتاپ با استفاده از نرم افزار گیت، زمینه ای را فراهم کرده است تا توسعه دهندگان نرم افزار بتوانند نسخه را کنترل نمایند. این نرم افزار برای کدهای کامپیوتری استفاده می گردد و کاربران می توانند در این سایت، کدهای منبع را به راحتی به اشتراک بگذارند.

استارتاپ BigCommerce

این استارتاپ نیز یکی از استارتاپ های موفق می باشد که بدون سرمایه شکل گرفته است. این کسب و کار به مشتریان خود خدماتی در جهت پرداخت و تجارت الکترونیک ارائه می کند. این بوت استرپ با بازاریابی مناسب توانسته است به صورت آنلاین با شرکت های بزرگی وارد همکاری شده و امروزه یکی از استارتاپ ها با روند رشد بسیار سریع، شناخته شود. موفقیت BigCommerce در حدی است که در سال 2011 توانست در میان 5000 شرکت، رتبه 14 را به خود اختصاص دهد.
--------------------------------------------
reyson.ir

mousa بازدید : 26 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

یکی از اصطلاحات جدید در کسب و کارهای مختلف، استارتاپ است. شاید شما هم این اصطلاح را شنیده باشید ولی ندانید که منظور از استارتاپ چیست. در این مطلب قصد داریم با توضیح درباره این اصطلاح، شما را با مفهوم آن و عوامل تأثیر گذار بر شکست یا موفقیت آن، آشنا سازیم.

مفهوم استارتاپ
استارتاپ به آن دسته از پروژه هایی گفته می شود که در آن یک گروه با تلاش و با استفاده از یک ایده خام، محصولی را تولید نمایند. در ادامه پروژه نیز این گروه باید زمینه فروش این محصولات را فراهم کنند. در این پروژه باید مسیرهای متفاوتی را امتحان کرده و آزمون و خطاهای فراوانی را انجام داد. بسیاری از افراد تصور می کنند که استارتاپ مربوط به کسب و کارهایی در زمینه فناوری اطلاعات می باشد. با این که امروزه از این مفهوم، بیشتر در این زمینه استفاده می شود؛ ولی در اصل، استارتاپ می تواند در زمینه یک کار علمی پیچیده کار کند و یا مربوط به یک کار ساده باشد.

با توجه به تمامی این گفته ها می توان چنین نتیجه گرفت که استارتاپ نوعی سرمایه گذاری بر روی یک پروژه جدید می باشد. در این پروژه نیاز روز افراد و جوامع، هدف قرار گرفته و محصول و یا خدمات استارتاپ، متناسب با این نیازها تولید شده و به فروش می رسد.

برخی اصطلاحات استارتاپی
حال که با مفهوم کلی استارتاپ آشنا شدید باید با زبان و اصطلاحات رایج در آن نیز آشنا گردید. چند مورد از اصطلاحات رایج در استارتاپ عبارتند از:

بنیانگذار استارتاپ: همان گونه که از نام این اصطلاح برمی آید، به کسی که استارتاپ را پایه ریزی می کند، بنیانگذار استارتاپ گفته می شود.
لین استارتاپ (Lean Startup): لین استارتاپ اصطلاحی است که به کارآفرینان آموزش می دهد که مسیر رشد و رویکرد استارتاپ را چگونه هدایت کنند.
شتاب دهنده استارتاپ: برای این که استارتاپی با موفقیت روبرو شود باید سرمایه گذار خوبی داشته باشد. شرکت هایی که بر روی ایده های کاربردی و خلاقانه سرمایه گذاری می کنند را شتاب دهنده استارتاپ می نامند. در قبال سرمایه ای که این شرکت ها به استارتاپ تخصیص می دهند بخشی از مالکیت استارتاپ به آنها واگذار می شود.
استارتاپ گرایند: این اصطلاح نیز مربوط به برنامه هایی است که در آن، کارآفرینان موفق به شرح داستان پیروزی خود می پردازند.
یونیکورن استارتاپ (Unicorn Startup): برخی استارتاپ ها دارای سرعت رشد و ارزش آوری بالایی هستند. به این استارتاپ ها، یونیکورن استارتاپ گفته می شود.
نحوه راه اندازی استارتاپ
برای این که استارتاپی موفق و رو به رشد داشته باشید باید مراحل راه اندازی استارتاپ را بدانید و مطابق آنها پیش بروید. به همین جهت در این بخش از مقاله به معرفی این مراحل پرداخته ایم.

ایده پردازی: برای راه اندازی استارتاپ باید یک ایده اولیه داشته باشید. این ایده می تواند خلاقانه باشد یا از ایده های قبلی استفاده شده باشد.
تعیین مسیر استارتاپ: برای پیاده سازی مسیر استارتاپ، باید مشخص کنید که هدف از ایجاد استارتاپ چیست و در نهایت می خواهید به چه چیزی برسید.
ثبت مالکیت استارتاپ: در این مرحله باید مالکیت ایده و استارتاپ را به نام خود ثبت کنید.
ارائه نمونه اولیه: اگر محصول استارتاپ شما به گونه ای است که امکان تولید نمونه اولیه آن وجود دارد باید این نمونه را برای بررسی نظر افراد، تولید کنید.
ارائه نمونه به جامعه: در این مرحله، محصول خود را در یک جامعه کوچک نظیر خانواده، یک اداره و … ارائه کنید. بازخورد افراد این جامعه را بررسی کنید و از این نظرات در بهبود محصول استارتاپ استفاده نمایید

ثبت محصول: با این که در مراحل قبلی، مالکیت ایده را به نام خود ثبت کردید؛ ولی در این مرحله لازم است محصول نهایی را نیز ثبت کنید تا دیگران حق کپی کردن محصول شما را نداشته باشند.
یافتن سرمایه گذار: یکی بزرگترین چالش های استارتاپ، یافتن سرمایه گذار است.
نحوه تأمین سرمایه استارتاپ
برای این که استارتاپ با موفقیت روبرو شود، باید سرمایه گذاری خوبی داشته باشد. به همین منظور باید اقدام به جلب سرمایه گذار نمایید. برای سرمایه گذاری بر روی استارتاپ خود، می توانید از این گزینه ها کمک بگیرید:

دوستان و آشنایان
فرشتگان کسب و کار
بذرمایه
سرمایه خطرپذیر
تأمین سرمایه جمعی
--------------------------------------------
reyson.ir

mousa بازدید : 29 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

امروزه با پیشرفت‌های زیادی که در زمینه تکنولوژی اتفاق افتاده است، انواع مختلفی از شیوه‌های پرداخت و ارزهای دیجیتالی وارد این عرصه شده‌اند. ارز دیجیتال یا همان Cryptocurrency، نوعی پول دیجیتال است. اما این ارز دیجیتال رمزگذاری شده است که ویژگی خیلی مهمی به حساب می‌آید. بنابراین اگر در این زمینه فعالیت دارید ضروری است که دوره‌ آموزش ترید ارز دیجیتال را بگذرانید تا بتوانید با علم و دانش کافی وارد این عرصه شوید و سرمایه های خود را به راحتی از دست ندهید. اما قبل از این‌که به سراغ معرفی خدمات آکادمی امید فدوی برویم، باید نگاهی داشته باشیم به چیستی ارز دیجیتال و همچنین با برخی از مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال مثل بایننس آشنا شویم.

ارز دیجیتال چیست؟
از ارز دیجیتال در کارهای مختلفی استفاده می‌شود. مثلاً برای خرید کالا و یا انجام مبادله‌های بزرگ به سراغ استفاده از آن می‌روند. آن‌ها با استفاده از فناوری بلاکچین کار می‌کنند. بلاکچین (blockchain) نوعی سیستم غیرمتمرکز است که معاملات ارز دیجیتال را مدیریت و کنترل می‌کند و در عین حال امنیت این کارها را نیز تامین می‌کند.

بهترین خصوصیت ارز دیجیتال که باعث شده در دنیای مدرن امروز طرفداران زیادی داشته باشد همین غیرمتمرکز بودن آن است. این سیستم با ساختار پیچیده‌ اش به گونه‌ای ساخته شده که تحت کنترل هیچ مرکز خاصی نیست و دولت‌ها نمی‌توانند بر روی آن نظارت و دخالت کنند.

پس به همین دلیل شما می‌توانید خودتان به تنهایی و بدون واسطه معاملات را انجام دهید و ارز دیجیتال (یا همان پول در دنیای واقعی) را جابه جا کنید.
آیا سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال کار خوبی است؟
نکته مهمی که درباره ارز دیجیتال وجود دارد و باید همیشه آن را در نظر داشته باشید، ریسک سرمایه‌‌گذاری با توجه به کاری که می‌خواهید انجام دهید است. یعنی بسیاری از سرمایه‌گذارها صرفاً بر اساس حدس و گمان و پیشرفت‌های معمولی که ارز دیجیتال دارد نسبت به این کار اقدام می‌کنند. درحالی که رمزارز در عمل هیچ تفاوتی با پول نقد ندارد. پس همان‌طور که شما مقداری پول نقد را ذخیره می‌کنید تا با گذر زمان قیمتش بیش‌تر شود، برای سودآوری بیش‌تر در زمینه ارز دیجیتال هم مجبورید تا مبلغ بالاتری را سرمایه قرار دهید. با این روش در واقع شما هیچ کار خاصی انجام نمی‌دهید و همه‌چیز را به دست شانس می‌سپارید. به همین دلیل است که دوره آموزش ترید ارز دیجیتال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با این تفاسیر بهتر است از ارز دیجیتال در راه کاری که واقعاً برای آن ایجاد شده استفاده کنید و سعی کنید که به همان روش از آن سود بگیرید. شما می‌توانید این کار را خیلی راحت و با استفاده از دوره‌ نوابغ دیجیتال آکادمی امید فدوی انجام دهید. این آکادمی آماده کمک به شما در جهت ترید ارز دیجیتال و آموزش صفر تا صد بایننس هستند که در ادامه درباره‌‌شان توضیحات بیش‌تری می‌دهیم.

دلیل محبوبیت ارز دیجیتال چیست؟
همان‌طور که در بخش‌های قبلی توضیح دادیم، ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها امروزه محبوبیت زیادی دارند. در اینجا چند مورد از دلایل محبوبیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

با توجه به پیش‌بینی متخصصان، ارزش ارزهای دیجیتال مثل بیت‌کوین به طور روزانه در حال بالا رفتن است و سرمایه‌گذاری روی آن‌ها به نوعی رقابت تبدیل شده است. پس منطقی است که بسیاری از مردم به سوی این شکل جدید از سرمایه‌گذاری می‌آیند. بنابراین شرکت در دوره آموزش ترید ارز دیجیتال نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت برای شما است.
خیلی‌ از مصرف‌کنندگان ارز دیجیتال به خاطر امنیت و رمزنگاری بودن آن است که از آن استفاده می‌کنند. این شیوه معامله برخلاف انواع قدیمی‌تر نه تنها ایمن است بلکه سریع‌تر و کم‌هزینه‌تر است. به همین خاطر بسیاری از تجار و کسانی که با معامله‌های بزرگ سر و کار دارند ترجیح می‌دهند از ارز دیجیتال استفاده کنند.
اما در این میان گروهی هستند که به ارز دیجیتال نگاهی شبیه به بورس دارند. یعنی صرفاً برای سوددهی و افزایش سرمایه اولیه از آن استفاده می‌کنند و هیچ فعالیتی تحت عنوان انتقال پول برای معامله ندارند. در دوره‌های آکادمی امید فدوی تمام اصول این کار را از پایه یاد می‌گیرد و پیشرفت می‌کنید.
ترید ارز دیجیتال یعنی چه؟
ترید (Trade) در اصل به معنی معامله کردن است. بنابراین ترید ارز دیجیتال به معنی انجام هرگونه معامله از طریق ارز دیجیتال است. این کار در نگاه اول به نظر سخت و ریسکی به نظر می‌رسد. ولی اگر به خوبی آموزش‌های لازم را یاد بگیرید می‌توانید در مدت زمان خیلی کوتاهی به سودآوری از طریق معامله یا همان ترید ارز دیجیتال برسید. آکادمی امید فدوی با بسته‌های آموزشی ویژه‌ای که تهیه کرده است به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به پیشرفت‌های زیادی در این زمینه برسید.

همان‌طور که هدف اصلی هر کسب و کار و تجارتی رسیدن به سود است، در ترید ارز دیجیتال هم اولویت با رسیدن به بهترین سود و درآمد است. اما این کار نیازمند دقت و کار کافی است. به طور مثال لازم است تا به طور مرتب نمودارها و اخبار ارز دیجیتال را دنبال کنید و به اندازه‌ای نکته‌سنج باشید که متوجه کوچک‌ترین تغییرات شوید. بعضی‌ها این کار را به بورس تشبیه می‌کنند. در واقع در اینجا هم مثل بورس، شما باید سریع باشید و به محض وقوع نوسان آن را ارزیابی کرده و نسبت به خرید یا فروش ارز اقدام نمایید.

اما این کار ساده‌ای نیست. شما برای این‌که بتوانید به خوبی در زمینه ترید ارز دیجیتال مسلط شوید لازم است اطلاعات زیادی را در زمینه نظام‌های مالی جهان و ارز دیجیتال کسب کنید. همچنین باید از تمامی مراحل شکل‌گیری و انجام این کار آگاهی داشته باشید تا بتوانید در هر موقعیتی داده‌ها و نمودارها را بدون نیاز به واسطه تحلیل کنید. زیرا در این صورت است که به بهترین میزان سود می‌رسید. اگر قصد دارید دوره‌های آموزشی ترید ارز دیجیتال را بگذرانید بهتر است هرچه زودتر به سایت آکادمی امید فدوی مراجعه کنید و به یکی از نوابغ ارز دیجیتال تبدیل شوید.
چگونه می‌توانید ارز دیجیتال بخرید؟
برخی از ارزهای دیجیتال شناخته شده مثل بیت‌کوین را به راحتی می‌شود با پول معمولی و حتی به صورت نقدی خرید. اما انواع جدیدتر و یا کم‌تر معروف ارز دیجیتال را گاهی لازم است که به وسیله خود بیت‌کوین و یا دیگر ارزهای رمزنگاری شده خریداری کنید.

برای خرید ارز دیجیتال شما در مرحله اول به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید که این ارزهای خریداری شده را در خود نگهدارد. داشتن کیف پول دیجیتال همچنین برای انجام دیگر معاملات هم لازم است. سپس باید از طریق واسطه‌های مختلف و صرافی‌هایی مثل بایننس (Binance) نسبت به خرید ارز مورد نیازتان اقدام کنید و در ادامه می‌توانید سرمایه‌ را به شکل ارزهای مختلفی مثل بیت‌کوین دریافت کنید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال کدام است؟
یکی دیگر از مواردی که برای ورود به عرصه ارز دیجیتال لازم است بدانید، این است که از کجا و چطور ارز بخرید. یکی از بهترین صرافی‌هایی که امروزه برای ترید و به طور کلی انجام معاملات ارز دیجیتال انجام می‌شود بایننس (Binance) است. این صرافی به شما امکانات متنوع و گسترده‌ای می‌دهد. فرقی ندارد که بخواهید بیت‌کوین بخرید و یا یک ارز دیجیتال دیگر، با بایننس می‌توانید هر معامله‌ای را با هر نوع ارز دیجیتالی انجام دهید. اما جدا از انجام معاملات و ترید ارز دیجیتال، بایننس نموداری از نوسان‌ها و تغییرات ارزهای دیجیتال می‌دهد تا بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید.

کار کردن با این صرافی نسبتا سخت است اما با این حال لازم است برخی از نکات جزئی اما خیلی مهم آن را پیش از شروع یاد بگیرید. این موارد شاید بی‌اهمیت به نظر برسند اما بعد می‌فهمید که چقدر در پیشرفت و سودآوری و البته حفظ سرمایه تان کمک کرده است. در بسته آموزش صفر تا صد بایننس نه تنها این نکات را یاد می‌گیرد بلکه نحوه کارکردن با این صرافی را از پایه آموزش می‌بینید و دیگر به هیچ کمکی در این زمینه نیاز نخواهید داشت.

mousa بازدید : 32 شنبه 04 بهمن 1399 نظرات (0)

شرکت نست در سال 2010 توسط تونی فادل و مت راجرز که از مهندسان سابق شرکت اپل بودند، راه اندازی شد. فادل از طراحانی بود که خصوصا در ایجاد iPod نقش داشت و راجرز نیست از اولین مهندسان تیم iPhone بود. ایده‌ی نست وقتی شکل گرفت که فادل که در حال ساخت یک خانه بود، به دنبال یک ترموستات مناسب می‌گشت ولی احساس کرد که ترموستات های موجود در بازار کارایی مناسبی ندارند. او تصمیم گرفت که محصول بهتری را به بازار عرضه کند.

شروع با یک ایده
اولین محصول نست که در سال 2011 به بازار عرضه شد، یک ترموستات هوشمند است که با هدف مدیریت مصرف انرژی توسعه داده شده است. این ترموستات امکان اتصال به وایفای، برنامه‌ریزی و همچنین ویژگی یادگیری را دارا است. این ویژگی‌ها باعت می‌شود که این محصول بتواند سیستم‌های سرمایش و گرمایش را به گونه‌ای مدیریت کند که مصرف انرژی حداقل شود. بر اساس الگوریتم یادگیری ماشین به کار رفته در نست، در هفته‌های ابتدایی استفاده کاربر باید خودش تنظیمات ترموستات را انجام دهد تا داده اولیه از رفتار کاربر گردآوری شود، سپس نست می‌آموزد که کاربر در چه زمان‌هایی چه دمایی را ترجیح می‌دهد و تمام سیستم‌ها را برای دستیابی به آن دما مدیریت می‌کند. نست با استفاده از مکان موبایل کاربر و سنسورهایی که خودش دارد می‌تواند تشخیص بدهد که چه زمانی کسی در خانه یا محل کسب و کار نیست و بر این اساس وضعیت دستگاه‌ها را طوری تغییر دهد که مصرف انرژی کمتری داشته باشند و هزینه کمتری ایجاد کنند.

ایده های استارتاپی
روی نست سیستم عاملی مبتنی بر لینوکس وجود دارد که امکان کنترل و برنامه‌ریزی آن از طریق خود گجت را فراهم می‌کند و نیازی به استفاده از کنترلر خاص یا اتصال به موبایل برای تنظیم آن وجود ندارد. ترموستات نست قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi را داراست و از این طریق سازنده می‌تواند اشکالات آن را برطرف کند و ضمن بهبود عملکرد، کارکردهای جدید را به آن اضافه کند.

گسترش بر اساس نیاز بازار
نست با تولید ترموستات وارد بازار خانه هوشمند شده بود و تصمیم گرفته بود که جای پای خود را در این بازار محکم کند. دومین محصول نست، نست پروتکت بود. این محصول برای شناسایی دود و کربن مونوکسید طراحی شده بود. این محصول در دو نسخه عرضه می‌شود. یک نسخه قابلیت اتصال به برق با سیم را دارد و نسخه دیگر از باتری استفاده می‌کند و برای استفاده در جاهایی طراحی شده است که امکان اتصال با سیم وجود ندارد. این دستگاه توانایی تشخیص سوختن سریع و یا آهسته را دارد و در هر مورد هشدار خاصی را اعلام می‌کند تا کاربر بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.
روی نست سیستم عاملی مبتنی بر لینوکس وجود دارد که امکان کنترل و برنامه‌ریزی آن از طریق خود گجت را فراهم می‌کند و نیازی به استفاده از کنترلر خاص یا اتصال به موبایل برای تنظیم آن وجود ندارد. ترموستات نست قابلیت اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi را داراست و از این طریق سازنده می‌تواند اشکالات آن را برطرف کند و ضمن بهبود عملکرد، کارکردهای جدید را به آن اضافه کند.

گسترش بر اساس نیاز بازار
نست با تولید ترموستات وارد بازار خانه هوشمند شده بود و تصمیم گرفته بود که جای پای خود را در این بازار محکم کند. دومین محصول نست، نست پروتکت بود. این محصول برای شناسایی دود و کربن مونوکسید طراحی شده بود. این محصول در دو نسخه عرضه می‌شود. یک نسخه قابلیت اتصال به برق با سیم را دارد و نسخه دیگر از باتری استفاده می‌کند و برای استفاده در جاهایی طراحی شده است که امکان اتصال با سیم وجود ندارد. این دستگاه توانایی تشخیص سوختن سریع و یا آهسته را دارد و در هر مورد هشدار خاصی را اعلام می‌کند تا کاربر بتواند بهترین تصمیم را بگیرد.
سهم خواهی گوگل از بازار خانه هوشمند
تونی فادل از طراحان مهم اپل بود و به عنوان پدر iPod شناخته می‌شد. او شناخت خوبی از محصولات سخت‌افزاری داشت و پس از جدایی از اپل توانسته بود در حوزه خانه هوشمند شرکتی را ایجاد کند که اگر اپل قصد داشت وارد این حوزه شود، در همین کیفیت فعالیت می‌کرد. فادل اثبات کرده بود که بدون بهره‌مندی از منابع یک شرکت بزرگ می‌تواند محصولاتی شگفت‌انگیز بسازد. حال فکر کنید که یک غول تکنولوژی در کنار این نابغه قرار بگیرد.

گوگل در بازار سخت افزارهای موبایل و کامپیوتر جایگاهی نداشت و به دنبال این بود که یک نقطه شروع برای ورود به بازار سخت‌افزار پیدا کند. آن‌ها خانه هوشمند را برای این کار انتخاب کرده بودند و کار خود را با سرمایه‌گذاری و همچنین خرید کسب‌وکارهای این حوزه شروع کردند. نست فارغ از محصول فوق‌العاده‌ای که داشت، فادل و راجرز را در خود داشت. امری که باعث می‌شد خرید آن برای گوگل بسیار جذاب باشد و در سال 2014 نست را قیمت 3.2 میلیارد دلار خریداری کند. قرار بود که گوگل به نست اجازه دهد تا با هویتی مستقل به فعالیت خود ادامه دهد اما این قرار زیاد برقرار نبود.

توسعه محصولات با استفاده از منابع جدید
با سرازیر شدن پول‌های گوگل به نست، در همان سال 2014، نست شرکت Dropcom که تولیدکننده‌ی دوربین‌های امنیتی بود را خریداری کرد و یکسال بعد محصول جدیدی با اسم NestCam را رونمایی کرد. این محصول در واقع نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی محصولات دراپکام بود که امکاناتی نظیر فیلم‌بردای با کیفیت 1080p، چرخش، دید در شب و اخطار صدا و حرکت را دارا بود. در سال 2016 نسخه‌ی دیگری از NestCam هم به بازار ارائه شد که با نام NestCam Outdoor شناخته می‌شود و تفاوتش در قابلیت تحمل شرایط بیرونی است. سال 2017 نیز یک نسخه جدید از نسخه‌ی داخلی دوربین‌های نست با عنوان NestCam IQ به بازار ارائه شدکه یکسری امکانات جدید از جمله فیلم‌برداری 4K، سنسور HDR و تشخیص چهره را ارائه می‌کند. همچنین این امکان را دارد که اتفاقاتی که در محدوده دوربین رخ می‌دهد را تشخیص دهد و برای ضبط جزئیات بیشتر بر روی محل وقوع رخداد، زوم کند.

سبد نست به این محصولات محدود نشد و در سال 2017 راهکار امنیتی نست با عنوان Nest Secure به بازار عرضه شد و در سال 2018، Nest Hello که یک زنگ تصویری با امکان تشخیص چهره است، به سبد محصولات نست اضافه شد.

توسعه محصولات با استفاده از منابع جدید
جدایی بنیانگذاران
خرید دراپ کام با درخواست گوگل انجام شده بود. اکنون تمام کارمندان دراپ کام باید به عنوان عضوی از تیم نست و زیر نظر فادل فعالیت می‌کردند اما فادل از عملکرد بسیاری از کارمندان دراپ کام راضی نبود و ادغام آن‌ها در تیم نست به سختی اتفاق افتاد. از سوی دیگر گوگل انتظار داشت که نست سودآوری قابل توجهی را رقم بزند. فادل که بیشتر یک مدیر نوآور بود برای تحقق اهداف درآمدی مدنظر گوگل تحت فشار قرار گرفته بود و در نهایت تصمیم گرفت که از نست جدا شود.

گوگل که هنوز اقدامات انجام شده در حوزه سخت‌افزار را ناکافی می‌دید قصد داشت با تجمیع همه ظرفیت‌ها ذیل یک واحد سخت‌افزاری قوی جایگاهش در بازار را تقویت کند. برای دستیابی به این هدف اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفت برای مثال بخشی از تیم و زیرساخت‌های سخت‌افزار HTC با رقم 1.1 میلیارد دلار توسط گوگل خریداری شد و تصمیم گرفته شد که نست هم به عنوان بخشی از ساختار جدید بازوی سخت افزاری گوگل و در کنار واحد خانه هوشمند گوگل یا Google Home به فعالیت بپردازد.

در این ساختار جدید، نست کاملا تحت نظارت واحد سخت افزار گوگل فعالیت می‌کرد. این شرایط با توافقات اولیه گوگل و نست در تعارض بود و مت راجرز که احساس می‌کرد گوگل دیگر استقلال نست را به رسمیت نمی‌شناسد، تصمیم گرفت از نست جدا شود. به این شکل هر بنیان‌گذار نست از آن جدا شده بودند و اکنون تمام تصمیمات نست توسط مدیران انتخاب شده توسط گوگل گرفته می‌شد.

تبدیل نست به برند اصلی گوگل در حوزه خانه هوشمند
گوگل که هنوز اقدامات انجام شده در حوزه سخت‌افزار را ناکافی می‌دید قصد داشت با تجمیع همه ظرفیت‌ها یک برند قوی ایجاد کند. دارایی‌های مختلف گوگل مانند نست و آنچه با عنوان Google Home به بازار عرضه میشد، با یکدیگر یکپارچه شدند تا یک برند جدید با عنوان Google Nest شکل بگیرد تا گوگل تمام قوای خود را برای جنگ با آمازون در بازار خانه هوشمند، زیر این پرچم جمع کند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 72
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 69
  • بازدید ماه : 161
  • بازدید سال : 770
  • بازدید کلی : 2,771